موز مقرون به صرفه می گردد؟، کاهش 40 تا 60 درصدی قیمت میوه های نوبرانه

به گزارش تور استانبول، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: از یکشنبه آینده عرضه موز به روال عادی برمی گردد و قیمت آن به هر کیلو 67 تا 68 هزار تومان می رسد، چون الان بار زیادی در راه داریم که در حال تخلیه است و هفته آینده رنگ آوری و عرضه می گردد و به این ترتیب قیمت ها کاهش پیدا خواهد نمود.

موز مقرون به صرفه می گردد؟، کاهش 40 تا 60 درصدی قیمت میوه های نوبرانه

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت هر کیلو موز در مغازه های سطح شهر به 85 تا 98 هزار تومان رسیده و در میادین میوه و تره بار و عمده فروشی ها هم 70 تا 75 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در تبادل نظر با همشهری آنلاین در خصوص دلایل گرانی موز به همشهری آنلاین گفت: به دلیل تعطیلات عید فطر، بیشتر کشور ها یک هفته را تعطیل کردند و ما نتوانستیم حتی یک کیلو موز از کشور های اکوادور، فیلیپین و هند در این هفته وارد کنیم. وقتی هم که موز بارگیری می شود به صورت سبز بار کشتی و کانتینر می شود به این دلیل ما کمبود داشتیم و از قبل یک اندازه خیلی کم در انبارهایمان موجود بود.

مصطفی دارایی نژاد ادامه داد:، اما از یکشنبه آینده عرضه موز به روال عادی برمی شود و قیمت آن به هر کیلو 67 تا 68 هزار تومان می رسد، چون الان بار زیادی در راه داریم که در حال تخلیه است و هفته آینده رنگ آوری و عرضه می شود و به این ترتیب قیمت ها کاهش پیدا خواهد نمود.

افت 40 درصدی قیمت فلفل دلمه ای

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه هفته آینده عرضه بسیاری از محصولات افزایش خواهد یافت، اضافه نمود: ما در اقلامی مانند فلفل دلمه ای و فلفل رنگی هم شاهد کاهش عرضه بودیم و این باعث شد دو هفته پیش قیمت این محصولات تا کیلویی 80 هزار تومان هم برسد، اما الان حدود 40 درصد افت قیمت داریم، چون قبلا فقط گلخانه ها مشغول عرضه این محصول بودند، ولی در حال حاضر محصول هوای آزاد از شهر هایی مانند یزد و شیراز و اصفهان هم به دست آمده است و به این دلیل قیمت ها 100 درصد تعدیل خواهد شد.

دارایی نژاد در خصوص دلیل کمبود محصولاتی مانند کاهوپیچ در میادین هم گفت: به دلیل سرمای اخیری که رخ داد عرضه کاهو یک اندازه کم بود، اما هر چه هوا رو به گرم شدن برود چین کاهو هم افزایش خواهد یافت و در این محصول هم شاهد افزایش عرضه و کاهش قیمت خواهیم بود.

قیمت نوبرانه ها در میادین میوه و تره بار

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص قیمت محصولات نوبرانه هم گفت: گوجه سبز در حال حاضر حدود 60 درصد افت قیمت داشته و امروز در میدان اصلی قیمت هر کیلوی آن 60 هزار تا 120 هزار تومان است در حالی که حدود یک ماه پیش 500 هزار تا 600 هزار تومان هم به فروش می رفت.

وی اضافه نمود: توت فرنگی هم با کاهش قیمت همراه بوده است و هرچند محصول گلخانه های ما تمام شده، اما محصول فضای آزاد در حال عرضه است و برای همین توت فرنگی دلند از 60 هزار تا 65 هزار تومان به فروش می رود. توت فرنگی بهنمیر ساری هم که برترین توت فرنگی است 80 هزار تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: چغاله هم هر کیلوی درشت آن را از 40 هزار داریم و چغاله ریز هم قیمتش 120 هزار تومان است.

دارایی نژاد با بیان اینکه هندوانه، ملون و طالبی افت قیمت شدید داشته است، مطرح نمود: در حال حاضر هندوانه در میدان اصلی از 6 هزار تا 8 هزار تومان فروخته می شود. قیمت هر کیلو ملون هم از 15 هزار تا 22 هزار تومان و طالبی از 20 تا 25 هزار تومان است.

وی اضافه نمود: نوبرانه های دیگر مانند گیلاس تلخک و پیش رس و بعلاوه هلو و شلیل پیش رس از اول خرداد عرضه خواهد شد که در هفته اول عرضه این نوبرانه ها ممکن است قیمت ها بالا باشد، اما بعد از آن بلافاصله با افزایش عرضه، قیمت ها هم افت خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2231

به "موز مقرون به صرفه می گردد؟، کاهش 40 تا 60 درصدی قیمت میوه های نوبرانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موز مقرون به صرفه می گردد؟، کاهش 40 تا 60 درصدی قیمت میوه های نوبرانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید