نقش مهم گردشگری در ایجاد صلح و دوستی، تعامل سازنده دستگاه های ستاد سفر استان در ارائه مطلوب خدمات گردشگری

به گزارش تور استانبول، ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور از تعامل سازنده و موثر دستگاه های ستاد سفر آذربایجان شرقی در ارائه مطلوب خدمات گردشگری اطلاع داد.

نقش مهم گردشگری در ایجاد صلح و دوستی، تعامل سازنده دستگاه های ستاد سفر استان در ارائه مطلوب خدمات گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز سوم فروردین 98 جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور غلامرضا میثاقیان ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و مدیرکل میراث فرهنگی استان، برگزار گردید.

غلامرضا میثاقیان در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر جغرافیا و شرایط آب و هوایی، جاذبه های طبیعی و تاریخی، معماری، صنایع دستی یکی از قطب های گردشگری مهم کشور به شمار می رود، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های غنی تاریخی، فرهنگی و طبیعی در منطقه آذربایجان شرقی معرفی جامع و گسترده این ظرفیت ها امری لازم است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به شهرت دنیای شهر تاریخی تبریز با تداوم تقویت ظرفیت های گردشگری آن می توان چرخه مالی منطقه را به واسطه صنعت گردشگری رونق بخشید.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه با اشاره نقش مهم گردشگری در ایجاد صلح و دوستی، گفت: گردشگری یعنی تعامل میان انسان ها به همین خاطر گردشگری تنها صنعتی است که به طور مستقیم با صلح، آرامش و دوستی میان انسان ها و فرهنگ ها در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط کشورها با یکدیگر، ارتقای رفاه مادی و سطح آموزش، ایجاد فرهنگ صلح، آشتی و گسترش امنیت در دنیا را در پی دارد، گفت: گردشگری یکی از مهم ترین پدیده های مالی و اجتماعی دنیای مدرن است که به واسطه آن گردشگران تجربیات و دانش نو را از تعامل با دیگر فرهنگ ها، مناطق و کشورها کسب می نمایند؛ اهمیت نگهداری از محیط را درک می نمایند و مناسباتشان با یکدیگر را بهبود می بخشند.

ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه سخنان خود از تعامل سازنده دستگاه های ستاد سفر آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت: در نوروز 98 شاهد هماهنگی و تعامل سازنده دستگاه های ستاد خدمات سفر آذربایجان هستیم که این امر موجب تقویت ظرفیت ها و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران شده است.

میثاقیان در سرانجام یکی از مهم ترین اقدامات اثرگذار ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را استفاده از نقشه و راهنمای گردشگری مجازی عنوان نمود و گفت: از مهم ترین اقدامات کاربردی ستاد خدمات سفر نوروزی آذربایجان شرقی بهره مندی از نقشه و نرم افزار راهنمای گردشگری مجازی، چاپ کتابچه های ویژه بچه ها و همچنین معرفی اقامتگاه های بوم گردی استان بوده که موجب گسترش دسترسی گردشگران به اطلاعات مربوط به ظرفیت های گردشگری استان شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 260

به "نقش مهم گردشگری در ایجاد صلح و دوستی، تعامل سازنده دستگاه های ستاد سفر استان در ارائه مطلوب خدمات گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مهم گردشگری در ایجاد صلح و دوستی، تعامل سازنده دستگاه های ستاد سفر استان در ارائه مطلوب خدمات گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید