توسعه به دست نیروی انسانی داخلی رقم می خورد

به گزارش تور استانبول، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک استان یا کشور، توسعه درون زا است و باید به دست نیروی انسانی داخل آن استان یا کشور اتفاق بیفتد.

توسعه به دست نیروی انسانی داخلی رقم می خورد

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در جلسه رونق فراوری و اقتصاد دانش بنیان گلستان که در گنبدکاووس برگزار گردید، اظهار کرد: این استان ظرفیت های فوق العاده ای در بخش های کشاورزی، گیاهان دارویی، معادن، فرهنگ و... دارد. خام فروشی ارزش اضافه کرده نداشته و اصلا احتیاج به دانش و دانشگاه هم ندارد.

وی توضیح داد: آوردن یک شرکت یا یک خط فراوری محصول از بیرون استان و یا کشور، باعث توسعه استان نمی گردد. توسعه در استان، یک توسعه درون زا و مبتنی بر نیروی انسانی خود استان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت فقط می تواند در فراهم کردن زیرساخت ها یاری داشته باشد، اضافه کرد: این اکوسیستم باید در استان شکل بگیرد که بخش خصوصی روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کند.

ستاری بیان نمود: در اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی و نوع آموزش آن، اکوسیستمی که در اختیارش قرار می گیرد و بودجه ای که توسط بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری می گردد، اهمیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است، گفت: اکنون در مناطقی از کشور بخش خصوصی اقدام به ایجاد پارک های علم و فناوری می نماید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سرانجام اعلام آمادگی کرد که این معاونت همکاری لازم را جهت ایجاد زیرساخت مورد احتیاج مجموعه های مرتبط با پارک در استان گلستان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 369

به "توسعه به دست نیروی انسانی داخلی رقم می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه به دست نیروی انسانی داخلی رقم می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید