دولت آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل را ابلاغ کرد

به گزارش تور استانبول، آیین نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران درخصوص پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد، ابلاغ شد.

دولت آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل را ابلاغ کرد

به گزارش ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (17) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که در جلسه ششم شهریور 1398 هیئت وزیران به تصویب رسید، ابلاغ شد.

بر همین اساس، هیئت وزیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیرو های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

براساس این تصمیم، بنیاد شهید باید، نسبت به اتخاذ تصمیم درباره کمک معیشت مشمولان این آیین نامه بر اساس اولویت درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و معلولین دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی قادر به کار نیستند، ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه اقدام کند.

بر همین اساس، جانبازان و آزادگانی که دارای اموال قابل بهره برداری برای اشتغال و یا کسب درآمد باشند یا از صندوق های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می کنند و یا بانوان جانباز و آزاده ای که از همسر خود نفقه دریافت می کنند مشمول این آیین نامه نخواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 328

به "دولت آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل را ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل را ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید