دومین جوک نیسان بامزه تر از قبلی است

به گزارش تور استانبول، گرچه جوک جدید بسیاری از خطوط و ایده های نسل قبل را هنوز با خود دارد و در طرح نسل دوم هم نیم نگاهی به رقیب برجسته اش تویوتا C-HR دارد. کمپانی نیسان که این خودرو را از ابتدای نوامبر سال جاری (ماه آبان) با عنوان مدل 2020 به بازار اروپا و سپس آمریکای شمالی عرضه می نماید، در دومین نسل از کراس اوور ساب کامپکت و فضایی خود، جوک را به سطح بسیار بالاتری از تکنولوژی مجهز نموده و با نصب پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر و ارائه انواعی از جعبه دنده های دستی و اتوماتیک دو کلاچه ، تیغ را برای رقبا از رو بسته است.

دومین جوک نیسان بامزه تر از قبلی است

باید اقرار کرد که جوک جدید همچنان استایل غیرمتعارف و عجیبی دارد. این استایل غیر متعارف را می توان در چراغ های بزرگ دایره ای شکل در سپر جلو، گلگیرهای حجم پردازی شده و تریم دو رنگ بدنه و شیب سقف مشاهده کرد. نیسان باور دارد که متمایز بودن در سگمنت پرتقاضای کراس اوورهای کامپکت، ویژگی مثبتی است که رقبای این شرکت جرات انجام آن را ندارند؛ با این حال نیسان کمی از طراحی تخیلی نسل پیشین جوک در نسل جدید این خودرو فاصله گرفته و سعی نموده تا خودرویی متعارف تر طراحی کند. این موضوع را به خوبی می توان در طراحی پوزه و ادغام جلوپنجره معروف نیسان با چراغ های روشنایی در روز باریک و خطی و همچنین چراغ های اصلی دایره ای شکل جوک جدید مشاهده کرد.

نه تنها نسل جدید جوک طراحی چشم نوازتری نسبت به قبل دارد، بلکه ابعاد فضای داخلی آن نیز رشد داشته است. به گفته نیسان این خودرو دارای 5.8 سانتی متر فضای بیشتر پا برای سرنشینان عقب و 1.1 سانتی متر فضای سر بیشتر در ردیف عقب است. همچنین حجم فضای بار این خودرو به 422 لیتر رسیده که حدود 20 درصد بیشتر از نسل پیشین جوک است. این افزایش حجم فضای داخلی به دلیل رشد کلی ابعاد نسل جدید جوک پدید آمده است. این خودرو حال طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4210، 1800 و 1595 میلی متر دارد. با وجود افزایش ابعاد، نیسان اعلام نموده نسل جدید جوک 23 کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین آن است.

به روزرسانی نیسان در طراحی داخل کابین نسل دوم جوک نیز دیده می گردد، چراکه یک نمایشگر هشت اینچی شناور لمسی در میان داشبورد نصب شده که از سیستم نیسان کانکت، اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می نماید. نیسان به مالکین این خودرو اجازه داده تا بعضی از قابلیت های جوک اعم از قفل و باز کردن درها، روشن کردن چراغ ها و ارسال موقعیت مکانی به خودرو را به وسیله تلفن همراه خود کنترل نمایند. در مورد رانندگی و ایمنی هم باید بیان کرد نسل جدید جوک به سیستم های ایمنی و یاری راننده جدیدی اعم از ترمز اضطراری، تثبیت خطوط حرکت و مانیتورینگ نقطه کور تجهیز شده است. مهمترین ویژگی نسل دوم جوک، مجهز شدن به سیستم خودران پرو پایلوت نیسان بوده که امتیاز مثبتی برای آن قلمداد می گردد.

قلب تپنده این کراس اوور کامپکت، یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به فراوری بیشینه قدرت 117 اسب بخار است. نیروی فراوریی بسته به نسخه انتخابی به محور جلو یا هر چهار چرخ منتقل می گردد. برای انتقال قدرت هم نیسان یک جعبه دنده شش سرعته دستی و هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک را بسته به نسخه انتخابی روی جوک نصب خواهد نمود.

منبع: دیوار
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 331

به "دومین جوک نیسان بامزه تر از قبلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جوک نیسان بامزه تر از قبلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید