رقیب جدی تیم ملی: ژاپن به دنبال پنجمین قهرمانی آسیا

به گزارش تور استانبول، ژاپن در جام جهانی 2018 تنها تیم آسیایی بود که توانست از گروهش صعود کند. با وجود این موفقیت نیشینو آکیرا از سمتش کنار رفت و حالا موریاسو می خواهد مسیر او را ادامه دهد.

رقیب جدی تیم ملی: ژاپن به دنبال پنجمین قهرمانی آسیا

آرمن ساروخانیان ، طرفداران تیم ملی امید زیادی دارند که انتظار طولانی برای قهرمانی آسیا زمستان پیش رو در امارات به انتها برسد و ایران بتواند برای چهارمین بار قهرمان قاره شود.

آخرین قهرمانی تیم ملی در آسیا به سال 1976 برمی شود، زمانی که هیچکدام از بازیکنان فعلی و حتی تعدادی از نمایندگان نسل قبلی مثل مهدوی کیا و نکونام به جهان نیامده بودند!

در میان 9 تیمی که آن سال در جام ملت ها به میزبانی ایران شرکت کردند، از ژاپن خبری نبود. سامورایی های آبی در آن سال ها تیم مطرحی در قاره نبودند، چه برسد به اینکه بخواهند قهرمان آسیا شوند.

جغرافیای فوتبال آسیا از آن موقع خیلی تغییر نموده. تعداد قهرمانی های ایران روی عدد سه باقی مانده، در حالی که ژاپن حالا با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است. آنها با هدف پنجمین قهرمانی راهی امارات می شوند و این موضوعی است که هاجیمه موریاسو، سرمربی جدید این تیم هم تایید می نماید.

ژاپن در جام جهانی 2018 تنها تیم آسیایی بود که توانست از گروهش صعود کند و پس از یک بازی به یاد ماندنی مقابل بلژیک با تورنمنت وداع کرد. با وجود این موفقیت نیشینو آکیرا از سمتش کنار رفت و حالا موریاسو می خواهد مسیر او را ادامه دهد.

ترکیب ژاپن بعد از جام جهانی تغییراتی داشته و ستاره سال های اخیر این تیم، کیسوکه هوندا خداحافظی نموده، ولی موریاسو مصمم است نسل جدید را هرچه زودتر به هماهنگی برساند.

بازیکن سابق سانفرس هیروشیما گفت: تیم ما در دوره انتقالی واقع شده است، ولی ما یک سبک بازی معین داریم. من به دنبال تغییر روش بازی تیم نیستم و می خواهم سبکی را که نیشینو در تیم پیاده نموده، ادامه بدهم.

موریاسو افزود: بازیکنان تیم، چه قدیمی چه جدید کاملا مسئولیت پذیر بودند و نگاه مثبتی به پروژه تیم دارند. ---

این مربی 50 ساله حالا تیمش را برای دو بازی دوستانه آماده می نماید. آنها جمعه با ونزوئلا بازی می نمایند که قرار است بعد از این بازی با تیم ملی روبرو شود. ژاپن سه شنبه هم با قرقیزستان بازی خواهد نمود تا بازیکنانش روبرو شدن با یک تیم منطقه قفقاز را تمرین نمایند و برای بازی با ازبکستان و ترکمنستان آماده باشند. سومین حریف ژاپن در گروه F جام ملت های آسیا عمان است.

موریاسو درباره اهمیت این بازی ها گفت: بازی های دوستانه به بازیکنان یاری می نماید که قبل از جام ملت ها خودشان را محک بزنند.

او با وجود تغییرات در ترکیب تیم آغاز خوبی داشته و توانسته هر سه بازی دوستانه بعد از جام جهانی را با برد پشت سر بگذارد. ژاپن کاستاریکا و پاناما را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و ماه گذشته هم توانست اروگوئه، تیم ششم رنکینگ فیفا را 4 بر 3 شکست دهد.

موریاسو معتقد است که این بردها یاری می نماید بازیکنانش با روحیه بالایی به امارات بروند و برای پنجمین قهرمانی کوشش نمایند: ما با هدف قهرمانی به این مسابقات می رویم و باور دارم بازیکنان نمایش خوبی ارائه خواهند داد.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 87

به "رقیب جدی تیم ملی: ژاپن به دنبال پنجمین قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب جدی تیم ملی: ژاپن به دنبال پنجمین قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید