بلاتکلیفی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای اسکان در خوابگاه ها

به گزارش تور استانبول، طی چند ماه اخیر اتفاقات و حریق اجرا شده در یکی از خوابگاه های دخترانه علوم پزشکی بندرعباس سبب شد تا در آستانه شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه، دانشجویان علوم پزشکی بندرعباس با نگرانی این روزها را سپری نمایند.

بلاتکلیفی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای اسکان در خوابگاه ها

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: ظرفیت خوابگاه دولتی کوثر 597 نفر است که در سال های قبل بیش از ظرفیت این خوابگاه در آن دانشجو مستقر بوده است اما بعدازاین همه سال مسئولین در چند دقیقه، بدون در نظر دریافت عواقب آن تصمیم بر استانداردسازی این خوابگاه دریافتد.

میترا شاهی اظهار کرد: خوابگاه های مشارکتی دانشگاه علوم پزشکی، خوابگاه نرگس و زینبیه هستند که قسمتی از شهریه آن را دانشگاه و قسمتی از آن را دانشجو پرداخت می نماید.

وی با بیان اینکه طبق روند دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشجو دو ترم اول را در خوابگاه های مشارکتی و با پرداخت هزینه می گذراند و ترم های بعد به خوابگاه دولتی کوثر منتقل می گردد، توضیح داد: اما سال جاری طی یک تصمیم عجیب مسئولین اعلام کردند که در راستای استانداردسازی خوابگاه کوثر دانشجویان علاوه بر این دو ترم، ترم های بعدی را هم در این خوابگاه های مشارکتی بگذرانند و به خوابگاه کوثر منتقل نشوند و هزینه خیلی زیادی نسبت به ترم قبل در نظر دریافتد که با اعتراض شورای صنفی و دانشجویان روبرو شد و مسئولان مجبور شدند این ترم مبلغ 850 هزار تومان برای خوابگاه در نظر بگیرند و البته پیش بینی می گردد، نیم سال بعدی این هزینه افزایش چشمگیری داشته باشد.

شاهی ادامه داد: عدم ارائه خوابگاه از طرف دانشگاه نه تنها دانشجویان را از اسکان محروم می نماید بلکه عواقبی هم چون محروم ماندن از تغذیه و حمل ونقل را در پی دارد و دانشگاه این امور مهم را نادیده می گیرد و دانشجو در این میان متضرر می گردد.

وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه می توانند از مخارج اضافی دانشگاه برای این امور استفاده کند، اظهار داشت: در بخش توضیحات دفترچه انتخاب رشته کنکور صراحتاً گفته نشده که دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس خوابگاهی به دانشجو ارائه نمی دهد و فقط در بخش پیوست دفترچه اعلام شده که دانشگاه تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجو ندارد و این باعث سردرگمی دانشجویان جدیدالورود می گردد.

شاهی اضافه نمود: دانشجویان به امید ارائه خوابگاه دولتی توسط دانشگاه طبق روند سال های قبل دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس را در دفترچه انتخاب نموده اند.

وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه باید قبل از انتخاب رشته توسط دانشجویان چنین تصمیمی می دریافتد تا باعث سردرگمی دانشجویان نشوند و نمی توانند تصمیم خود را با متن درج شده در پیوست دفترچه توجیه نمایند، اظهار داشت: اکثر دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس ساکن منطقه سه یا قطب پنجم و مناطق محروم هستند که بضاعت اقتصادی برای پرداخت شهریه خوابگاه و هزینه های سرسام آور دانشگاه را ندارند و باتوجه به محدودیت های موجود در این مناطق مسائل زیادی برای خانه دانشجویی دختران وجود دارد و عملاً با مخالفت خانواده ها روبه رو می گردد و پیامد این مسائل و تصمیمات اخیر مسئولان انصراف از تحصیل دانشجویان دختر جدیدالورود است!

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اعلام کرد: خوابگاه دانشجویی با ظرفیت بیشتر در پردیس علوم پزشکی در حال ساخت است که طبق وعده های مسئولین تا سال آینده تحویل دانشگاه داده می گردد که در این صورت این مسائل رفع می گردد حال سؤال اینجاست که چرا مسئولین این استانداردسازی را تا سال آینده و تحویل این خوابگاه به تعویق نمی اندازند.

اعتراض دختران دانشجو در اداره امور خوابگاه ها

چند روز قبل دانشجویان در اعتراض به این تصمیم در اداره رفاه دانشجویی حضور یافته و خواهان تغییر این تصمیم شدند.

دانشجویان ضمن اعتراض به این تصمیم اعلام داشتند که در خوابگاه های مشارکتی باوجود اینکه مبلغ زیادی از دانشجویان دریافت می گردد اما از امکانات رفاهی خوبی برخوردار نیست!

یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه نرگس به خبرنگاران گفت: آسانسور این خوابگاه از تیرماه خراب شده است و هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما در این خوابگاه ها از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستیم و در هر سوییت 14 نفر به سختی سکونت داریم.

اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در خوابگاه ها بر اساس استاندارد صورت می گیرد

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از استانداردسازی اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خوابگاه های این دانشگاه اطلاع داد.

دکتر صدیقه عابدینی با اشاره به اسکان دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اسکان دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان براساس استاندارد خوابگاهی و آیین نامه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت خواهد گرفت.

عابدینی با اشاره به اینکه توجه به بهره مندی از فضای استاندارد خوابگاهی از برنامه هایی است که دانشگاه همه ساله در دستور کار دارد، اظهار کرد: در بازدیدی که با حضور رئیس دانشگاه از خوابگاه های دانشگاه در بندرعباس اجرا شده است، استانداردسازی و تعمیرات ضروری خوابگاه خودگردان ریحانه (پردیس بین الملل) در دستور کار قرارگرفته و شروعشده است.

وی اضافه نمود: با شروع تعمیرات ضروری و استانداردسازی فضای خوابگاهی دانشجویان خوابگاه ریحانه به طور موقت در خوابگاه نرگس اسکان خواهند داشت و پس از انتها بازسازی، خوابگاه ریحانه به روال سابق خود بازخواهد گشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه اسکان دارند، اعلام کرد: با توجه به زیرساخت های موجود در استان، خوابگاه های دولتی جوابگوی ورود دانشجویان جدیدالورود نخواهد بود و به همین منظور در دفترچه کنکور سراسری سال تحصیلی 98 اعلام شده است که دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس تعهد خوابگاهی نخواهد داشت و پذیرفته شدگان با علم به اطلاع قبلی از این موضوع دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس را برای تحصیل انتخاب نموده اند.

عابدینی اضافه نمود: خوابگاه نرگس و زینبیه از جمله خوابگاه های مشارکتی است که با امکانات مناسب و استاندارد خوابگاهی در حال ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان است.

وی اظهار داشت: همه تلاش و تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی براین شده است تا با تعمیرات اساسی و ضروری دانشجویان بتوانند از فضای استاندارد خوابگاهی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگاران، حال باید دید وضعیت نگران نماینده فعلی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به کجا خواهد رسید و آیا در واپسین روزهای باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید از این نگرانی کاسته می گردد یا خیر؟!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 376

به "بلاتکلیفی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای اسکان در خوابگاه ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "بلاتکلیفی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای اسکان در خوابگاه ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برای اسکان در خوابگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید