حتی یک دهم گردش مالی شرکت های بزرگ کرمان به داخل استان نیامده است

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پور ابراهیمی صبح پنجشنبه در شورای عالی معادن استان کرمان گفت: در استان کرمان سه مشکل اساسی در حوزه معادن داریم که بخشی از آن به حوزه قوانین و مقرات برمی شود که قسمتی از آن در برنامه ششم اصلاح شده است.

حتی یک دهم گردش مالی شرکت های بزرگ کرمان به داخل استان نیامده است

وی بخش زیادی از مسائل معادن را مربوط به مجوزها دانست و اضافه نمود: مشاهده می گردد که بخش خصوصی یا نهادهای عمومی دولتی مجوزگرفته اند اما نه خودشان فعالیت می نمایند و نه به کسی اجازه فعالیت می دهند.

پور ابراهیمی گفت: من پیشنهاد دارم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه آینده شورای عالی معادن استان ریز اطلاعات پهنه های معدنی، سرمایه گذاری و مجوزات اکتشافی و بهره برداری و همچنین جدول وضعیت معادن نسبت به برنامه زمان بندی را ارائه دهد.

وی بیان داشت: در شهرستان راور حدود 40 درصد محدودها ثبت محیط زیست یا سازمان انرژی اتمی هستند و ما در این شهرستان نمی توانیم فعالیتی در این زمینه داشته باشیم و متوقف هستیم.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید اسامی، محدوده ها، برنامه زمان بندی و میزان بهره برداری تمام افراد دارای مجوز اکتشاف و بهره برداری معدن در استان کرمان تعیین گردد.

پورابراهیمی تاکید نمود: باید پهنه های معدنی از افرادی که مدتها بر روی آنها پنجه انداخته اند و نه خودشان کاری انجام می دهند و نه اجازه فعالیت به کسی دیگری می دهند پس گرفته شده و این افراد تعیین شوند.

وی ابراز داشت: اگر پهنه های معدنی استان کرمان در شهرستانهای مانند جیرفت، بم و ... آزاد گردد به راحتی هزاران شغل در استان ایجاد می گردد .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم یک دهم گردش مالی شرکت های بزرگ کرمان هم به داخل استان نیامده است، اضافه نمود: شورای هماهنگی بانک های استان کرمان عدد و رقم مانده گردش مالی استان استان را در سال 96 و97 بابت انتقال حساب های شرکت های بزرگ به استان گزارش دهند تا تعیین گردد به چه میزان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 121

به "حتی یک دهم گردش مالی شرکت های بزرگ کرمان به داخل استان نیامده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی یک دهم گردش مالی شرکت های بزرگ کرمان به داخل استان نیامده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید