خبرنگاران قره باغ محور گفت وگوی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان

به گزارش تور استانبول، لندن - خبرنگاران - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توافق آتش بس میان دو کشور بر سر مناقشه قره باغ گفت وگو کرد.

خبرنگاران قره باغ محور گفت وگوی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوسپ بورل در تماس های تلفنی جداگانه ابراز امیدواری کرد که برطرف خصومت ها میان دو کشور جهت دست یابی به راه چاره طولانی و پایدار را فراهم و از رنج و درد بیشتر مردم جلوگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت دست یابی به صلح، رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه و حفاظت از میراث فرهنگی توضیح داد که آتش بس حاصل شده باید از سوی دو طرف به طور کامل اجرا و احترام گذاشته گردد.

این سیاستمدار اسپانیایی همچنین آمادگی اتحادیه اروپا را برای ارائه یاری های بشردوستانه به غیر نظامیانی که بر اثر این مناقشه آسیب دیده اند، اظهار داشت.

کاخ کرملین سه شنبه گذشته اظهار داشت که الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد دهم نوامبر(20آبان) امضا کردند.

ولادیمیر پوتین ریس جمهوری فدراسیون روسیه در بیانیه ای اظهار داشت: بر اساس توافقنامه امضا شده جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می گردد.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر می گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می گردد.

به همین دلیل کنترل ارتباطات حمل و نقل با یاری مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1247

به "خبرنگاران قره باغ محور گفت وگوی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قره باغ محور گفت وگوی بورل با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید