خبرنگاران پوتین سطح روابط روسیه و آمریکا را در بدترین حالت خاطرنشان کرد

به گزارش تور استانبول، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خصوص روابط روسیه و آمریکا بیان کرد: روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست.

خبرنگاران پوتین سطح روابط روسیه و آمریکا را در بدترین حالت خاطرنشان کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 در واکنش به این سوال که آیا این رویکرد روسیه که تا اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن تبریک نمی گوید روابط روسیه و آمریکا را بد نمی کند، اظهار کرد: روابط بد شده را نمی توان بد و بیشتر تخریب کرد.

وی اعلام نمود که روابط روسیه و آمریکا در شرایط کنونی در شرایط بدی قرار دارند و بدتر شدن این روابط ناممکن است.

پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها، چهار روز پس از انتخابات 7 نوامبر(13آبان) اعلام شد. در همان روز پس از شمارش بیشترین آرا، وی توانست 273 رأی الکترال از رای دهندگان بدست آورد و این آرا راه را برای او به کاخ سفید هموار کرد.

در حالی که تعدادی از سران دنیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، مقامات روسی گفته اند که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات خواهند ماند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه علت خودداری کشورش از عدم برقراری تماس با تیم جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را به تجربه منفی این کشور از تماس با تیم ترامپ در سال 2016میلادی مرتبط دانست.

ریابکوف به تازگی به خبرنگاران گفت: روسیه باتوجه به تجربه بسیار منفی تماس با تیم رئیس جمهوری آمریکا در سال 2016 که اتهاماتی را متوجه روسیه کرد هنوز تماسی با تیم بایدن برقرار ننموده است و منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات آمریکا بعد از آنالیز شکایات است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، پیشتر در پاسخ به این سوال که چرا ولادیمیر پوتین، پیروزی انتخابات در سال 2016، نامزد جمهوری خواه، دونالد ترامپ را بلافاصله پس از رای گیری به وی تبریک گفته بود، گفت: شما می دانید که چند فرایند قانونی موجب شده بود تا ترامپ را رئیس جمهور فعلی اعلام نمایند.

پسکوف اضافه کرد: به همین دلیل اوضاع متفاوت است و ما فکر می کنیم اگر منتظر اعلام رسمی بمانیم بهتر است.

روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 که دولت نسبتا هوادار کرملین در اوکراین سرنگون و دولت غرب گرا سر کار آمد تیره شده است و واشنگتن بیش از 90 بسته تحریمی در خصوص مسکو و اتباع روسی وضع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1320

به "خبرنگاران پوتین سطح روابط روسیه و آمریکا را در بدترین حالت خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین سطح روابط روسیه و آمریکا را در بدترین حالت خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید