کره ای یا ژاپنی؟ رقابت داغ کیا و میتسوبیشی در ایران ، عکس

به گزارش تور استانبول، خودروهای شاسی بلند سایز میانه در بازار ایران هواداران خاص خود را دارند. خودروهایی مثل هیوندای توسان،کیا اسپورتیج،میتسوبیشی ASX،هوندا CR-V و... از جمله ماشین های محبوب این کلاس هستند.

کره ای یا ژاپنی؟ رقابت داغ کیا و میتسوبیشی در ایران ، عکس

مسعود عابدینی: کیا اسپورتیج 2022 جزو گزینه هایی است که احتمالا به وسیله کوشا خودرو همراه با کیا اپتیما (K5) وارد کشور گردد. میتسوبیشی ASX تازه هم در گمرک جنوب کشور دیده شده و جزو گزینه های قطعی برای واردات است.

بیشتر بخوانید:

  • سلاح پیشرفته ای که نیروی دریایی آمریکا را به وحشت انداخته / عکس

  • تمام موشک های شکست خورده، از آمریکا تا کره شمالی

در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

طراحی

کیا اسپورتیج در نسل تازه خود از طراحی کاملا تهاجمی و به دور از هرگونه محافظه کاری استفاده نموده و عجیب جلوه می نماید.

دی-لایت چند ضلعی که به داخل طراحی شده و در مرکز این دی-لایت،چراغ های اصلی خودرو قرار گرفته،از مصادیق طراحی عجیب کیا در نسل تازه اسپورتیج است.

طراحی ASX تازه به طور کلی آنچنان متحول نشده و همان فرم بدنه فیس قبل با کمی تغییر حفظ شده است.

در نمای جلویی ASX،سبک تازه طراحی محصولات میتسوبیشی که برای اولین بار در اکلیپس کراس به کار رفت،دیده می گردد.سبک طراحی دو چراغ هم به محصولات میتسوبیشی راه پیدا نموده است.

نمای کناری اسپورتیج دارای بیرون زدگی ها و تزئینات کرومی است و جز این موارد،چیز خاص دیگری در طراحی این قسمت دیده نمی گردد.

در قسمت کناری ASX،هیچ تغییری به جز عوض شدن رینگ ها دیده نمی گردد.در تیپ های فول آپشن،امکان سفارش تریم بلک ادیشن هم وجود دارد که در این مدل،اجزای اصلی بیرونی خودرو مثل جلوپنجره و رکاب ها و رینگ ها،به رنگ مشکی درآمده است.

نمای عقب اسپورتیج هم مثل قسمت جلو،طراحی خاص و عجیبی دارد.چراغ عقب به شکلی مثلثی است و به وسیله یک نوار مشکی به چراغ دیگر متصل شده است.

دیفیوزر خودرو به شکل اسپرتی طراحی شده است.

چراغ عقب ASX همان فرم فیس قبل را دارد،با این تفاوت که گرافیک آن تغییر نموده است.نکته جالب در گرافیک چراغ عقب این است که شبیه به لوگوی میتسوبیشی طراحی شده است.

دیفیوزر ASX ساده تر از اسپورتیج به نظر می رسد.

زبان طراحی کابین در اسپورتیج متناسب با دیگر مدل های کیا می باشد.دو نمایشگر بزرگ در کنار دریچه های کولر با طراحی چند ضلعی شکل،طراحی رادیکالی کنسول وسط و دستگیره های در و... از عناصر این طراحی هستند.

کابین ASX نسبت به مدل قبلی،تغییر بنیادی نداشته و با بزرگتر شدن نمایشگر و اضافه شدن بعضی امکانات،همان حالت قبلی خود را حفظ نموده است.

امکانات و آپشن

با توجه به محدودیت های ارزی برای واردات،پایین ترین نسخه اسپورتیج،یعنی LX دیفرانسیل جلو،احتمالا وارد ایران خواهد شد.

امکانات شاخص این تیپ عبارتند از: ال ای دی هدلایت،سنسور نور و باران،نوربالای اتوماتیک،ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،نمایشگر 12.2 اینچی کیلومتر شمار،نمایشگر 8 اینچی اطلاعات-سرگرمی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو،انتخاب حالت رانندگی(نرمال،اسمارت و اسپرت)،گرمکن صندلی های جلو،سنسور عقب،دوربین دنده عقب،ترمز دستی برقی،اتوهلد،دستیار راننده،کنترل خودرو بین خطوط و...

با توجه به تیپ های موجود در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس،احتمالا تیپ میانی ASX ،که در دو مدل دو دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو عرضه می گردد،وارد کشور خواهد شد.

امکانات شاخص در نسخه های احتمالی برای واردات عبارتند از:سیستم ورود بدون کلید،سنسور نور و باران،نوربالای اتوماتیک،استارت دکمه ای،نمایشگر لمسی،تهویه اتوماتیک،گرمکن صندلی های جلو،تنظیم برقی صندلی راننده،7 ایربگ 11 نقطه ای،کروز کنترل،سیستم پیشگیری از تصادف و...

مشخصات فنی

پیشرانه نسخه LX اسپورتیج 2.5 لیتری 4 سیلندر است که 187 اسب بخار قدرت و 178 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است.

اما قلب تپنده ASX ، یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که 148 تا 150 اسب بخار قدرت و 197 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

انتقال قدرت به وسیله گیربکس CVT صورت می گیرد.

قیمت

بازه قیمتی اسپورتیج از 23 هزار یورو آغاز و تا 33 هزار یورو هم ادامه دارد که احتمالا با گذشت زمان،بعد از محصولات مالی کیا،وارد بازار گردد.

رنج قیمتی ASX هم از 18 هزار یورو آغاز و تا 24 هزار یورو ادامه دارد.

با توجه به وضع آشفته بازار در این روزها،به احتمال زیاد هر دو خودرو بالای 2 میلیارد تومان قیمت داشته باشند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2189

به "کره ای یا ژاپنی؟ رقابت داغ کیا و میتسوبیشی در ایران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره ای یا ژاپنی؟ رقابت داغ کیا و میتسوبیشی در ایران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید