تور افریقای جنوبی: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی

به گزارش تور استانبول، آفریقای جنوبی کشور پهناور است که جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد. این کشور در سال های اخیر توانسته است زیرساخت های خود را به خوبی توسعه دهد و امروزه سیستم حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی به گردشگران این اجازه را می دهد که به راحتی در این کشور سفر نمایند.

تور افریقای جنوبی: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید که در تور آفریقای جنوبی قصد دارید پس از گشت و گذار در شهر کیپ تاون، سری به پارک ملی کروگر بزنید تا از زیبایی های طبیعت این منطقه بازدید کنید و حیوانات آفریقایی مانند شیر و زرافه را از نزدیک ببینید. باید بدانید که فاصله این دو منطقه در حدود 1800 کلیومتر است؛ معادل یک پرواز 2.5 ساعته یا 20 ساعت رانندگی!

به همین علت است که حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی اهمیت زیادی برای گردشگری این کشور دارد. اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا وسایل حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی علاوه بر کیفیت بالا، بسیار متنوع و کارآمد هستند. شما در تور آفریقای جنوبی می توانید از بین گزینه های مختلفی از قبیل هواپیما، قطار، اتوبوس و با قیمت ها و زمانبندی های متفاوت، وسیله حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی را انتخاب نموده و سفری راحت در این کشور را تجربه کنید.

برای آشنایی با سیستم حمل و نقل در آفریقای جنوبی همراه ما باشید.

هواپیما

اجاره خودرو

قطار

اتوبوس

انواع شیوه های حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی

همانگونه که گفتیم، حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی بسیار گسترده و پیشرفته است و شما راه های متعددی برای سفر در این کشور خواهید داشت. یک نکته بسیار خوب درباره این کشور، یکدست بودن و توازن کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی است. به عنوان مثال تفاوت چندانی بین سیستم حمل و نقل عمومی در کیپ تاون و سیستم حمل و نقل عمومی در ژوهانسبورگ با دیگر شهرهای بزرگ و مهم این کشور نیست.

در ادامه انواع روش های سفر و حمل و نقل در آفریقای جنوبی را با یکدیگر آنالیز می کنیم:

هواپیما

به احتمال بسیار زیاد، تمامی گردشگران بین المللی که تور آفریقای جنوبی را انتخاب می نمایند، ابتدا با استفاده از پرواز به شلوغ ترین فرودگاه قاره آفریقا، یعنی فرودگاه ژوهانسبورگ سفر می نمایند.

بعلاوه علاوه بر فرودگاه ژوهانسبورگ، فرودگاه های شهرهای دیگر آفریقای جنوبی مانند کیپ تاون، دوربان و پورت الیزابت نیز به عنوان فرودگاه های بین المللی آفریقای جنوبی شناخته می شوند که البته پروازهای محدودتری به آنها انجام می گردد.

اما هنگامی که خود را به آفریقای جنوبی رساندید و به گشت و گذار در اولین شهر پرداختید، احتیاج دارید که به یک منطقه دیگر از این کشور زیبا سفر کنید. اینجاست که به سیستم حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی احتیاج پیدا می کنید.

به طور کلی 15 فرودگاه در نقاط مختلف سرتاسر کشور آفریقای جنوبی فعالیت می نمایند که می توانید با استفاده از پروازهای داخلی به آنها سفر کنید. ایرلاین ملی آفریقای جنوبی اصلی ترین ارائه دهنده پروازهای داخلی در این کشور است اما شرکت های دیگری مانند مانگو (Mango) و کولولا (Kulula) نیز پروازهایی با قیمت مناسب تر (و البته کیفیت پایین تر) خواهند داشت.

اجاره خودرو

آفریقای جنوبی جاده هایی با کیفیت بسیار بالا و مدرن دارد که باعث می گردد رانندگی در این کشور بسیار آسان و لذتبخش گردد. جاده های عریض، کیفیت آسفالت بالاتر از استاندارد، علائم و نشانه های متعدد و … به شما این امکان را می دهد تا با اجاره یک خودروی سواری، سفری کاملا انعطاف پذیر و مطابق میل خودتان داشته باشید.

البته برای اجاره خودرو و رانندگی در آفریقای جنوبی، یک چالش نسبتاً مهم پیش روی شما خواهد بود. آفریقای جنوبی سال ها مستعمره انگلستان بوده است و به همین علت، سیستم جاده ها و خودروها با کشور ما فرق دارد. بر خلاف ما که فرمان خودرو در سمت چپ قرار گرفته است و از سمت راست جاده حرکت می کنیم، فرمان خودروهای آفریقای جنوبی در سمت راست و جهت جاده در سمت چپ قرار گرفته است.

جز همین مورد، دیگر مسئله ای برای اجاره خودرو به عنوان یک روش حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی نخواهید داشت.

شرکت های اجاره خودروی متعددی در آفریقای جنوبی فعالیت می نمایند که به شما این امکان را می دهند تا خودروی مورد نظر را از یک نقطه دریافت کنید و آن را در یک شهر و یا حتی کشور دیگر تحویل دهید. البته اگر برنامه ریزی سفر شما به گونه ای است که قصد دارید مجددا به همان نقطه بازگردید، می توانید از خدمات شرکت های محلی بهره ببرید زیرا هزینه کمتری از شما خواهند گرفت.

قطار

قطار ایمن ترین، مقرون به صرفه ترین و البته آهسته ترین شیوه حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی است. استفاده از قطار نسبت به هواپیما هزینه کمتر و نسبت به اتوبوس راحت تر است و اگر زمان کافی داشته باشید، قطار برترین انتخاب در بین وسایل حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی خواهد بود.

شرکت راه آهن شوشولوزا میل (Shosholoza Meyl) اصلی ترین ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی در آفریقای جنوبی است که بین شهرهای بزرگ و مهم این کشور فعالیت می نماید. واگن های توریستی این قطارها که کوپه های 2 و 4 نفره دارند، بسیار برای سفر مناسب هستند و علاوه بر داشتن امکانات مناسب برای خواب، به سرویس بهداشتی و حمام نیز مجهزند. البته در برخی از جهتها، واگن های لوکس تری نیز موجود هستند که برای استفاده از آنها باید هزینه بیشتری بپردازید.

اما اگر در پی یک تجربه فراموش نشدنی در حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی هستید.، می توانید از خدمات شرکت رووس ریل (Rovos Rail) بهره ببرید. این شرکت یکی از لوکس ترین شرکت های ریلی در دنیا است و خط اصلی آن در آفریقای جنوبی، بین دو شهر پرتوریا و کیپ تاون فعالیت می نماید.

قطار ایمن ترین، مقرون به صرفه ترین و البته آهسته ترین شیوه حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی است

اتوبوس

اگرچه هواپیما، قطار و اجاره خودرو هر کدام مزیت هایی دارند، اما بدون شک جامع ترین سیستم حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی استفاده از اتوبوس است. با استفاده از اتوبوس های آفریقای جنوبی تقریبا می توانید به تمام شهرها و نقاط این کشور سفر کنید.

قیمت بلیت اتوبوس های آفریقای جنوبی نسبتا مناسب است و با توجه به امنیت بالایی که دارند، وسیله خوبی برای سفر در این کشور به شمار می آیند. بعلاوه بیشتر این اتوبوس ها به سیستم تهویه هوا و کولر و بعلاوه سرویس بهداشتی مجهز هستند. بعلاوه تعدادی از اتوبوس ها جایگاه های ویژه ای دارند که تا 150 درجه صاف می شوند و برای سفرهای طولانی بسیار مناسبند.

برای خرید بلیت اتوبوس می توانید به دفاتر یکی از سه شرکت اتوبوسرانی اینترکیپ (Intercape)، گریهوند (Greyhound) و ترانسولکس (Translux) مراجعه کنید و یا از سایت Computicket بلیت مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1867

به "تور افریقای جنوبی: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید