لیلاکوه لنگرود، منطقه ای بکر و زیبا در گیلان

به گزارش تور استانبول، در این مطلب از معرفی جاهای دیدنی لنگرود شما را با لیلاکوه که منطقه ای بکر و زیبا در گیلان و شهر لنگرود است آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

لیلاکوه لنگرود، منطقه ای بکر و زیبا در گیلان

منطقه ها ییلاقی همیشه جزء جاذبه های گردشگری زیبا و محبوب بوده اند، و لیلا کوه نیز یکی از این نقاط دل انگیز و مجذوب نماینده است. این روستای زیبا، با آب و هوای خوش و بسیاری از نعمت های طبیعی، از جمله منابع آبی غنی، برخوردار است. به زبان گیلکی، این روستا با نام لیلی کو شناخته می شود و مردم بومی این منطقه همانطور به آن اشاره می نمایند.

وجود جنگل های خارق العاده و سبز رنگ، باغ هایی از درختان پرتقال و مزارع کشاورزی چای در کنار بعضی امکانات گردشگری و توریستی همانند کافه رستوران و سفره خانه های سنتی از ویژگی های این محل فوق طبیعی هستند.

در طی مسیر و جاده لیلا کوه برای رسیدن به قله چای خانه و قلیان سرای های زیاد و معروفی قرار گرفته است که باعث شده به لیلا کوه قطب قلیان سرای گیلان بگویند. نوشیدن چای در چایخانه های مسیر خالی از لطف نیست. یکی از معروف ترین چایخانه و قهوه خانه های لنگرود دیشلمه است.

علت نامگذاری لیلاکوه

با توجه به متون تاریخی و لغت نامه دهخدا، نام صحیح این منطقه لیله کوه است. اما در زمان های گذشته، به این روستای خوش منظر لیلاکوه نیز اشاره شده است که در زبان گیلکی به معنی انعکاس نور آفتاب در آب است. احتمال علت این نامگذاری ممکن است به مرداب هایی همانند کیاکلایه که تا پای کوه امتداد داشته اند، بازشود.

اما در حال حاضر، مردم گیلکی که در این منطقه زندگی می نمایند، به آن لیله کو می گویند که با رواج زبان فارسی، نام لیلا کوه نیز برای این منطقه انتخاب شده است. بعلاوه، داستان دیگری نیز درباره نامگذاری لیلاکوه وجود دارد که طبق روایات مردم بومی به دختر پادشاه گیلان بازمی شود. بعضی معتقدند که نام این کوه به افتخار لیلا شاه، دختر پادشاه گیلان که در گذشته با شجاعت و درایت خود از منطقه گیلان محافظت نموده است، اینگونه نامگذاری شده است. بعلاوه، بعضی به باورند که شاعر معروف ایرانی، محمود تابنده، شعری با عنوان لیله کو را در وصف این منطقه زیبا و لیلاشاه سروده است.

آب و هوا لیلاکوه

مهم ترین رکن هر سرگرمی دانستن شرایط اب و هوایی یک منطقه است، منطقه ییلاقی لیلاکوه به طور کلی دارای آب و هوای سرد و مرطوب می باشد که در نیمه دوم سال پوشیده از برف است، برترین زمان سفر به لیلاکوه بین ماه های اردیبهشت تا شهریور هر سال می باشد.

جاهای دیدنی لیلاکوه

لیلاکوه، یک منطقه گردشگری و توریستی است که امروزه به عنوان مقصدی برای طبیعت گردانان بسیار محبوب شده است. این منطقه با آب و هوای مطلوب، چشمه های جوشان که از دل کوه سرازیر می شوند و باغات مرکبات فراوان، همانند بهشتی بر روی زمین به جای مانده، معروفیت دارد. اگر به ارتفاعات جنگلی لیلاکوه بروید، چشم انداز ای رویایی از سطح شهر لنگرود و دریای زیبای کاسپین پیش روی شما خواهد بود که روح انسان را نوازش می دهد.

علاوه بر چشم انداز زیبا و آب و هوای دلنشین، در این منطقه بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر نیز وجود دارد که به شما عزیزان نام برده می شود.

باغ چایی لیلاکوه

برای اینکه به باغ های چایی زیبای لیلاکوه برسید بایستی یک مسیر پر پیچ و خم و خاکی را که بسیار دیدنی است طی کنید. شما با وارد شدن به این مسیر مات و مبهوت پوشش سبز مخملی و مدهوش عطر چایی خواهید شد همین یک گزینه بهانه خوبی برای جذب گردشگران بسیاری از همه نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این منطقه می باشد میدان لیلا کوه به واسطه این باغ ها به خط الرأس عطاکوه میرسد.

قله عطاکو به عنوان مرتفع ترین قله منطقه لاهیجان به لنگرود شناخته شده است که از شمال غرب به لاهیجان و از شمال شرق به لنگرود اشراف دارد و ارتفاع آن تقریباً 700 متر از سطح دریا است. بر روی قله عطاکوه دکل های مخابراتی، تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که به همین علت اهالی این منطقه به این قله دکل میگویند.

باغات میوه

در فصل بهار و تابستان، سفر به منطقه لیلاکوه به خصوص لذت بخش است، زیرا در مسیر رسیدن به این منطقه می توانید در میان باغ های متنوعی از میوه ها قدم بگذارید و از بوی خوش این میوه ها لذت ببرید. به خصوص در روستای زیبای عطاکوه، باغ های متعددی از جمله باغ های چای، پرتقال، بهارنارنج و سایر میوه ها وجود دارد که علاوه بر زیبایی، محصولات درجه یکی را نیز پرورش می دهند.

شما می توانید به صاحبان هر یک از این باغ ها که تمایل دارید مراجعه نموده و محصولات آن ها را بخرید. واقعاً خرید میوه و چای از منطقه لیلاکوه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این روستاست، که بیشتر مسافران از این محصولات خوشبو و خوش طعم خرید می نمایند.

از دیگر جاهای دیدنی لیلاکوه

1. جنگل های لیلاکوه: این جنگل های سرسبز و پرآب از جاذبه های اصلی منطقه است که با پوشش گیاهی فراوان و وجود رودخانه ها و چشمه های زیبا، بازدیدنمایندگان را شگفت زده می نمایند.

2. رودخانه لیلاکوه: این رودخانه که از دل جنگل های لیلاکوه سرازیر می شود، یکی از جاذبه های طبیعی منطقه است که با جریان آرام و صدای آب روان، آرامش و زیبایی را برای بازدیدنمایندگان به ارمغان می آورد.

3. پیاده روی در جنگل: مسیرهای پیاده روی در اطراف لیلاکوه، با منظره ها زیبا و هوای خنک و تازه، برای طبیعت گردی و تماشای زیبایی های طبیعی ایده آل هستند.

4. باغ های میوه: باغ های متعدد میوه مانند چای، پرتقال، بهارنارنج و سایر میوه ها در اطراف لیلاکوه وجود دارند که می توانند جاذبه ای دیگر برای بازدیدنمایندگان باشند.

5. غارهای طبیعی: در اطراف لیلاکوه، غارهای طبیعی مجذوب نمایندهی وجود دارد که برای کسانی که به کاوش و کشف علاقه مندند، مکان هایی دلپذیر و هیجان انگیز هستند.

6. روستاهای محلی: بازدید از روستاهای محلی اطراف لیلاکوه، فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم محلی و بعلاوه خرید از محصولات دست ساز و محلی.

جاهای دیدنی اطراف لیلاکوه

منطقه اطراف لیلاکوه با طبیعت خیره نماینده و جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله جنگل های پرآب و کوهستان های سرسبز را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در زیر به بعضی از جاذبه های گردشگری اطراف لیلاکوه اشاره می شود:

عطاکوه، یکی از منطقه ها سرسبز استان گیلان، در فاصله کمی از لیلاکوه قرار گرفته است و به علت پوشش فراوان از باغات میوه و چای، مجذوب نمایندهیت ویژه ای دارد. در این منطقه، پوشش گیاهی بسیار زیبا و نابی وجود دارد و آبشارها و چشمه های فراوانی سطح این منطقه را زینت می دهند. عطاکوه فقط 9 کیلومتر از روستای لیلاکوه فاصله دارد که حدود 30 دقیقه زمان برای رسیدن به این منطقه ضروری است. در عطاکوه، طبیعت سرسبز و آب و هوای دلپذیری وجود دارد که سفر شما را دوچندان لذت بخش خواهد نمود.

منطقه دیوشل، یک روستای زیبا در مرکز شهرستان لنگرود قرار گرفته است و در مسیر اصلی بین لنگرود و لاهیجان واقع شده است. علاوه بر این، عطاکوه نیز در همین روستا واقع شده است و جاذبه های تاریخی مانند امامزاده های مختلف نیز در این منطقه دیده می شوند. سراسر این روستا را درختان انبوه و طبیعت بی نظیری فراگرفته اند که بسیار دیدنی و زیبا هستند. منطقه دیوشل تنها 5 کیلومتر از لیلاکوه فاصله دارد که برابر با 21 دقیقه زمان تا رسیدن به این روستای زیبا می باشد.

دریای خزر، یا همان دریای کاسپین، یکی از شناخته ترین و مهم ترین بخش های شمالی ایران محسوب می شود که لیلاکوه در مسافت کمی از این دریا قرار گرفته است. واقعیت این است که دریای خزر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری محبوب شمال ایران شناخته می شود، که بسیاری از گردشگران شمال ایران برای لذت بردن از ساحل های زیبای کاسپین به سمت منطقه ها شمالی ایران حرکت می نمایند.

لیلا کوه کجاست ؟ و مسیرهای دسترسی به آن

برای توصیف دقیق تر موقعیت جغرافیایی این جایگاه طبیعی سرسبز، باید بگوییم که لیلا کوه یک روستا در استان گیلان است و به فاصله تقریبی 3 کیلومتر از شهرستان لنگرود واقع شده است. گردشگرانی که به ملاقات این منطقه می آیند، می توانند در یک روز طبیعت بکری را تجربه نمایند و در مسیر رسیدن به لیلا کوه، از باغات چای و باغات میوه عبور نمایند. حتی مسیر دسترسی به این روستا، از جاذبه های بیان نشدنی زیبایی برخوردار است که هر دیدنی را به خود جلب می نماید. این مسیر از ابتدای شهرستان لنگرود شروع شده و به وسیله روستاها و مزارع چای اطراف لیلا کوه به خاتمه می رسد.

  • آدرس روستای لیلاکوه به توضیح زیر است:

استان گیلان، 3 کیلومتری بخش مرکزی شهرستان لنگرود، روستای لیلاکوه (آدرس لیلاکوه برروی نقشه)

مسیرهای دسترسی به لیلاکوه

برای رفتن به منطقه لیلاکوه، می توانید از مسیرهای مختلفی بهره ببرید. اولین مسیر از سمت جاده لاهیجان به لنگرود است، به توضیح زیر:

1. از مبدا شهر تهران به سمت شهر لاهیجان حرکت کنید.

2. پس از رسیدن به لاهیجان، به سمت شهرستان لنگرود ادامه دهید.

3. در سمت راست میدان فرمانداری لاهیجان، به سمت روستای زیبای لیلاکوه راهنمایی می شوید.

4. این جاده از میدان فرمانداری لنگرود تا میدان لیلاکوه، مسیری 3 کیلومتری با آسفالت است که رانندگی در آن بسیار راحت است.

5. این جاده از طبیعتی سرسبز و بکر برخوردار است که به سمت روستای پرشکوه و سپس به بخش کومله ادامه دارد.

بعلاوه، مسیر فرعی دیگری نیز وجود دارد که توضیح آن به توضیح زیر است:

1. به وسیله روستای دیوشل و جاده مال رو آقا سید جیل به سمت بالا حرکت کنید.

2. از جاده عمومی یا همان میدان فرمانداری که ذکر شده، به این روستای زیبا دسترسی پیدا کنید.

امیدوارم این مسیرها به شما یاری نماینده باشند تا به منطقه لیلاکوه برسید و لحظاتی خاطره انگیز را در آنجا تجربه کنید.

مسیر تهران به لیلاکوه

برای رسیدن به شهرستان لنگرود و منطقه بکر لیلاکوه از مبدا تهران، می توانید از مسیرهای مختلفی بهره ببرید که در زیر ذکر شده اند. توجه داشته باشید که مسافت تقریبی 349 کیلومتر بین تهران و لنگرود و لیلاکوه وجود دارد که حدود 5 ساعت رانندگی را شامل می شود.

مسیر اول: برترین مسیر برای رفتن به لیلاکوه به وسیله جاده مشهور چالوس است. برای این منظور به جاده چالوس مراجعه نموده و مسیر را تا 297 کیلومتر ادامه دهید. پس از عبور از شهرهای مرزن آباد، عباس آباد، تنکابن، رامسر و رودسر، به شهرستان لنگرود می رسید.

مسیر دوم: برای دسترسی به لنگرود می توانید از جاده قزوین و رشت نیز بهره ببرید، اما این مسیر کمی طولانی تر است و باید 364 کیلومتر را طی کنید. ابتدا به شهر قزوین مراجعه نموده و سپس به سمت رشت حرکت کنید. از رشت تا لنگرود حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان ضروری است.

سخن خاتمهی

لیلاکوه، با زیبایی های طبیعی خاص و جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از مقاصد دل انگیز برای سفر و استراحت است. این منطقه، با آب و هوای خوش و چشم اندازهای زیبا، قلب هر طبیعت گرد را می برد و با خاطره هایی که از سفر به آنجا به یاد می ماند، به یکی از برترین تجربیات زندگی تبدیل می شود. در لیلاکوه، هر نفسی از هوای پاک و تازه و هر لحظه ای از زیبایی های طبیعت، شما را به دنیایی از آرامش و آرامش بی خاتمه می برد. به عبارت دیگر، لیلاکوه یک مقصد آرامش و زیبایی برای روح و جسم است، که هر سفری به آنجا، یک سفر به دنیایی از زیبایی و خوشبختی است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2335

به "لیلاکوه لنگرود، منطقه ای بکر و زیبا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیلاکوه لنگرود، منطقه ای بکر و زیبا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید