تصاویر ، سمند، پارس و 206 مجهز به سانروف می شوند ، تجاری سازی 207 صندوقدار با سقف پانوراما

به گزارش تور استانبول، نصب سانروف برای نخستین بار در خط فراوری (به صورت OEM) بر روی خودروهای دنا، پژو206 و سقف پانوراما پژو 207 خروجی این پروژه است.

تصاویر ، سمند، پارس و 206 مجهز به سانروف می شوند ، تجاری سازی 207 صندوقدار با سقف پانوراما

به گزارش خبرنگاران به نقل از عصر ایران، مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانوراما، با اشاره به این که در حال حاضر این محصول در حال تجاری سازی است، گفت: تا به امروز 700 دستگاه خودروی پژو 207 هاچ بک پانوراما فراوری شده و به زودی به بازار عرضه می گردد. احمد آقاجانی معمار اضافه نمود: فاز تجاری سازی مدل 207 صندوق دار نیز ظرف حدبیشتر سه ماه آینده شروع می گردد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار ایده نصب سانروف با استفاده از ظرفیت قانونی شرکت های خودروساز برای تجهیز سه گروه خودروی سمند، پارس و پژو 206 مطرح و با همکاری شرکت پژو شروع شد. به دنبال تحریم و عدم همکاری شرکت پژو و دیگر شرکت های خارجی، این پروژه توسط مهندسان ایران خودرو بر روی خودروهای سمند و 206 برنامه ریزی و اجرا شد. وی اضافه نمود: نصب سانروف برای نخستین بار در خط فراوری (به صورت OEM) بر روی خودروهای دنا، پژو206 و سقف پانوراما پژو 207 خروجی این پروژه است.

مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانوراما با بیان این که با توجه به کوتاه بودن ارتفاع سقف خودروی پژو 207، نصب سانروف مشکلاتی را برای سرنشینان عقب ایجاد می کرد، اعلام کرد: پس از آنالیز و امکان سنجی های لازم، به کار بردن سقف پانوراما به عنوان یکی از مسیرهای حل این مشکل طبق روش های روز خودروسازی جهان معین و برنامه ریزی شد.

وی در ادامه با اشاره به این که سقف شیشه ای با خودروی پژو 207 قابلیت انطباق داشت، توضیح داد: به همین دلیل مطالعات در این زمینه را تکمیل نموده و نمونه سازی های اولیه را انجام دادیم. آقاجانی اضافه نمود: به این ترتیب این پروژه را به صورت صد درصد داخلی و به وسیله انطباق با خودروهای روز جهان و مشابه طرح هایی که روی خودروهای پژو 207 و 308 استفاده شده بود، اجرا کردیم.

وی در زمینه تامین قطعات سقف شیشه ای و سانروف نیز اعلام کرد: با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین سازندگان داخلی توسط ساپکو، قطعه سازان با تکمیل اطلاعات برای نخستین بار توانستند نمونه اولیه قطعات خودروی پانوراما را فراوری نمایند و پس از تست های ارزیابی اولیه و با مشاهده نتایج رضایت بخش آن، پروژه فراوری خودروی پژو 207 با سقف پانوراما بر روی بعضی خودروهای فراوریی ایران خودرو به صورت کارخانه ای (OEM)، در دستور کار نهاده شد.

مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانوراما با بیان این که برای فراوری خودروی پانوراما، احتیاجمند ایجاد بعضی تغییرات در خطوط فراوری شرکت بودیم، اعلام کرد: بعضی ربات ها و تجهیزات را به خطوط اضافه کردیم و تعدادی ایستگاه کاری جدید نیز در خط احداث شد. در حال حاضر نیز ایران خودرو قابلیت فراوری هر دو مدل پژو 207 هاچ بک و صندوقدار پانوراما در خطوط اصلی فراوری را دارا است. وی توضیح داد: ظرفیت فراوری هر دو مدل خودروی پژو 207 پانوراما هاچ بک و صندوقدار می تواند تا حدود 200 هزار دستگاه در سال افزایش یابد.

آقاجانی با اشاره به بعضی تجهیزات به کار رفته در خودروی 207 پانوراما، گفت: شیشه های به کار رفته در سقف این محصول، گذر نور و انرژی را کنترل نموده و موجب جلوگیری از افزایش زیاد دمای داخل کابین و مانع ورود اشعه های UV به داخل کابین خودرو می گردد. سیستم سایه بان تلسکوپی نصب شده داخل این محصول واقع شده است که در صورت عدم احتیاج بسته می گردد و تریم آن از نظر رنگ و طرح پارچه، کاملا هماهنگ با قطعات خودرو است.

وی توضیح داد: برخلاف سانروف که دارای کاربرد محدود است، سقف پانوراما با ایجاد دید وسیع از داخل کابین خودرو، در بیشتر مواقع حتی هنگام بارندگی و دید شب آسمان مخصوصا خارج از شهر کاربرد دارد.

مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانوراما با اشاره به ایجاد توان فراوری داخل سقف های پانوراما، از امکان تجهیز دیگر خودروهای فراوریی ایران خودرو نظیر سمند، رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1182

به "تصاویر ، سمند، پارس و 206 مجهز به سانروف می شوند ، تجاری سازی 207 صندوقدار با سقف پانوراما" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر ، سمند، پارس و 206 مجهز به سانروف می شوند ، تجاری سازی 207 صندوقدار با سقف پانوراما" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، سمند، پارس و 206 مجهز به سانروف می شوند ، تجاری سازی 207 صندوقدار با سقف پانوراما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید