5 روز در طولانی ترین سفر قطار هند

به گزارش تور استانبول، طولانی ترین سفر در هند با قطار از دیبروگاهه، شمال شرقی هند، تا کانیاکماری جنوبی ترین نقطه هند است، سفر با این قطار 5 روز و 4 شب طول می کشد و در این 5 روز مسافران در قطار در کنار هم زندگی می نمایند.

5 روز در طولانی ترین سفر قطار هند

فرهنگ و آداب رسوم هندی همواره از جالب ترین فرهنگ های زمین بوده است. قطار سریع السیر دیبروگاهه به کانیاکماری طولانی ترین خط قطار در هند را دارد که این قطار به صورت هفتکی مسافران را جابه جا می نماید. سفر با این قطار 5 روز و 4 شب طول می کشد و قطار 4200 کیلومتر را طی می نماید.

متیو پلی عکاس نشنال جئوگرافی در سفر 5 روزه خود با قطار عکس هایی زیبا و جالب ثبت نموده است که به خوبی سبک زندگی هندی ها در این 5 روز در قطار را توصیف می نماید.

سفرهای طولانی با قطار از انقلاب صنعتی در قرن 19 شروع شد و اولین جرقه های سفرهایی به این سبک در این سال ها شروع شد.

سفر با طولانی ترین خط قطار هند بسیار جالب است و از تصاویر عکاسی شده می توان فهمید که در قطار دنیایی دیگر در جریان است.

مردم خیلی عادی در کنار هم زندگی می نمایند و سبک زندگی خاص هندی در داخل قطار هم جریان دارد.

اولین قطار هندی در آوریل 1853 از بمبئی تا تانا بود که قطار مسافتی برابر با 33 کیلومتر را طی می کرد.

حرکت به سوی سفرهای طولانی با قطار از همان سال ها شروع شد و امروز به خط قطار 4200 کیلومتری رسیده است و نوعی رکورد را به نام خود ثبت نموده است.

در سفر با قطار دیبروگاهه به کانیاکماری می توانید فرهنگ و آداب رسوم هندی ها را به خوبی بشناسید، نوعی زندگی در این قطار جاری است.

در سفر با این قطار شما انواع و اقسام غذاهای عجیب وغریب هندی را می بینید و مثل یک بازار روز می توانید هر چیزی که می خواهید را از فروشنده های سیار تهیه کنید. از پودر خوشبونماینده هوا تا کیف های فانتزی و کتاب! همه چیز در این قطار پیدا می گردد.

واقعیت تلخ و هدفی استعمارگرانه در پشت طراحی و ساخت این خط راه آهن در هند بوده است. انگلیس نقش اصلی در اجرای پروژه طولانی ترین خط راه آهن هند را داشتند. درواقع هدف اصلی انگلیسی ها ایجاد شرایط کار استثمارگرایانه در شهرهای مبدا و مقصد بوده است. بسیاری از کارگران برای کار به شهر کانیاکماری می فرایند و به علت مقرون به صرفه بودن بلیت قطار، از این وسیله نقلیه برای سفر خود استفاده می نمایند.

شیوع انواع بیماری های عفونی در طول سفر به علت غیربهداشتی بودن محیط قطار از معضلاتی است که مسافران هندی با آن درگیر هستند.

اگرچه هدف از تاسیس این خط قطار استفاده از نیروی کار مقرون به صرفه بوده است ولی بازهم داخل قطار فرهنگ شاد هندی جریان دارد و می توان از سفر با قطار لذت برد.

متیو پلی عکاس در رابطه باتجربه سفر خود در قطار می گوید:

قاره هند، قاره عجیب و درعین حال زیبایی است. سبک زندگی هندی ها منحصربه فرد است، جنون سروصدا و رنگ در زندگی هندی جریان دارد و با تمام تفاوت ها شادی در چشمان مردم دیده می گردد.

بی نظمی و عدم رعایت اصول بهداشتی در قطار سریع السیر کانیاکماری مشاهده می گردد ولی رسیدگی به این خط قطار نمی گردد.

بسیاری از مسافرانی که در این خط قطار جابه جا می شوند، کارگران مهاجری هستند که برای کسب عایدی مجبور به جابه جا شدن بین شهرها هستند.

محققان بر این باور هستند که جوامع صنعتی و جوامعی که زیر استعمار کشورهای بزرگ هستند به سمت بحران کمبود زمان پیش می فرایند.

کارگران برای کسب عایدیی اندک مجبور به ترک محل زندگی خود هستند و اگر بخواهند تعطیلات را در کنار خانواده خود بگذرانند بیشتر زمان مرخصی خود را درراه سپری می نمایند. زندگی به سمتی می رود که افراد برای زنده ماندن مجبور هستند زمان بیشتر را در کار سپری نمایند.

نسل بعدی قطارهای هندی با حمایت دولت ژاپن درراه است. ژاپن 12 میلیارد سرمایه گذاری نموده است تا خط قطار سریع السیری بین شهرهای بمبئی و احمدآباد راه بیندازد. شرکت ژاپنی سرمایه گذار این پروژه در رابطه با این سرمایه گذاری می گوید:

خط قطار سریع السیر تازه هند موتور اقتصاد هند را متحول خواهد نمود و نقش به سزایی در اشتغال زایی خواهد داشت.

بااین حال در هر سفر با قطار سریع السیر هندی خانواده هایی دیده می شوند که برای رفتن به تعطیلات از این خط قطار استفاده می نمایند و با تمام کم و کاستی ها در طول سفر از کنار هم بودن احساس رضایت دارند.

در نقشه زیر جهت قطار دیبروگاهه تا کانیاکماری نشان داده شده است:

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1970

به "5 روز در طولانی ترین سفر قطار هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روز در طولانی ترین سفر قطار هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید