راهبرد جدید آمریکا درباره موضوع انرژی را بررسی می کنیم

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش راهبرد جدید آمریکا در خصوص موضوع انرژی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

راهبرد جدید آمریکا درباره موضوع انرژی را بررسی می کنیم

وی تاکید کرد: معین است که واشنگتن در تلاش است، صنعت ملی اورانیوم خود را احیا کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: به طور ویژه، تلاش هایی در زمینه نسبت دادن استانداردهای ناکافی در زمینه ایمنی هسته ای به روسیه، در حال انجام است. البته که برای ما چنین ارزیابی هایی غیرقابل قبولند؛ زیرا روسیه در این زمینه و کل حوزه های مربوط به فن آوری های هسته ای به عنوان لیدر جهانی شناخته می شود.

سرگئی ریابکوف در ادامه اضافه کرد: البته که ما گزارش کارگروه وزارت انرژی آمریکا درخصوص سوخت هسته ای را مطالعه خواهیم کرد. تا به اینجا معین است که این سند قصد مقامات اجرایی آمریکا در احیای صنعت اورانیوم این کشور و بازگشت آمریکا به رهبری انرژی هسته ای را نشان می دهد.

این در حالیست که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز پیشتر از راهبرد جدید اعلام شده آمریکا در ارتباط با فناوری های هسته ای به شدت انتقاد کرده بود.

گفتنی است؛ چندی پیش، وزارت انرژی آمریکا با انتشار راهبرد جدید خود اعلام کرده بود که به دنبال اخراج روسیه و چین از بازارهای بین المللی انرژی و فناوری هسته ای است.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به این اعلام راهبرد آمریکا گفته بود که چنین رویکردی نشان دهنده این است که آمریکا هنوز واقعیت های جدید و تأثیرات ویروس کرونا را درک نکرده است.

به گفته اولیانوف، بیان چنین موضوعاتی نشان می دهد که نمایندگان بخش انرژی آمریکا هنوز واقعیت های جهانی متأثر از شیوع ویروس کرونا را درک نکرده اند.

این دیپلمات روسی اضافه کرد که به جای رقابت شدید باید خواستار همکاری بود، چون برای آمریکا رقابت با روسیه در زمینه انرژی هسته ای سخت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 980

به "راهبرد جدید آمریکا درباره موضوع انرژی را بررسی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد جدید آمریکا درباره موضوع انرژی را بررسی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید