تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه توسعه صنعت توریسم است

به گزارش تور استانبول، پدر گردشگری ایران گفت: تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه جذب و ماندگاری گردشگر و توسعه صنعت توریسم است.

تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه توسعه صنعت توریسم است

به گزارش خبرنگاران، مرتضی طالع ماسوله، در سمینار نقش فضای مجازی و صنعت ریفرال مارکتینگ در توسعه گردشگری استان گیلان که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برگزار گردید، اظهار کرد: ریشه توسعه هر کشوری در آموزش است و این امر لزوما به معنای توسعه دانشگاه نیست به عنوان نمونه چین با یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت که حدود 20 برابر جمعیت ایران است 2400 دانشگاه دارد و ما با 85 میلیون نفر جمعیت 2600 دانشگاه داریم پس فقط تعداد دانشگاه نمی تواند در توسعه موثر باشد.

طالع ماسوله با تاکید بر اهمیت استارت آپ ها در حوزه گردشگری توضیح داد: در مباحث و آموزش های مقطعی می توان تراوشات فکری و افکار نوین را دید و حتی اگر این استارت آپ ها یک مجموعه کوچک هم باشد ایرادی ندارد جوانان دارای فکر و ایده و ابتکار سعی نمایند در این جلسات حضور داشته باشند.

پدر گردشگری ایران تاکید نمود: طبق تعریف ارائه شده یونسکو امروزه کسی که آموزش نبیند و آموزش ندهد بی سواد محسوب می گردد که توجه به آموزش در حوزه گردشگری نیز باید مورد توجه باشد و اصناف مختلف نیز به دلیل ارتباط با گردشگران باید از آموزش های مربوطه بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه انزلی پتانسیل های مختلف گردشگری را در خود دارد، گفت: بندر انزلی یک قطب گردشگری است نه جاذبه گردشگری، و باید کوشش کنیم این شهر زیبا، زیباتر بگردد.

طالع ماسوله با بیان اینکه برای شروع یک اشتغال کوچک هم باید آموزش دید، گفت: نظام و فضای مجازی که امروزه جهان در اختیار ما قرار داده همانند یک اسب چابک در اختیار ماست که باید آموزش سوارکاری دیده و سوار آن بشویم.

وی اضافه کرد: نظام مجازی آنقدر آماده است که لازم نیست مثل گذشته برای دسترسی به اینترنت متحمل سختی شویم در حال حاضر با یک موبایل هوشمند می توان احتیاجهای خود را در این حوزه و دسترسی به اطلاعات مورد احتیاج رفع کرد.

طالع ماسوله اضافه کرد: از جمله مواردی که یک گردشگر احتیاج دارد دسترسی به نقشه مکان یابی، هتل و محل اقامت و پذیرایی، پیش بینی وضعیت آب و هوا همچنین راهنمای گردشگر است که به وسیله یک گوشی موبایل هوشمند می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

پدر گردشگری ایران با اشاره به اینکه تنوع در ارائه محصول و معرفی جاذبه های گردشگری یکی از موارد مهم در جذب و نگهداری توریست است، گفت: تنوع محصول یکی از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه باشد این در حالی است که ما هنوز هم کارهایی را انجام می دهیم که پدرانمان انجام می دادند.

وی با تاکید بر اینکه علوم و فنون گردشگری را در کنار خدمات گردشگری قرار دهیم، گفت: قرن بیست و یکم تنوع است و باید کاری کنیم تا زمینه جذب توریست به خوبی فراهم گردد که آموزش در این زمینه بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 423

به "تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه توسعه صنعت توریسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه توسعه صنعت توریسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید