نکات مهم و کاربردی برای انتخاب میکروفون بی سیم با کیفیت

به گزارش تور استانبول، میکروفون بی سیم چیست ؟

میکروفون وایرلس، میکروفونی بدون کابل فیزیکی است که مستقیماً آن را به تجهیزات ضبط صدا یا تقویت کننده ای که با آن مرتبط است متصل می نماید. بعلاوه به عنوان میکروفون بی سیم شناخته می گردد، دارای یک فرستنده رادیویی کوچک با باتری در بدنه میکروفون است که سیگنال صوتی را از میکروفون به وسیله امواج رادیویی به واحد گیرنده مجاور منتقل می نماید که صدا را بازیابی می نماید. سایر تجهیزات صوتی به وسیله کابل به واحد گیرنده متصل می شوند. در یک نوع، فرستنده در بدنه میکروفون دستی قرار گرفته است. در نوع دیگر، فرستنده در یک واحد مجزا به نام Bodypack قرار می گیرد که معمولاً به کمربند کاربر بسته می گردد یا زیر لباس او پنهان می گردد.

نکات مهم و کاربردی برای انتخاب میکروفون بی سیم با کیفیت

بسته بدنه به وسیله سیم به یک میکروفون لاوالیر یا لاو (میکروفون کوچکی که بر روی یقه کاربر بسته می گردد)، یک هدست یا میکروفون گوش، یا یک میکروفون اجرای زنده دیگر متصل می گردد. بیشتر طرح های بادی پک از اتصال ساز سیمی (مثلاً به گیتار) پشتیبانی می نمایند. میکروفن های بی سیم به طور گسترده در صنعت تفریح، پخش تلویزیونی و سخنرانی عمومی استفاده می شوند تا به سخنرانان عمومی، مصاحبه نمایندگان، مجری ها و تفریح نمایندگان اجازه حرکت آزادانه در حین استفاده از میکروفون بدون احتیاج به کابل متصل به میکروفون را بدهند. میکروفون های بی سیم معمولاً از باندهای فرکانس VHF یا UHF استفاده می نمایند، زیرا به فرستنده اجازه می دهند تا از یک آنتن کوچک و بدون مزاحمت استفاده کند.

واحدهای مقرون به صرفه قیمت از فرکانس ثابت استفاده می نمایند، اما بیشتر واحدها امکان انتخاب چند کانال فرکانس را در صورت تداخل در یک کانال یا امکان استفاده از چندین میکروفون به طور همزمان فراهم می نمایند. مدولاسیون FM معمولا استفاده می گردد، اگرچه بعضی از مدل ها از مدولاسیون دیجیتال برای جلوگیری از دریافت غیرمجاز به وسیله گیرنده های رادیویی اسکنر استفاده می نمایند.

معرفی چند برند مطرح در زمینه ساخت میکروفون های بی سیم

در ادامه به آنالیز چند کمپانی معتبر که در زمینه طراحی و ساخت میکروفون های بی سیم فعالیت دارند میپردازیم :

  • ای کی جی
  • سنهایزر
  • بیرداینامیک
  • دیجی تک
  • بویا

انتخاب یک میکروفون بیسیم مناسب در کنار دیگر تجهیزات اجرای زنده به شما یاری می نماید تا به صدای مطلوب و دلخواه خود دسترسی پیدا کنید، پس حتما در این زمینه از برند های معتبر بهره ببرید تا احتمال هرگونه افت کیفیت و مشکل را به صفر برسانید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شما میتوانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه تجهیزات حرفه ای صدا و بعلاوه خرید تجهیزات اجرای زنده و میکروفون بی سیم با کارشناسان فروشگاه صوت پلاس 05138655300 در ارتباط باشید. sotplus.net

منبع: اتاق
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2234

به "نکات مهم و کاربردی برای انتخاب میکروفون بی سیم با کیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم و کاربردی برای انتخاب میکروفون بی سیم با کیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید