هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

به گزارش تور استانبول، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات گفت: بیش از یک هزار مدرسه این استان برای سال تحصیلی جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مرتضی بلالی اضافه نمود: با اتصال این تعداد مدرسه به شبکه ملی اطلاعات، بخش عمده ای از کمبود زیرساخت آموزش مجازی مدارس استان رفع خواهد شد.

وی در مورد حل مشکل دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای این استان نیز اضافه نمود: پس از شیوع ویروس کرونا و توسعه آموزش های مجازی تا به امروز 38 روستا به وسیله اپراتور همراه اول و 29 روستا به وسیله اپراتور ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات وصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری همچنین قراردادن ماهیانه 30گیگابایت اینترنت رایگان با سرعت 2 تا 16 مگابایت در اختیار مدارس در ایام شیوع کرونا را یادآور شد و تاکید نمود: این فرایند در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بلالی با اشاره به توسعه شبکه اینترنت تلفن همراه در مناطق کمتر برخوردار استان گفت: با اجرای پروژه های مهم زیرساختی در استان، شرایط پوشش ارتباطی به ویژه در مناطق روستایی استان افزایش چشمگیری داشته است. با همکاری اپراتورها در استان 430 روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته است و امکان برقراری رومینگ به صورت رایگان بین اپراتورهای همراه نیز در استان فراهم شده است.

بلالی با اشاره به اهمیت نفوذ تلفن همراه و تامین پوشش ارتباطی در این استان با توجه به شرایط کوهستانی توضیح داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 36 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت و شرایط پوشش در مناطق روستایی بهبود قابل توجهی داشته است که در این راستا تعداد سایت ها نیز از یک هزار و 271 به یک هزار و 299 رسیده است که این موضوع باعث بهبود ارتباط در جاده های استان و تامین پوشش مناطق روستایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به توسعه شبکه فیبرنوری در روستاها توضیح داد: با اجرای طرح های مختلف توسعه ای در استان، این امر باعث رشد68 درصدی پوشش ارتباطی در روستا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1157

به "هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید