طرح دولت برای اجرای نهضت احیا

به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهوری عصر روز گذشته (سه شنبه) برگزار گردید.

طرح دولت برای اجرای نهضت احیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت اول ریاست جمهوری، محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اهتمام ویژه و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش فراوری گفت: فراوری تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می تواند مسائلی مانند رشد مالی، بیکاری، سرمایه گذاری، ارتقاء ارزش پول ملی و کنترل تورم را محقق کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه ها و رویکردهای دولت برای حمایت از بنگاه های فراوریی توضیح داد: دولت در پی طراحی و اجرای برنامه ای تحت عنوان نهضت احیاء است تا براساس این طرح بنگاه های فراوریی که تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند تحت حمایت قرار گیرند و با توانی تازه به فعالیت مالی خود ادامه دهند.

مخبر با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهایی که نمونه مشابه آن در کشور فراوری می گردد، گفت: به جز در مواردی که موضوع رقابت و ساماندهی قیمت و کیفیت مطرح است، در سایر موارد نباید کالایی که نمونه مشابه آن در داخل فراوری می گردد، به کشور وارد گردد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شرایط کشور در زمان شروع به کار دولت سیزدهم توضیح داد: خوشبختانه امروز دغدغه ای برای تأمین کالاهای اساسی و ارز مورد احتیاج آن در کشور وجود ندارد.

مخبر با اشاره به ظرفیت های متعدد کشور نظیر دریا و معدن گفت: یکی از امتیازات مهم ایران برخورداری از معادن است که متأسفانه با وجود ظرفیت های گسترده در این حوزه، شاهد اقدامات و برنامه ریزی های مناسب در این زمینه نبوده ایم.

معاون اول رئیس جمهوری بعلاوه به دسترسی به دریا و 2700 کیلومتر ساحل دریایی در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: با اتکا به نعمت های خدادادی و ظرفیت های موجود در کشور می توان اقدامات گسترده ای در راستای توسعه مالی انجام داد اما متأسفانه آن طور که باید این نعمت ها مورد توجه قرار نگرفته اند.

مخبر بر لزوم پرهیز از خام فروشی مواد معدنی تأکید و توضیح داد: اگر بر اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریامحور تمرکز کنیم گام های موثری در راستای توسعه کشور برداشته خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت دیپلماسی مالی نیز تأکید کرد و گفت: سفرا باید به موضوع دیپلماسی مالی به ویژه با کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشند چرا که این امر می تواند به گشایش های مالی برای کشور منجر گردد.

در این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و دغدغه های موجود در حوزه صنعت و معدن را مطرح کردند.

ضرورت حمایت از فراوری داخل و فعال شدن ظرفیت های خالی در بخش فراوری، توجه به بخش معدن و نوسازی ماشین آلات فرسوده و حمایت از معدن کاران، ساماندهی شرایط فراوری، قیمت و کیفیت خودرو، توسعه مراودات مالی با کشورهای همسایه و قدردانی از اقدامات دولت در توسعه واکسیناسیون از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه به وسیله اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1953

به "طرح دولت برای اجرای نهضت احیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دولت برای اجرای نهضت احیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید