بازی های 2020 میلادی که به موفقیت شان امیدواریم

به گزارش تور استانبول، سال 2020 میلادی همزمان می گردد با روزهای پایانی نسل هشتم و شروع نهمین نسل کنسول های خانگی.

بازی های 2020 میلادی که به موفقیت شان امیدواریم

زمانی که شرکت های بازی سازی ضمن مرور برنامه هایشان برای کنسولی که چند سالی درگیر توسعه آن بوده اند، نگاهی رو به جلو برای معرفی محصولات جدیدشان دارند. پیش تر و در همین صفحه درباره کنسول های نسل نهمی صحبت کردیم.

کنسول هایی که می توان ردپایشان را در همین مطلب هم دید. امروز وقت آن رسیده تا به بخش جذاب تر این صنعت در سال میلادی پیش رو رجوع کنیم. جایی که عناوین جذابی انتظار دوستداران هنر هشتم را می کشد.

پنج عنوانی که برگزیدیم، در نظرسنجی های بسیاری مورد توجه دوستداران بازی های ویدئویی نهاده شدند. امسال میلادی پر است از عناوینی که قطعا تاثیرگذار خواهند بود و هم در زمینه فروش و هم جلب رضایت منتقدان، حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

بازگشت خالقان ویچر

سری بازی های ویچر جزو محبوب ترین نام های گیمرها در نسل جاری کنسول های خانگی بود و هست. فرنچایزی که بسیاری از منتقدان و فعالان صنعت، نسخه سوم آن را شایسته لقب بهترین بازی دهه می دانستند.

حال نوبت به سی دی پراجکت رسیده تا محصول بعدی خود را در فضایی متفاوت روانه بازار کند. عنوانی که سایبرپانک 2077 نام دارد و بدون شک به دنبال استانداردسازی در ژانر نقش آفرینی است. سایبرپانک دنیایی بی رحم و سیاه از آینده بشر را به تصویر می کشد.

تصویری که در هر تصمیمی در آن می تواند روی فرایند قصه گویی بازی اثر بگذارد و در خاتمه تجربه هر شخص از بازی کاملا منحصر به فرد ـ به سبک سی دی پراجکت و نه دیگر نقش آفرینی سازان مدرن!ـ خواهد بود. زاویه دید اول شخص، دیگر تغییر بزرگی است که خالقان ویچر بعد از سال ها سراغ آن رفته اند. انتظار برای تجربه سایبرپانک 2077 و دنیای بی رحمش، دشوارترین انتظاری ست که باید تا بهار امسال با آن سر کنیم.

بی رحم، سیاه و طعنه آمیز

بگذارید خیالتان را راحت کنم: نسخه دوم The Last of Us، احتمالا خشن ترین، بی رحم ترین و عجیب ترین تجربه ای است که یک شرکت بازی سازی بزرگ در قالب یک عنوان انحصاری به مخاطبانش هدیه داده است.

نیل دراکمن و تیمش که با نسخه اول توانستند فصل جدیدی در تاریخ ناتی داگ رقم بزنند، حالا به فکر آن هستند تا قصه ای از انسانیت را روایت نمایند که مفاهیمی چون عشق، خانواده، دوستی و تقابل اینها با ناملایمتی های یک محیط آخرالزمانی دستمایه آن است. الی قصه ما حالا بزرگ شده و بیش از پیش مشکلاتی که ممکن است گریبانگیرش باشد را حس می نماید. پیش قصه ای که در بسته الحاقی Left Behind دیدیم، نقش پررنگی در وقایع این قسمت ایفا خواهد نمود و لایه های جدیدی از این شخصیت محبوب را به مخاطب نشان می دهد. اگر تا به حال بازی را تجربه ننموده اید، بازی نسخه اول روی پلی استیشن4 به همراه بسته الحاقی آن بهترین گزینه تا عرضه رسمی بازی است.

هوا را از من بگیر؛ کاتانا را نه!

لاین آپ سال 2020 سونی آن قدر پر و پیمان است که با وجود حذف Dreams و Nioh 2 از لیست ما، باز هم عناوین بزرگی باقی ماندند. یکی از این عناوین بزرگ، Ghost of Tsushima است. یک اثر متفاوت با دیگر بازی های کارنامه ساکرپانچ دوست داشتنی که ژاپن فئودال را به عنوان مقصد قصه خود انتخاب نموده است و با توجه به نمایش هایش، به نظر می رسد که حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

ساکرپانچ را با عناوینی چون اسلای کوپر و infamous می شناسیم و حضور در فضایی با این حجم تفاوت، قطعا برای دوستداران قدیمی این استودیو جذاب خواهد بود. علاوه بر این، بازی تمرکز بسیاری روی قدرت های کنسول میان نسلی سونی یعنی PS4 Pro دارد و یکی از معدود بازی هایی خواهد بود که این کنسول را تا مرز محدودیت هایش خواهد رساند. باید منتظر ماند و دید که در سیل عناوین سال 2020، GoT تا چه اندازه پیروز خواهد بود و می تواند شانه به شانه دیگر بازی های بزرگ پلی استیشن در این سال حرکت کند یا خیر.

تاریخ تکرار می گردد

نمی گردد عاشق بازی بود و شیفته یکی از سری بازی های فاینال فانتزی نبود. حالا این جنون ژاپنی به پله هفتم رسیده است.

فاینال فانتزی 7 یکی از کالت ترین آثار تاریخ بازی های ویدئویی است. اثری که از زمان عرضه اش روی اولین نسل پلی استیشن، بارها مورد ستایش منتقدان و طرفداران نهاده شد و پای ثابت نظرسنجی ها بوده و است.

زمزمه های بازسازی این عنوان مدت ها مورد بحث بود و بالاخره در کنفرانس مطبوعاتی E3 سونی، اسکوئر انیکسی ها از غافلگیری بزرگشان پرده برداری کردند.

بازسازی فاینال فانتزی 7 آن قدر قدرتمند و دقیق در حال اجرا است که بی راه نیست آن را یک بازی ویدئویی کاملا جدید بنامیم. اثری که امتحان خود را در زمینه داستانی پس داده است و حالا نوبت آن رسیده تا با فرمول جادویی گیم پلی خود، بار دیگر دل دوستداران نقش آفرینی های شرقی را به دست آورد.

مصائب آقای چیف

استودیوی 343 یکی از سنگین ترین پروژه های تاریخ عناوین اکشن اول شخص با درون مایه سندباکس را با هیلو: اینفینیت شروع کرد. گزارش ها نشان می داد که بارها محتواهای فراوری شده از محصول به طور کامل دور ریخته شده اند. مایکروسافت میلیون ها دلار برای تکنولوژی مورد استفاده تیم 343 هزینه نموده است و در خاتمه، هنوز هم معلوم نیست که خروجی بصری بازی چه باشد. در این بین، بارقه امیدی که به طرفداران قدیمی سری یاری می نماید تا تغییرات آن را بهتر لمس نمایند و برای یک تجربه نسل نهمی حاضر باشند، میزان وفاداری نمایش های اینفینیت به المان هایی است که شالوده هیلو را در این سال ها شکل داده اند. موردی که طی سال های اخیر و با شروع سه گانه جدید بسیاری از طرفداران قدیمی را آزار می داد و جامعه طرفداران آن را به دو پاره تقسیم نموده بود. خوب یا بد، هیلو با گذر از سه نسل کنسول های خانگی برند اکس باکس، حالا آماده است تا ورود خود به نسل هشتم را با سری اکس جشن بگیرد و بار دیگر دوستداران این فرنچایز افسانه ای را با قهرمان محبوبشان تنها بگذارد.

امیر گلخانی - ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 793

به "بازی های 2020 میلادی که به موفقیت شان امیدواریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های 2020 میلادی که به موفقیت شان امیدواریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید