اخبار کرونا در چند خط؛ سگ ها افراد مبتلا به کرونا را تشخیص می دهند؟

به گزارش تور استانبول، اوضاع کرونا در سراسر دنیا همچنان بحرانی است و روز به روز به تعداد مبتلایان و درگذشتگان اضافه می گردد.

اخبار کرونا در چند خط؛ سگ ها افراد مبتلا به کرونا را تشخیص می دهند؟

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که ویروس کرونا به گوشه و کنار دنیا نفوذ نموده و هیچ ملتی از گزندآن در امان نیست آخرین اخبار مربوط به آن را مرور می کنیم:

*بیماری های مربوط به لثه می تواند باعث گردد که ویروس کرونا در بدن یک فرد به طرز کشنده تری خود را نشان بدهد. در این عارضه سطح بالاتری از پروتئین سیتوکین ترشح می گردد که باعث می گردد ویروس کرونا عفونت شدیدتری در بدن داشته باشد.

*تحقیقات دوباره ای نشان داده است که بیماران بدون علامت کرونا به اندازه بیماران دارای علائم مستعد انتقال ویروس کرونا به دیگر افراد هستند. این مطالعه جدید از بیمارستان سونچونهیانگ در دانشگاه سئول کره جنوبی نشان داد که بارهای ویروسی در بیماران مبتلا به کروناویروس بدون علامت بسیار شبیه به مواردی است که در بیماران با علائم دیده می گردد.

*یک آزمایش بسیار عجیب نشان داد احتمالا سگ ها با حس بویایی بسیار قدرتمندی که دارند می توانند افراد مبتلا به ویروس کرونا را از سایر افراد شناسایی نمایند که البته هنوز این ادعا به مرحله اثبات نرسیده است.

*داروی مالاریا به نام علمی هیدروکسی کلروکین هنوز محل بحث و مناقشه بسیاری از دانشمندان است. به گفته بعضی از این دانشمندان این دارو می تواند از ابتلای هزاران انسان به کرونا جلوگیری نمایند اما بعضی دیگر از دانشمندان شاخه های مختلف علوم پزشکی این ادعا را صد در صد رد می نمایند و می گویند هیدروکسی کلروکین هیچ تاثیری بر معالجه کرونا ندارد. در مقابل عده دیگری از دانشمندان هستند که می گویند داروی هیدروکسی کلروکین تاثیر بر روی مقابله با کرونا دارد اما تاثیر بسیار سریع و کوتاه مدتی دارد.

*کارشناسان معتقد هستند که داروی آویپتادیل منجر به فروکش کردن شدت بیماری کرونا می گردد. در این رابطه تحقیقات بسیار گسترده و فوری در حال اجرا است.

*با توجه به شدت دریافت مسافرت های تابستانی گویا فرانسه در لیست کشورهایی قرار خواهد گرفت که مسافرانش باید 14 روز قرنطینه در کشور مقصد باشند.

*در ایالات متحده آمریکا روزانه به طور متوسط 60 هزار نفر به کرونا مبتلا می شوند و 1000 نفر نیز می میرند. این کشور هنوز عظیم ترین مرکز دنیای ویروس کرونا است.

*تحقیقات نشان می دهد بیش از 50 هزار انگلیسی بهبودیافته از کرونا هنوز با عوارض ناشی از این بیماری که عمدتا تنفسی است دست و پنجه نرم می نمایند.

*اسپانیا، یونان، فرانسه و آلمان در وضعیتی بحرانی هستند و این هشدار وجود دارد اگر کنترلی بر روی سفرهای تابستانی در این کشورها وجود نداشته باشد شیوع بسیار شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.

*واکسن ساخته شده از سوی کمپانی مدرنای آمریکا یک آزمایش پیروز دیگر را پشت سر گذاشت. موش هایی که واکسن بر روی آنها آزمایش شده بیش از 13 هفته است که مقابل عفونت کرونایی مصون هستند.

*شرکت داروسایی نواواکس نیز همانند بسیاری دیگر از شرکت های داروسازی دیگر اقدام به ساخت واکسن کرونا نموده اند و مدیران بلندپایه این شرکت اعتقاد دارند که در صورت تایید نهایی بلافاصله دو میلیارد دوز از واکسن را فراوری خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1158

به "اخبار کرونا در چند خط؛ سگ ها افراد مبتلا به کرونا را تشخیص می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ سگ ها افراد مبتلا به کرونا را تشخیص می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید