دو نمایشگاه چهل حدیث نبوی و نگارینه های زرین در کتابخانه و موزه ملک گشایش یافت

به گزارش تور استانبول، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، دو نمایشگاه چهل حدیث نبوی و نگارینه های زرین در کتابخانه و موزه ملک گشایش یافت.

دو نمایشگاه چهل حدیث نبوی و نگارینه های زرین در کتابخانه و موزه ملک گشایش یافت

نخستین نمایشگاه با عنوان چهل حدیث نبوی در سالن تک اثر کتابخانه و موزه ملی ملک و با هدف معرفی و نمایش تصویرهایی از این اثر نفیس در معرض دید علاقمندان نهاده شد.

این نسخه که با شماره 5916 در گنجینه نسخه های خطی کتابخانه ملک نگهداری می گردد، نوشته عبدالرحمن بن احمد جامی است و در 10 ذی الحجه سال 968 هجری قمری به وسیله شاه محمد نیشابوری به خط نستعلیق کتابت شده است.

نمایشگاه نگارینه های زرین به عنوان دومین نمایشگاه نگارگری هنرجویان کتابخانه و موزه ملی ملک با موضوع نگارگری های المثنی شده از آثار کتابخانه و موزه نیز در این مجموعه دایر شد.

این نمایشگاه دربردارنده 16 اثر از آثار نگارگری هنرجویان کارگاه های آموزشی نگارگری و گل و مرغ کتابخانه و موزه ملی ملک است که با تدریس پریسا رحمانی در چندین دوره مختلف برگزار شده است.

آثاری از رحمانی، نسرین اسماعیلی، الهه السادات احمدی موسوی، مریم براتی پور، نجمه بها الدینی، زهرا پایکار، پریچهر رحمانی، فلورا رحیم زاده، سهیلا ریاحی، زهرا زیوری شایسته، الهام شعاعی، منیژه غلامپور اکی، الهام قنادیان، ستاره لبانیان، معصومه محمود سلطانی و سارا نامداری در این نمایشگاه به چشم می خورد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1403 بروزرسانی: 28 شهریور 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2318

به "دو نمایشگاه چهل حدیث نبوی و نگارینه های زرین در کتابخانه و موزه ملک گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نمایشگاه چهل حدیث نبوی و نگارینه های زرین در کتابخانه و موزه ملک گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید