واکنش فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران

به گزارش تور استانبول، کاخ الیزه در بیانیه ای شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران را محکوم کرد.

واکنش فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری مدیا پارت، کاخ الیزه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به اعلامیه ایران درخصوص شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم اعلام نمود: این پیشرفتی جدی است که ما آن را محکوم می کنیم و باید پاسخ هماهنگی به آن بدهیم.

سید عباس عراقچی نیز که برای ادامه تبادل نظر ها و نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به وین سفر نموده است از شروع غنی سازی 60 درصد اورانیوم در کشور اطلاع داد و در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که ایران غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

عراقچی همچنین اعلام نمود: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه در توییتی مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید نموده است که ایران میخواهد به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم بپردازد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد: کاخ سفید نگران اعلامیه تحریک آمیز ایران در مورد شروع غنی سازی با خلوص 60 درصد می باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1545

به "واکنش فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید