خبرنگاران معاون وزیر خارجه: سیاست همسایگی خوب از سیاست های اصلی نظام است

به گزارش تور استانبول، زاهدان- خبرنگاران- معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه گفت: سیاست همسایگی خوب یکی از سیاست های اصلی نظام بود و وزارت امورخارجه مجری آن است.

خبرنگاران معاون وزیر خارجه: سیاست همسایگی خوب از سیاست های اصلی نظام است

محسن بهاروند شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان اظهارداشت: مرزها نباید خطی برای جدایی بلکه باید نقطه ای برای پیوستگی پیشرفت و توسعه باشند.

وی ادامه داد: استان های مرزی چون سیستان و بلوچستان در ایجاد ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه نقش مهمی دارند و با افراد محلی نیز مشورت گردد.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه اعلام کرد: باید راه هایی که باعث همکاری بیشتر با همسایگان می گردد آنالیز و عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه با کشورهای افغانستان و پاکستان در تمام سطوح روابط خوبی داریم اضافه کرد: امنیت مساله بسیار مهمی است و باید این امر در مرزها تقویت گردد.

بهاروند اظهار داشت: آب و مساله تامین آن یکی دیگر از مواردیست که انتظار می رود کشورهای همسایه همچون افغانستان به این موضوع توجه داشته وکمک کننده باشند.

وی به سرمایه گذاری مشترک و تمایل بر توسعه مالی کشورهای همسایه اشاره نمود و گفت: سرمایه گذاری و توسعه باعث می گردد که شاهد رفاه و سعادت مردم بویژه مرزنشینان باشیم.

گفت وگوی تمدن ها سبب توسعه می گردد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: راه اندازی دفتر وزارت خارجه در این استان بستر گفت و گو را فراهم و بسیاری از مسائل در زمینه های مختلف را رفع می نماید.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک میلیارد دلار در بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری کرد تا با ایجاد این بندر شاهد توسعه و پیشرفت این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد سواحل مکران در ایران و 50 درصد در کشور پاکستان است گفت: رهبر معظم انقلاب به مجموع این ساحل نگاه ویژه ای دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: رییس جمهور افغانستان چابهار را فرصتی ارزشمند برای نجات کشورش می داند و احتیاج است که به این فرصت توجه ویژه ای گردد.

وی توضیح داد: کشور افغانستان معادن غنی بسیار دارد که با استفاده از فرصت شهرستان چابهار می تواند باعث توسعه گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1172

به "خبرنگاران معاون وزیر خارجه: سیاست همسایگی خوب از سیاست های اصلی نظام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر خارجه: سیاست همسایگی خوب از سیاست های اصلی نظام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید