روایت مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از تفاوت قیمت میوه های شب عید

به گزارش تور استانبول، سازمان تعاون روستایی در حالی از قیمت های میوه برای ذخیره سازی شب عید خبر می دهد که ارقام خرید این میوه ها بالاتر از نرخ بازار اعلام شده است.

روایت مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از تفاوت قیمت میوه های شب عید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی؛ اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در برنامه فرامتن شبکه افق در رابطه با گزارش انتقادی فرایند خرید میوه شب عید شرح داد و گفت: در گزارش صداوسیما قیمت 13 هزار و 900 تومان و 14 هزار و 500 تومان برای پرتقال و سیب به درستی اعلام نشد، در حالی که این قیمت ها به عنوان قیمت نهایی خرید میوه مشخص شده است.

وی اضافه کرد: قیمت 13 هزار و 900 و بعلاوه 14 هزار و 500 برای سیب قیمت تمام شده میوه برای اسفند ماه و زمان توزیع و با در نظر گرفتن فرایند های شستشو، واکس، بسته بندی و نگهداری است.

قادری فر با اشاره به اینکه اجازه رهاشدگی در بازار را نمی دهیم، توضیح داد: از 20 اسفند تا 15 فروردین زمان توزیع میوه ها است و حداکثر قیمت حدود 10 درصد بیشتر از قیمت تمام شده به علت هزینه حمل و نقل به مراکز پخش است، بنابراین پرتقال بین 15 و نیم تا 16 هزار تومان و سیب نیز به همین قیمت به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: القای اینکه میوه را گران خریده ایم و گران می فروشیم با آنچه امروز در بازار عرضه می گردد، فرق دارد. این سازمان خرید میوه های درجه یک را در دستور کار خود قرار داده است و میوه با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: اخبار جعلی کار شبکه نفوذ برای متلاطم کردن بازار است و اگر امروز بازار مرغ، تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی کنترل شده حاصل کوشش جهادگران حوزه کشاورزی و تنطیم بازار است.

قادری فر یادآور شد: ارزیابی میدانی ما این است که قیمت برنج از 90 هزار تومان به 75 هزار تومان رسیده که با ورود برنج های خارجی این اتفاق رخ داد و اگر در دوران برداشت برنج نیز به میزان احتیاج برنج خریداری می شد، این بازار دچار التهاب نمی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2034

به "روایت مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از تفاوت قیمت میوه های شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از تفاوت قیمت میوه های شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید