سرما اردبیل را فرا گرفت، بارش برف و باران در راه است

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، شهروندان استان اردبیل که طی هفته جاری هوای معتدل و نسبتا گرم را تجربه کردند، از بعد از ظهر جمعه با افت محسوس دما و هوای سرما روبرو شدند تا به لباس گرم و استفاده از وسایل گرمازا روی آورند.

سرما اردبیل را فرا گرفت، بارش برف و باران در راه است

افت دما در پی ورود سامانه سرد و بارشی اتفاق افتاده از اواسط هفته گذشته پیش بینی گردیده بود که براین اساس این پیش بینی ها از امشب تا روز یکشنبه علاوه بر تداوم افت دما شاهد بارش های باران و برف در این استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی و شرایط جوی این استان با اشاره به ورود سامانه مرطوب، سرد و بارشی و افت دما اضافه نمود: هم اکنون در اکثر مناطق و شهرهای این استان دمای هوا تا 11 درجه کاهش یافته است.

احتمال افت بیشتر دما طی روزهای آینده در استان

علی دولتی مهر با بیان اینکه بیشترین کاهش را در شهرهای مناطق مرکزی استان شاهد هستیم، یادآور شد: شهرهای نیر و سرعین به ترتیب با 11 و 10 درجه بیشترین کاهش دما را تجربه می نمایند.

وی کاهش دما در شهرهای شمالی و گرمسیر استان را نیز محسوس ارزیابی کرد و ادامه داد: در شهرهای مشگین شهر و گرمی دمای هوا 9 درجه، در بیله سوار هشت درجه و در پارس آباد دما هفت درجه کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان توضیح داد: در منطقه فرودگاه اردبیل نیز کاهش هفت درجه ای و در شهر اردبیل به عنوان مرکز استان و شهرهای کوثر و خلخال در جنوب استان نیز کاهش شش درجه ای دما داشته ایم.

سرعین و نیر سردترین شهرهای استان اردبیل

وی سردترین شهرهای استان اردبیل را شرایط فعلی سرعین، اردبیل و نیر بیان کرد و بیان داشت: انتظار می رود روند کاهش دما طی روز شنبه تداوم داشته و کاهش بیشتر دما در مناطق مختلف ثبت گردد.

دولتی مهر در خصوص پیش بینی ها برای بارندگی طی دو روز آینده در این استان یادآور شد: در شرایط کلی بارش باران، رگبار و برف برای مناطق مختلف شهری و کوهستانی استان پیش بینی می کنیم.

وی با تاکید براینکه بارش ها در تمام مناطق استان رخ خواهد داد، اضافه نمود: در مناطق و شهرهای منتهی به استان گیلان بارش باران و در مناطق مرتفع و بالای دو هزارمتر از سطح دریا نظیر شهرستان مشگین شهر بارش رگباری و تند باران را انتظار داریم.

وقوع سیل و سیلاب در منطقه نخواهیم داشت

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه ها بیان کرد: براساس آنالیز نقشه ها انتظار وقوع سیل و سیلاب در استان نداریم اما هشدارهای لازم در زمینه رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان ساکن در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها داده گردیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کوچ پاییزه عشایر استان از دامنه ها و ییلاقات را در استان شاهد هستیم، متذکر شد: در این زمینه برای جلوگیری از خسارات احتمالی اطلاعات لازم به دستگاه های مربوطه ارائه و تدابیر لازم اندیشیده گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 52

به "سرما اردبیل را فرا گرفت، بارش برف و باران در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرما اردبیل را فرا گرفت، بارش برف و باران در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید