ببینید، جدیدترین تصاویر و ویدئوهای خودروی مقرون به صرفه جایگزین پراید

به گزارش تور استانبول، گجت نیوز نوشت: پروژه K112 به عنوان ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی گردید. در ادامه با مشخصات محصول مشترک ایران خودرو و سایپا آشنا خواهیم شد.

ببینید، جدیدترین تصاویر و ویدئوهای خودروی مقرون به صرفه جایگزین پراید

وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو مالی را برای بازار ایران طراحی نمایند. به همین دلیل این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K112 پرده برداشتند که می توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برای پراید دانست.

مشخصات فنی

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد نمود.

این خودرو قرار است به یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر مجهز گردد که می تواند قدرتی برابر با 75 اسب بخار و گشتاور 100 نیوتن متر را به فراوری برساند. این موتور که به وسیله گروه صنعتی ایران خودرو فراوری شده به ازای هر 100 لیتر مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر را به همراه خواهد داشت.

بخش طراحی

خودرو مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه پیدا نموده و حتی می توان آن را نسخه ایرانیزه شده کویید دانست. این خودرو قرار است در قالب یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری روانه بازار ایران گردد. پروژه K112 دارای 3800 میلی متر طول، 1590 میلی متر عرض و 1490 میلی متر ارتفاع است.

فاصله محوری این خودرو به 2430 میلی متر و وزن آن نیز به 800 کیلوگرم می رسد. این خودرو در بخش کابین نیز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد مجهز شده است.

لازم به ذکر است خودرو مشترک سایپا و ایران خودرو برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را طی کند و در حال حاضر فرایند توسعه آن همچنان ادامه دارد. ایران خودرو و سایپا با دستور وزیر صنعت این محصول را در قالب یک محصول مالی طراحی کردند تا بتواند به جایگزین مناسبی برای پراید تبدیل گردد.

227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2120

به "ببینید، جدیدترین تصاویر و ویدئوهای خودروی مقرون به صرفه جایگزین پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید، جدیدترین تصاویر و ویدئوهای خودروی مقرون به صرفه جایگزین پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید