5 فایده لبو برای کاهش وزن ، چطور لبو را بخوریم که لاغر شویم؟

به گزارش تور استانبول، لبو برای کاهش وزن خوبه یا لبو چاق می نماید؟ شاید در نگاه اول به خاطر طعم شیرین لبو، آن را در دسته خوراکی های چاق کننده قرار دهید ولی لبو یا چغندر قرمز یکی از سبزی های مفید برای لاغری به شمار میرود. لبو به شکل های مختلف می تواند به کاهش وزن یاری کند و گنجاندن آن در رژیم غذایی، یک راه طبیعی و سالم برای کم کردن وزن، بدون احساس ضعف و گرسنگی خواهد بود. در این مقاله از در به آنالیز چگونگی کاهش وزن با لبو، خواص لبو برای لاغری، مقدار مصرف و برترین زمان مصرف لبو برای لاغری خواهیم پرداخت.

5 فایده لبو برای کاهش وزن ، چطور لبو را بخوریم که لاغر شویم؟

ارزش غذایی لبو

لبو یا چغندر قرمز یکی از سبزیجات مفید با محتوای ویتامین ها، مواد مغذی و ریزمغذی های مختلف است و مصرف آن می تواند نقش غیر قابل انکاری در سلامت بدن داشته باشد. در هر 100 گرم چغندر قرمز خام، مواد معدنی زیر وجود دارد:

  • کالری: 43
  • فیبر: 2.80 گرم
  • آب: 87.58 گرم
  • قند: 6.76 گرم
  • کربوهیدرات: 9.56 گرم
  • چربی: 0.17 گرم
  • کلسترول: 0
  • پروتئین: 1.61 گرم

با نگاهی به اعداد و ارقام بالا متوجه می شوید که لبو در تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدن، بسیار پیروز عمل می نماید. اما این همه ماجرا نیست، در ادامه خواص لبو برای لاغری را آنالیز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش وزن با لبو

لبو را می توانید به صورت خام، پخته یا آب گرفته و حتی دمنوش استفاده کنید تا از مزایای لبو برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید. اما چطور لبو می تواند روند لاغری را سرعت ببخشد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

1- لبو سرشار از فیبر

از جمله این است که یکی از سبزیجات با محتوای فیبر بالا است. یکی از فواید فیبر برای سلامت بدن، یاری کردن به عملکرد روده است. هر چه غذاهایی که می خورید، حاوی فیبر بیشتری باشند، عمل هضم و دفع راحت تر انجام می گردد. هر چه سیستم دفع، کار خود را بهتر انجام دهد، کاهش وزن سرعت بیشتری می گیرد.

2- فواید لبو برای سیستم گوارش

لبو به خاطر محتوای مواد مغذی که دارد، اندازه باکتری های خوب و کولون معده را بیشتر می نماید. در نتیجه انتقال پروتئین به خوبی انجام می گردد. عملکرد مناسب معده در هنگام خوردن غذا، می تواند از بیماری های گوارشی جلوگیری کند.

3- ایجاد حس سیری با لبو

همان طور که گفته شد، لبو جزو سبزیجاتی است که فیبر بالایی دارد. اما این همه ماجرا نیست. وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در چغندر قرمز و ترکیب فیبر با این مواد معدنی و مغذی، به سیر ماندن فرد برای طولانی مدت، یاری بسزایی می نماید.

در هر 100 گرم لبو، حدود 10 گرم کربوهیدرات و 2/8 گرم فیبر وجود دارد. همین مزیت می تواند لبو را به یک سبزی سیرکننده تبدیل کند. در نتیجه از زیاده روی در خوردن یا ریزه خواری جلوگیری می نماید.

4- لبو و کالری پایین

لبو از خانواده چغندر است ولی قند آن مثل چغندر قند به قدری بالا نیست که بتوان از آن قند استخراج کرد. در عین حال به عنوان ریشه چغندر قرمز، جزو سبزیجات شیرین به شمار میرود ولی نکته جالب، کالری پایین آن است.

کالری پایین در سبزیجات و میوه ها، یک مزیت مهم به شمار میرود، این یعنی بدن برای سوزاندن کالری اضافه، نیازی به فعالیت بدنی بالا یا رژیم غذایی سخت ندارد. بنابراین اگر لبو را به اندازه مصرف کنید، می توانید کاهش وزن با لبو را تجربه کنید.

5- هیدراته کردن بدن

لبو یکی از سبزیجات عالی با محتوای آب زیاد است. آب موجود در لبو، می تواند به هیدراته کردن بدن یاری کند. بد نیست بدانید هر چه میوه ها آب بیشتری داشته باشند، برای لاغری مناسب تر هستند. حتی می توانید از آب لبو به جای نوشابه یا نوشیدنی های با قند بالا، استفاده کنید.

لبو را با چی بخوریم تا لاغر شویم؟

گنجاندن لبوی خام یا لبوی پخته () به انواع غذاها از جمله و می تواند یک روش عالی برای کاهش وزن با لبو باشد. اما می تواند اسموتی های مختلفی هم با ترکیب لبو و دیگر میوه ها یا سبزیجات درست کنید. در ادامه ایده هایی برای مصرف لبو برای کاهش وزن را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع سالاد با لبو

شما می توانید از لبو در انواع سالاد سبزیجات استفاده کنید. با ترکیب میوه ها، سبزیجات و مغزهای مختلف می توانید را درست کنید و از این سالاد به عنوان جایگزین شام یا در کنار وعده غذایی اصلی، استفاده کنید. یک مدل سالاد لبو برای یاری به کاهش وزن به ترتیب زیر درست می گردد.

  • لبو: 2 عدد میانه
  • کلم بروکلی آبپز: 10 تکه
  • هویج رنده شده: 2 عدد
  • سیب: 1 عدد
  • گردو: 10 عدد
  • پنیر صبحانه: 30 گرم

برای درست کردن این سالاد خوشمزه، کافی است لبوها را رنده یا اسلایسی نازک خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سپس هویج رنده شده، کلم بروکلی آبپز و سیب خرد شده (مکعب های ریز یا اسلایس های باریک) را اضافه کنید.

به دلخواه می توانید اندازهی فلفل سیاه یا نمک و چاشنی های دلخواه مثل آبلیمو، سرکه بالزامیک، سس سویا، آبغوره و … اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید و روی سالاد لبو، پنیر بریزید. این سالاد خوشمزه لبو را می توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک هم سرو کنید.

در صورت تمایل می توانید ، ، ، انواع ادویه غذا مثل و و انواع را از فروشگاه های به روش های خرید یا اینترنتی تهیه کنید.

انواع دیپ ماست و لبو برای لاغری

یکی از روش های کاهش وزن با لبو، ترکیب لبو با ماست است. در این صورت می توانید لبو را به صورت خام یا پخته (رنده شده یا خرد شده) به ماست اضافه کنید و هم بزنید. سپس را سرو کنید.

بعلاوه می توانید اندازهی پودر لبو () یا چیپس لبو () را در ماست بریزید و هم بزنید. سپس آن را مصرف کنید.

در صورت استفاده از ماست و لبو برای کاهش وزن، می توانید از ادویه های مختلف مثل نعناع خشک، پودر گلپر، کنجد و … مخلوط و سرو کنید.

انواع اسموتی لبو برای کاهش وزن

از لبو می توانید به عنوان یکی از اجزای استفاده کنید. می توانید اسموتی های لبو را ناشتا یا به عنوان عصرانه مصرف کنید.

اسموتی لبو و هویج

برای تهیه این اسموتی لبو برای کاهش وزن، لبو خرد شده: 1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار، هویج خرد شده: 1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار، آب: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار، آبلیموی تازه: 3 قاشق غذاخوری، برگ نعناع تازه و نمک: به اندازه دلخواه را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یک مخلوط کاملا یکدست به وجود آید.

سپس اسموتی لبو و هویج را در لیوان بریزید و به اندازه دلخواه، نمک، برگ نعناع و چاشنی های دلخواه به آن اضافه و سرو کنید.

اسموتی کرفس و لبو

برای تهیه اسموتی لبو با کرفس باید نصف لیوان کرفس خرد شده، نصف لیوان لبوی خرد شده، کمی آب و کمی آبلیمو را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست گردد. سپس آن را میل کنید.

اسموتی سیب و لبو برای لاغری

برای تهیه این اسموتی با لبو برای کاهش وزن، 1 لیوان سیب خرد شده، 1 لیوان چغندر خرد شده، 1 لیوان هویج خرد شده، 2 قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی آب را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. مخلوط که یکدست شد، آن را در لیوان بریزید و سرو کنید.

اسموتی لبو و گریپ فروت

در این روش، به اندازه نصف لیوان لبوی خرد شده را با نصف یک گریپ فروت را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. کمی نمک و عسل به این ترکیب اضافه و آن را سرو کنید.

شما می توانید برای خرید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

سوالات متداول درباره لاغر شدن با لبو

برترین زمان مصرف لبو برای لاغری چه زمانی است؟

برای لاغری، می توانید لبو را به صورت اسموتی یا آب لبو را به صورت ناشتا و در وعده صبحانه میل کنید. اما اگر می خواهید از خواص لبو برای لاغری استفاده کنید، می توانید لبو را در ساعت های مختلف روز، مصرف کنید.

آیا لبو چاق می نماید؟

لبو در حالت کلی، یکی از سبزیجات کم کالری و بدون چربی است. بنابراین جزو سبزیجات چاق کننده به حساب نمی آید. اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید، ممکن است دچار اضافه وزن شوید.

اندازه مصرف مجاز لبو چقدر است؟

به صورت روزانه، یک فرد بزرگسال می تواند بین 250 تا 400 گرم لبوی خام یا پخته مصرف کند. این اندازه باید برای بچه ها کمتر باشد. البته اگر بیماری یا مشکل سلامتی خاصی مثل دیابت، معده درد یا سنگ کلیه دارید، بهتر است قبل از پیروی از این دستور، با پزشک خود مشورت کنید.

محصولات مرتبط

نمک تصفیه شده خوراکی یددار دریایی دوی پک 900 گرمی دلفین

45,900 تومان 50,000 تومان 8% تخفیف

زرد چوبه 75 گرمی گلستان

29,500 تومان 29,900 تومان 1% تخفیف

پودر فلفل سیاه پت 80 گرمی فامیلا

98,900 تومان 99,900 تومان 1% تخفیف

سرکه بالزامیک 500 گرمی وردا

213,900 تومان 246,400 تومان 13% تخفیف

آبغوره 500 گرم شیشه سمیه

65,900 تومان 75,500 تومان 13% تخفیف

آبلیمو 430 گرمی با نیم لیوان

50,900 تومان 59,000 تومان 14% تخفیف

سرکه سفید3500 گ خانواده وردا

118,900 تومان 148,900 تومان 20% تخفیف

مربای تمشک 300گرمی فامیلا

68,900 تومان 83,900 تومان 18% تخفیف

عسل 900 گرمی سانتین

208,900 تومان 278,900 تومان 25% تخفیف

پنیر لاکتیکی 280 گرمی زیارت

46,900 تومان 51,500 تومان 9% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 مهر 1403 بروزرسانی: 9 مهر 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2320

به "5 فایده لبو برای کاهش وزن ، چطور لبو را بخوریم که لاغر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فایده لبو برای کاهش وزن ، چطور لبو را بخوریم که لاغر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید