ایران رتبه دوم آسیا را در حوزه داروهای زیستی دارد

به گزارش تور استانبول، بوشهر-خبرنگاران- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران اکنون در حوزه زیست فناوری دریایی در آسیا رتبه قابل قبولی دارد تا جایی که در حوزه داروهای زیستی پس از کشور ژاپن رتبه دوم قاره را به خود اختصاص داده است.

ایران رتبه دوم آسیا را در حوزه داروهای زیستی دارد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی قانعی روز چهارشنبه در نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر اضافه نمود: ایران بر اساس چشم اندازی که برای خود تعریف نموده در صدد دریافت سهم سه درصدی از بازار زیست و فناوری در حدود 30 میلیارد دلار است.

وی یادآورشد:با این شرایط کشور در حوزه زیست فناوری رسالتی مهم بر دوش دارد که یکی از آنها بخش زیست فناوری دریایی است.

قانعی ادامه داد: در این زمینه با برگزاری نشست تخصصی جلبک دریافت راهکارهای عملیاتی برای توسعه فناوری جلبک است چراکه این ظرفیت برای 50 سال آینده نقشی بزرگ در حوزه غذا و صنایع مختلف دارد.

وی یادآور شد: با توسعه استفاده از جلبک و ایجاد صنایع مرتبط با آن، بازاری به ارزش 500 میلیون دلار در کشور شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ایران از نظر داشتن ریزجلبک ها و جلبک های بزرگ، در بهترین شرایط واقع شده است و باید بصورت جدی به سمت فناوری های مرتبط با این حوزه گام برداشت.

قانعی گفت: نپرداختن به این مقوله، باعث شده صنایع مرتبط شکل نگیرند و ما به وارد کننده جلبک و فرآورده های آن تبدیل شویم.

وی اظهارد داشت: در این زمینه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقشه راهی تهیه نموده که علاوه بر اقتصاد زیستی ایجاد اشتغال و فراوری فناوری به دنبال دارد.

قانعی اضافه نمود: در مرحله نخست با توجه به زمین های مستعد پرورشی در ساحل خلیج فارس و مکران تغذیه آبزیان با جلبک باید گسترش یابد تا آبزیان با هزینه کمتر و کیفیت بهتر پرورش یابند.

وی ادامه داد: این مهم یاری می نماید مشکل تامین خوراک آبزیان نیز که یکی از مسائل اصلی پرورش دهندگان است رفع گردد.

قانعی گفت: مرحله دوم بحث استفاده از جلبک در صنایع غذایی به عنوان فرم دهنده است، که کشور اکنون در این زمینه وارد کننده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: اکنون سه شرکت داخلی با سرمایه خصوصی وارد میدان شده و برای فراوری این محصول قرارداد بسته اند.

نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی امروز در سالن ابن سینا دانشگاه خلیج فارس بوشهر شروع به کار نموده است.

7212/6045

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 181

به "ایران رتبه دوم آسیا را در حوزه داروهای زیستی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رتبه دوم آسیا را در حوزه داروهای زیستی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید