شعارنویسی بر یک بنای تاریخی خلاف عرف و قانون است

به گزارش تور استانبول، ایسنا/ براساس سخنان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد، شعارنویسی بر یک بنای تاریخی خلاف عرف و قانون است.

شعارنویسی بر یک بنای تاریخی خلاف عرف و قانون است

داستان چیست؟

رسول مشتاقان با بیان اینکه مذهب و هیئت های مذهبی داری صندلی و ارزش خاص خود هستند، گفت: آیینهای مذهبی و مراسم ویژه مذهبی دارای ارزش و صندلی ویژه هستند که حتی در شهرستان میبد برخی از این آیین های مذهبی نیز به ثبت میراث ملی رسیده و همگی آن را ارج می نهیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از حرکتها به نام مذهب، تیشه به ریشه آثار و بناهای تاریخی می زند که ممکن است گاها این سهل انگاری ها را نتوان در آینده با ایجاد خسارتهای که به جا می گذارد، جبران و میراث را برای نسلهای بعدی هویدا کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ارزش مذهب در کشور و استان یزد از میراث فرهنگی با ارزش تر است، اظهار کرد: مخالف هر آنچه که آیین و مذهب اسلام و تشیع را سراپا نگه دارد، نیستیم اما باید به ارزشهای مذهبی و ارزشهای فرهنگی در کنار یکدیگر توجه گردد.

وی اضافه کرد: دیوارنویسی و شعارنویسی قلعه مهرجرد که یک قلعه ای تاریخی و متعلق به دوره های زندیه و افشاریه است به نام امام حسین و ائمه اطهار (ع) بسیار ناراحت نماینده بود، چرا که این حرکت ممکن است پیامدهای ناگواری برای دین و مذهب هم داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی میبد از مردم خواست با توجه به احترام به قوانین و مقررات هر شهر و هر نهاد، عزاداری و مراسمات مذهبی را به شکل خاص خود برگزار نمایند و ارزشهای دینی، مذهبی و فرهنگی در کنار هم شکل گیرد و با تکرار چنین ضد ارزشهایی برخورد جدی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1180

به "شعارنویسی بر یک بنای تاریخی خلاف عرف و قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعارنویسی بر یک بنای تاریخی خلاف عرف و قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید