هشدار برفی به این 11 استان ، بارش شدید باران در 5 استان ؛ برف 8 استان را فرا می گیرد

به گزارش تور استانبول، سازمان هواشناسی کشور با اعلام فعالیت شدید سامانه جوی همراه با بارش برف و باران در روز جاری، به 11 استان هشدار داد.

هشدار برفی به این 11 استان ، بارش شدید باران در 5 استان ؛ برف 8 استان را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از بارش برف همراه با کولاک، مه و کاهش نسبی دما در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و ارتفاعات کرمان اطلاع داد.

این سازمان پیش بینی کرد که بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده ها و خسارت تماشا صنعت کشاورزی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

  • بارش برف و باران در این 12 استان | بارش ها در 7 استان شدید است | کاهش پیوسته دما تا سرانجام هفته
  • درگیری جاده های 8 استان با برف و باران | مه گرفتگی و بارش در محورهای شمالی

طبق اعلام سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی به وسیله شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلونی ها لازم است.

بارش های شدید باران

بعلاوه، سازمان هواشناسی از بارش شدید باران، گاهی توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت تماشا صنعت کشاورزی پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی ساکنان، مسافران و مسئولان منطقه ها یادشده را به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی به وسیله شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای کشاورزی و جلوگیری از ورود آب گل آلود به آنها توصیه کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2185

به "هشدار برفی به این 11 استان ، بارش شدید باران در 5 استان ؛ برف 8 استان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برفی به این 11 استان ، بارش شدید باران در 5 استان ؛ برف 8 استان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید