عادت هایی که باعث جمع شدن چربی در بدن می شوند

به گزارش تور استانبول، بهداشت نیوز/ عادات همان کارهاییست که ما وقتی آن را انجام می دهیم به نتیجه آن توجهی نمی کنیم. اما اگر شما بتوانید عادات خود را تغییر دهید می توانید جلوی اضافه وزن خود را هم بگیرید.

عادت هایی که باعث جمع شدن چربی در بدن می شوند

1. خواب ناکافی

به گفته محققان کسانی که در مدت رژیم های غذایی خود پنج ساعت یا کمتر می خوابند ، 2 برابر چربی شکمی ذخیره می کنند. در حالی که افرادی که بیش از هشت ساعت می خوابند هم چربی ذخیره می کنند. به طور متوسط شش تا هفت ساعت خواب در هر شب باعث ذخیره نشدن چربی اضافه می شود.

2. غذا خوردن به صورت دسته جمعی

وقتی با افراد دیگر غذا می خوریم ، به طور متوسط 44 درصد بیشتر از حد غذای خود غذا می خوریم. تحقیقات اجرا شده نشان می دهد که وعده غذایی خورده شده به همراه یک فرد دیگر باعث افزایش حجم غذای مصرفی می شود.به همین ترتیب هم غذاشدن با چهار ، شش یا هشت دوست به این میزان اضافه می کند.چرا که هم صحبتی با دوستان هنگام غذا خوردن به میزان غذای مصرفی هم می افزاید.

3. پیروی از رژیم های محدود کننده

اگر به تازگی قرار است رژیم بگیرید با احتیاط عمل کنید.اغلب رژیم های غذایی که در نتیجه کاهش کل گروه های غذایی را به دنبال دارند ، تعادل و تعدیل لازم برای پیروی از یک برنامه غذایی سالم و مادام العمر را برای شما فراهم نمی کنند.به علاوه ، رژیم های غذایی که از این برنامه های کمبود مواد غذایی پیروی می کنند بالقوه خطرناک هستند.

4. استفاده نکردن از تمامی حواس در هنگام خوردن

بوی گرم دارچین ، برش های سینه مرغ کبابی ، خرد شدن یک سیب همان جزئیاتی است که باید به آن ها توجه کرد. توجه حسی به جزئیات مواد غذایی راهی ساده برای شروع کار ذهن در مورد غذاست. این نیز راهی برای کاهش وزن است. تحقیقات نشان داده است کسانی که به عطر و بوی غذا بیشتر توجه می کنند نسبت به افراد دیگر غذای کمتری می خورند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 973

به "عادت هایی که باعث جمع شدن چربی در بدن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت هایی که باعث جمع شدن چربی در بدن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید