خبرنگاران سال 1400 افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان شرقی خواهد بود

به گزارش تور استانبول، تبریز - خبرنگاران - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه چرخ توسعه و عمران استان، به رغم همه مسائل، متوقف نشده است، ابراز امیدواری کرد سال 1400 افق روشنی برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان باشد.

خبرنگاران سال 1400 افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان شرقی خواهد بود

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در پیغام نوروزی خود به مردم استان با اشاره به تلخی ها و شیرینی های سال 99، از صبر و بردباری مردم در برابر مسائل و همراهی آنان با مسئولان اجرایی کشور و استان قدردانی کرد و اضافه نمود: شروع سال نو و تجدید حیات طبیعت را که نشانگر قدرت لایزال الهی است، به مردم عزیز استان تبریک می گویم و امیدوارم سال جدید سالی پربار و توأم با موفقیت، سلامت و شادکامی برای ملت ایران بویژه مردم آذربایجان شرقی باشد.

وی با بیان اینکه سال 1399 هم مانند سال های گذشته، شیرینی ها و تلخی هایی داشت، گفت: شیوع بیماری کرونا، کام مردم ما را در این سال تلخ کرد و متأسفانه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم و تعداد زیادی هم رنج بیماری و بستری شدن در بیمارستان را تحمل کردند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به فضل الهی و همراهی مردم عزیز و با ایثار و ازجان گذشتگی کادر درمان و همکاری سایر بخش ها، امروز با افتخار می توانیم بگوییم که مدیریت بیماری کرونا در کشورمان بهتر از کشورهای دیگر بوده است.

پورمحمدی، با تأکید بر استمرار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم بویژه در ایام تعطیلات نوروزی، ادامه داد: امیدواریم با تثبیت فرایند بیماری و شروع واکسیناسیون عمومی از خرداد سال آینده، بتوانیم به طور کامل این شرایط را مدیریت کنیم.

وی به تشدید تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در 2 سال گذشته اشاره و یادآوری کرد: در اثر این تحریم ها، بخش عمده ای از مردم کشورمان تحت فشارهای مالی قرار گرفتند و باید لعن و نفرین خود را نثار کسانی کنیم که نمی گذارند مردم ما در آسایش زندگی نمایند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: البته مردم ما همانند 40 سال گذشته، همه سختی ها را تحمل نموده اند و در برابر مسائل خم به ابرو نیاورده اند و امروز می بینیم که مقاومت این ملت جواب داده و دشمنان ما خود دچار یأس و انفعال شده اند.

پورمحمدی با بیان اینکه کوشش های دشمنان نتوانسته چرخ های اقتصاد کشورمان را از حرکت بازدارد، اضافه نمود: مسائل و سختی ها، نه تنها مردم ما را تسلیم نکرد، بلکه مردم در این شرایط بیشتر از قبل به صحنه آمدند و این شرایط سخت باعث تقویت مودت و همدلی بین مردم و حاکمیت شد.

وی با تأکید بر اینکه فعالان مالی نیز در این شرایط ایثارگرانه عمل کردند، گفت: در سال گذشته نه تنها هیچ واحد فراوریی در استان تعطیل و هیچ نیروی کاری تعدیل نشد، بلکه 100 واحد فراوریی راکد نیز به چرخه فراوری بازگشتند و نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بعضی از صنوف تحت تأثیر مسائل ناشی از کرونا و تحریم قرار گرفتند، گفت: با این حال توانستیم این شرایط را با کمترین تبعات سپری کنیم و با توانمندی های کسب شده خواهیم توانست پس از این شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

پورمحمدی، با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان مسئول توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، ادامه داد: این مسئولیت در کنار دستاوردهای دیگر نقش بزرگی در رونق مالی استان خواهد داشت و باید برای استفاده از این فرصت همه بخش ها کوشش نمایند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی در حوزه نیازهای اساسی مردم هم هیچ گاه متوقف نشده است، یادآوری کرد: امروز در دورافتاده ترین روستاهای استان هم زیرساخت های اساسی مانند برق، آب شرب بهداشتی و امکانات مخابراتی ایجاد شده و پروژه های بزرگی در طول یک سال به بهره برداری رسید که گزارش آن در دهه فجر به مردم عزیز استان ارائه شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، تحولات بزرگی از نظر تأمین اعتبار بعضی از پروژه های اساسی در حوزه های زیرساختی ریلی و جاده ای و تأمین آب و برق رخ داد که با این تحولات، افق روشنی از عمران و توسعه در سال 1400 پیش روی استان قرار گرفته است.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خرداد 1400، گفت: انتخابات از مهم ترین رویدادهای سال پیش رو است و تمام کوشش ما این است که انتخاباتی امن، سالم و رقابتی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مردم سالاری از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، اضافه نمود: امنیت و عزت ما همیشه با مشارکت جدی مردم در عرصه های مختلف به دست آمده و امیدواریم در انتخابات سال جاری هم مردم کشورمان با مشارکت گسترده خود در پای صندوق های رأی حاضر شوند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همان طور که رهبر انقلاب هم در بیانات خود به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز فرمودند مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، کلید حل مسائل کشور است.

پورمحمدی، از اتخاذ تدابیر مناسب برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت مردم در شعب اخذ رأی اطلاع داد و اضافه نمود: مجریان و ناظران انتخابات تمام کوشش خود را برای برگزاری انتخابات سالم و قانون مند به کار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سال 1400 متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است، ابراز امیدواری کرد در سایه عنایات و توجهات آن حضرت، همدلی و همراهی مردم، کوشش و جدیت اقشار مختلف و همت و پشتکار مسئولان، سالی توأم با رونق و شکوفایی بیشتر برای مردم عزیز ایران و آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1537

به "خبرنگاران سال 1400 افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان شرقی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال 1400 افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان شرقی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید