همه آنچه باید درباره افسردگی پس از عمل بدانید

به گزارش تور استانبول، در شرایط کنونی و با توجه به گوناگونی عمل های جراحی که در بیمارستان ها انجام می گردد، یکی از انواع افسردگی که رایج شده است، افسردگی پس از عمل جراحی است. این که این نوع از افسردگی چه علائمی دارد و چگونه می توان با آن مقابله کرد.

همه آنچه باید درباره افسردگی پس از عمل بدانید
افسردگی پس از جراحی؛ به چه اطلاعاتی نیازمند هستید؟

چکیده:

در شرایط کنونی و با توجه به گوناگونی عمل های جراحی که در بیمارستان ها انجام می گردد، یکی از انواع افسردگی که رایج شده است، افسردگی پس از عمل جراحی است. این که این نوع از افسردگی چه علائمی دارد و چگونه می توان با آن مقابله کرد از جمله اموری است که در این مقاله سعی داریم بدان بپردازیم.

تعداد کلمات : 1469 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه

نویسنده: جان جانسون

مترجم: علی مهربانی

مقدمه:

تجربه افسردگی پس از جراحی رایج است. داشتن اندازه کمتری از سلامت کامل، هزینه جراحی، به علاوه نگرانی های دیگر، ممکن است موجب ناامیدی گردد.

این برای افراد و اعضای خانواده آنها مفید است تا بدانند که چرا این اتفاق می افتد و در خصوص آن چه می توان انجام داد.

علائم افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است که می تواند زندگی را برای افراد مبتلا به آن سخت کند.

علائم افسردگی عبارتند از:

خستگی

مشکل در تصمیم گیری

خوردن خیلی بیشتر یا کمتر از حد معمول

خواب خیلی بیشتر یا کمتر از حد طبیعی

احساس از دست دادن علاقه به فعالیت های منظم

احساس اضطراب، استرس، تحریک پذیری یا پرخاشگری

بی نظمی یا بی حوصلگی

احساس ناامیدی بدون علت

اگرچه افسردگی فکر را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند منجر به بیماری های جسمی هم بگردد. افسردگی هم ممکن است بدین معنی باشد که طول دوره بهبودی از آسیب به درازا بیانجامد.

علل افسردگی پس از عمل جراحی

دلایل زیادی برای فرد برای تجربه افسردگی در طول عمل جراحی وجود دارد. پس از عمل، علائم افسردگی ممکن است به موارد زیر مرتبط باشد:

واکنش به بیهوشی

آنتی بیوتیک ها

درد و ناراحتی در هنگام بهبودی

واکنش بدن به مسکن های خاص

فشارهای جسمی، فکری و احساسی ناشی از اختلال و یا جراحی

مواجهه با احتمال مرگ

افسردگی را نمی توان در یک روز مورد آنالیز قرار داد و هیچکس نباید انتظار داشته باشد در یک شب علائم آشکار شوند. با این حال، گام های کوچکی برای انجام دادن وجود دارد که می تواند احساس خوبی را برای فرد ایجاد کند. این ممکن است به آنها یاری کند تا در آینده از مسائل جدی تر جلوگیری نمایند. بعلاوه دوستان و عزیزان می توانند به انگیزه دادن خود ادامه دهند تا بیمار در راستا بهبود کامل قرار بگیرد.

افسردگی پس از عمل در هر فردی فرق دارد. یک نظرسنجی اخیر که به BMC Surgery ارسال شد، نشان می دهد افسردگی در افراد به علت جراحی رایج است. اگر این احساسات یا علائمی که ذکر شد، در افراد نباشد، ممکن است پس از عمل جراحی هم علائم مشابهی ایجاد گردد. یک فاکتور مشترک با علائم افسردگی و اضطراب در کل فرآیند ممکن است افراد سطح استرس بالا را تجربه نمایند.که شامل استرس های جسمی، فکری و احساسی است.

هر اختلالی که سبب احساس درد می گردد، می تواند منبع استرس فیزیکی باشد. عمل جراحی هم عامل استرس فیزیکی است. فرایند تشخیص بیماری جدی می تواند منجر به استرس عاطفی و روحی گردد. کوشش برای تعادل کار، زندگی اجتماعی و شخصی در طول فرایند ممکن است به این استرس اضافه گردد. کل فرآیند می تواند موجب عوارضی برای سلامت روانی فرد گردد. این احساسات منفی ممکن است پس از جراحی هم همراه بیمار باشد، اگر به درستی با آنها مقابله نگردد.

چند نکته

این طبیعی است که مردم قبل از وقوع عمل جراحی، احساس اضطراب نسبت به نتیجه آن داشته باشند. همانطور که در بالا شرح داده شد، افسردگی پس از جراحی هم کاملا معمول است. با این حال، راه هایی وجود دارد که مردم می توانند تأثیر افسردگی پس از عمل را کاهش دهند.

درک آنچه انتظار می رود

ایده خوبی است که بفهمید قبل، حین و بعد از جراحی چه انتظاری دارید. آموزش در اطراف این فرآیند ممکن است به افراد یاری کند تا از علائم اضطراب یا افسردگی که ممکن است به وجود آید، جلوگیری نمایند. پرسیدن هر یک از سوالاتی که به فکر متبادر از پزشک معالج، می تواند به راحتی به کسی یاری کند.

کنترل و به اشتراک گذاری علائم

مردم باید هر گونه علائم ناراحت نماینده ای راکه در طول فرایند جراحی نشان داده می گردد، کنترل نمایند. این به آنها یاری خواهد نمود تا مسائل را مدیریت نمایند. ماهیت هر گونه علائم را باید با یک پزشک یا متخصص بهداشت روان به اشتراک بگذارید تا بدانید که آیا درمانی ضروری است یا خیر؟

برقراری ارتباط با دوستان و خانواده

صحبت کردن با دوستان و خانواده مهم است. داشتن گروهی از دوستان و عزیزان در اطراف خود یاری می نماید تا مردم احساس پشتیبانی نمایند. هم ممکن است احساسات تندرستی را افزایش دهد.

بیشتر بدانید : ارتباط افسردگی با بیماریهای جسمی

ورزش منظم

ورزش ممکن است برای جلوگیری از افسردگی پس از جراحی مفید باشد. در وهله اول، ورزش یاری می نماید تا بدن را تقویت نموده و آمادگی برای عمل را افزایش دهد. در وهله دوم، سطح انرژی فرد و حالت آن را بهبود می بخشد.ورزش منظم بعلاوه ممکن است باعث افزایش عزت نفس بگردد و کیفیت کلی زندگی را افزایش می دهد.

کدام نوع جراحی دارای اندازه بالایی از افسردگی پس از عمل است؟

جراحی خاصی وجود ندارد که مستقیما به علائم افسردگی منجر گردد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که شرایط خاصی باعث افزایش احتمال افسردگی پس از عمل می گرددکه عبارتند از: شرایطی که درد مزمن یک نشانه است، و بعلاوه هر یک از موارد زیر:

جراحی قلب

جراحی بای پس معده

جراحی مغز

تعویض مفصل ران

عمل برداشتن رحم

جراحی پلاستیک

هر کسی که یکی از این جراحی ها را برنامه ریزی نموده است ممکن است در معرض خطر بیشتر پس از افسردگی باشد. بعلاوه هر نوع جراحی جدی می تواند باعث افسردگی پس از عمل گردد. در طی مراحل پیگیری، پزشکان معمولا از بیمار در خصوص هر گونه نشانه ای از افسردگی که ممکن است داشته باشند، سؤال می نمایند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

عادات غذا خوردن یا خوابیدن

ثبات عاطفی

سطح انرژی

الگوهای فکری. یک پزشک که نشانه های افسردگی را می بیند اغلب یک فرد را به یک مرکز آنالیز بهداشت روانی راهنمایی می نماید تا این مسائل را بیشتر مورد آنالیز قرار دهند.

درمانهای خانگی

افسردگی را نمی توان در یک روز مورد آنالیز قرار داد و هیچکس نباید انتظار داشته باشد در یک شب علائم آشکار شوند. با این حال، گام های کوچکی برای انجام دادن وجود دارد که می تواند احساس خوبی را برای فرد ایجاد کند. این ممکن است به آنها یاری کند تا در آینده از مسائل جدی تر جلوگیری نمایند. بعلاوه دوستان و عزیزان می توانند به انگیزه دادن خود ادامه دهند تا بیمار در راستا بهبود کامل قرار بگیرد.

ورزش منظم

تمرین منظم برای بیماران پس از عمل توصیه می گردد، البته به محض اینکه از لحاظ جسمی امکان پذیر باشد. که شامل پیاده روی آرام در خیابان هم می باشد. با این حال، این فعالیت های به ظاهر ساده می تواند در طول زمان اضافه گردد. ورزش منظم به بدن یاری می نماید تا قدرت را به دست آورد، به طوری که بهبود یابد. عمل خارج شدن و تنفس هوای تازه می تواند روحیه فرد را هم افزایش دهد.

داشتن برنامه خواب

خواب برای همه مهم است، اما ممکن است برای کسی که برای غلبه بر افسردگی کوشش می نمایند، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. این بدان معنا نیست که آنها باید بیش از حد طبیعی بخوابند، اما باید سعی نمایند یک برنامه منظم خواب را تنظیم نمایند و از آن پیروی نمایند. داشتن برنامه منظم برای وقت خواب و وقت بیداری در هر روز ممکن است به مردم احساس نمایند که زندگی آنها دارای نظم بهتری است.

مقابله با احساسات

فرد مبتلا به افسردگی پس از عمل، ممکن است دریابد که احساساتش گسترده شده است. این مهم است که اجازه دهیم احساسات مانند خشم و غم و اندوه بیرون ریخته و در راستا سلامتی قرار گیرند. افراد ممکن است یک پزشک یا درمانگر را برای تبادل نظر درباره این احساسات انتخاب نمایند. آنها بعلاوه ممکن است از یک دوست یا اعضای خانواده بخواهند تا صحبت های او را گوش نمایند.

سالم بودن

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بخش مهمی از یک برنامه بهبود پس از عمل است. این ممکن است برای افرادی که از احساس افسردگی رنج می برند مفید باشد. مکمل ها و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به شما یاری کند. انتخاب سبک زندگی ممکن است شامل موارد زیر باشد: ترک سیگار یا کاهش مصرف آن.

تنظیم اهداف برای بهبودی

پیشرفت چشمگیر در بهبودی آنها ممکن است به کاهش احساسات و علائم افسردگی یاری کند. مشخص اهداف بهبود واقعی، صرف نظر از اینکه چقدر کوچک است، می تواند روحیه را افزایش دهد و شخص را به سوی مرحله بعدی راهنمایی کند. تنظیم اهداف ممکن است به حفظ نگرش مثبت هم یاری کند. این یاری می نماید تا شخص دریلبد که چه راستای را طی نموده است و چقدر از آن به جامانده است.

شکیبا بودن

این می تواند ناراحت نماینده باشد که شخص احساس عادی زندگی روزمره را از دست داده است. در صورت امکان، مردم باید سعی نمایند با خودشان شکیبا بوده و در فرایند بهبودی آنها بعد از عمل جراحی صبر را فراموش ننمایند. به ویژه، آنها باید سعی نمایند در خصوص بازگشت به مسئولیت هایشان قبل از نگران نباشند تا زمانی که به طور کامل بهبود یابند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1831

به "همه آنچه باید درباره افسردگی پس از عمل بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید درباره افسردگی پس از عمل بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید