ضیافت افطار و سحر را به سلامت برگزار کنید

به گزارش تور استانبول، ضیافت در ماه خدا بار دیگر ما را به فضایی معنوی وارد می کند. روزه داری به بهانه ای برای تزکیه جسم و روح تبدیل می شود و ضیافت های ساده اما سرشار از صمیمیت ماه رمضان، فرصتی برای نزدیکی و همدلی با کسانی می شود که مشغله های هر روزه، فرصت همنشینی با آنها را از ما گرفته بود.

ضیافت افطار و سحر را به سلامت برگزار کنید

اگر شما هم قصد برگزاری مهمانی افطار یا دعای سحر در ماه رمضان را دارید، بهتر است نکاتی که در ادامه یادآوری کرده ایم را مرور کنید. ما به شما برای آماده کردن سفره سحری و افطاری سالم کمک می کنیم.

ضیافت پاکسازی بدن

خستگی، سردرد، سوءهاضمه و ضعف حافظه، قرار نیست همیشه با روزه داران همراه باشد. تغذیه مناسب در وعده افطار و سحر و تامین نیازهای غذایی بدون مصرف چربی و قند فراوان، بدن را برای تحمل روزه داری آماده کرده و محرومیت از مواد غذایی را به بهانه خوبی برای پاکسازی بدن تبدیل می کند.

تنظیم قند خون با تغذیه مناسب

مصرف بیش از اندازه شیرینی در وعده سحر، باعث بالا رفتن ناگهانی قند خون و در نتیجه افت سریع آن در ساعات بعد از سحر می شود. روزه دارانی که در وعده سحری دسرهای کربوهیدراتی با شیرینی طبیعی را مصرف می کنند، نسبت به کسانی که سفره سحری را با حجم زیادی از شیرینی پر می کنند، کمتر دچار افت قند خون و ضعف ناشی از گرسنگی می شوند.

کاهش گرسنگی و عطش

مصرف غذاهای پر ادویه در وعده سحر، تشنگی و گرسنگی در ساعات بعدی را تشدید می کند. خوراکی های کم حجم، ساده و سالمی که از گروه های متنوع غذایی انتخاب شده اند، بهترین گزینه برای تامین نیاز سلول های مغز و بدن به مواد غذایی به شمار می روند.

آبرسانی به بدن

کم آبی بدن، احساس خستگی، ضعف، گیجی و بی حالی را تشدید می کند. روزه دارانی که در وعده سحری و افطاری سراغ میوه ها و سبزیجات آبدار می روند و نوشیدنی های سالم و بدون قند را مصرف می کنند، ساعات بیشتری محروم بودن از غذا را تحمل می کنند. گذشته از این، رساندن مایعات سالم به بدن، احتمال درگیر شدن با سردردهای هر روزه و مسائل گوارشی را پایین می آرود.

بدن هر فرد در طول روز، به مصرف مایعات فراوان نیاز دارد اما آب، تنها نوشیدنی نیست که از پس تامین این نیاز بدن برمی آید. سوپ ها و آش ها، شربت عرقیات، شیر کم چرب و دم نوش ها، گزینه های مناسبی برای آبرسانی به بدن هستند.

مصرف فیبر

مصرف غذاهای چرب در وعده سحری، باعث سنگینی و سیری زودرس می شود. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، غذاهای کم چرب و غلات کامل، احتمال گرسنگی زودرس را پایین آورده و به فعالیت بهتر دستگاه گوارش در این روزها کمک می کند.

جدا کردن شام از افطار

مصرف غذاهای سنگین و کامل در وعده افطار، یکی از اشتباهات رایج در تغذیه روزه داران است. متخصصان معتقدند دستگاه گوارشی که ساعت ها از آب و غذا محروم بوده، آماده دریافت حجم زیادی از مواد غذایی نیست.

چیدن سفره افطار با مواد غذایی سالمی که چربی و قند بالایی ندارند، به حفظ سلامت دستگاه گوارش در این ماه کمک می کند. به همین متخصصان توصیه می کنند که وعده شام، حداقل یک ساعت پس از افطار صرف شود.

بسته ضیافت کاله؛ سحری و افطاری آماده اما سالم

کمبود وقت، گرسنگی شدید و خستگی، از دلایل اصلی افزایش مصرف غذاهای چرب و پرکالری در ماه رمضان است. شرکت کاله با تهیه بسته های سالم و اقتصادی ضیافت برای وعده های افطار و سحر، تنوعی از مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامت روزه داران را آماده عرضه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسته های سحری و افطاری و نحوه سفارش بسته ضیافت به مراجعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 191

به "ضیافت افطار و سحر را به سلامت برگزار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضیافت افطار و سحر را به سلامت برگزار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید