نقص فنی دلیل وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی تهران

به گزارش تور استانبول، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه دلیل وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی را اعلام نمود.

نقص فنی دلیل وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: آنالیز های کارشناسی و جمع بندی نظرات متخصصان کمیسیون سوانح تا این لحظه بیانگر آن است که نقص فنی در گیربکس علت حادثه پله برقی مترو ایستگاه شهید بهشتی در عصر روز سه شنبه 23 خرداد بوده است.

به گزارش ایرنا، مسعود درستی درباره حادثه روز گذشته 23 خرداد در ایستگاه متروی شهید بهشتی که ساعت 17:12 در پله برقی رخ داد، اضافه کرد: بر اساس آنالیز های اولیه در کمیسیون سوانح، علت این حادثه، نقص فنی در اتصالات گیربکس پله برقی بوده؛ اما موارد دیگر نیز در دست آنالیز است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه ای به تعمیر و نگهداری پله های برقی در مترو داریم گفت: سال گذشته شاهد این بودیم که روغن های پله برقی ها سه سال تعویض نشده بود اما با توجه به اینکه این مسئله ممکن بود عمر مفید و کیفیت این پله ها را پایین بیاورد، در همان موقع یک گام بزرگ برداشته شد و این اقدام را برای همه پله برقی های مترو انجام دادیم.

درستی توضیح داد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای تعمیر و نگهداری پله برقی ها همچون سایر تجهیزات کوشش می نماید تا تجهیزات با بالاترین ایمنی و کارایی در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی مجدد بابت حادثه اتفاق افتاده در مترو شهید بهشتی گفت: مسافرانی که از خط 3 به خط یک مترو وارد شدند در پله برقی رو به بالا دچار این سانحه شدند و 18 نفر دچار مصدومیت شدند که 11 نفر به صورت سرپایی درمان شده و هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند بعلاوه از هفت مسافر مصدومی که به بیمارستان منتقل شده بودند تا به امروز تنها یک نفر از بیمارستان ترخیص نشده است.

درستی گفت: تا آخرین لحظه پیگیر مداوای این شهروند خواهیم بود زیرا توجه به ایمنی و سلامت مسافران از اولویت های شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه است و کوشش می کنیم تا چنین حوادثی در آینده رخ ندهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2250

به "نقص فنی دلیل وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقص فنی دلیل وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید