لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، هدف واکسیناسیون کرونا را ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت دانست و اضافه نمود: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت نموده اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آنان کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت نمایند.

لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سن تزریق واکسن نوبت سوم از 40 سال کاهش پیدا نموده است، گفت: همه افراد بالای 18 سال می توانند نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به بروز سویه نو کرونا در کشور و اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری، افزود: افراد بالای 18 سال که دو نوبت واکسیناسیون خود را از واکسن های غیرفعال شده از جمله سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت استفاده نموده اند، باید نوبت سوم واکسن خود را به فاصله سه ماه بعد از نوبت دوم دریافت نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه واکسن ها در هر 456 مرکز واکسیناسیون استان موجود است، اظهار کرد: تا به امروز 94 درصد گیلانی ها دوز اول، 85 درصد دوز دوم و 10 درصد دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

مهرابیان، هدف واکسیناسیون کرونا را ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت دانست و افزود: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت نموده اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آنان کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت نمایند.

وی با اشاره به فرایند ملایم کاهش تعداد بستری های مبتلا به کرونا در گیلان، یادآور شد: هم اکنون 156 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته 30 بیمار نو کرونایی ر ا بستری کردیم، گفت: در مجموع 38 بیمار بدحال داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1934

به "لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تزریق دوز سوم واکسن های با پلتفرم ویروس غیر فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید