ایلام در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت بالایی دارد

به گزارش تور استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ایلام با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق دارای ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری سلامت است.

ایلام در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت بالایی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده در نشست تخصصی با فعالان بخش گردشگری در حوزه گردشگری سلامت با هدف آنالیز راهکارهای توسعه گردشگری سلامت گفت: پیرو رایزنی هایی که استاندار ایلام با کنسولگری ایران در نجف اشرف داشت، قرار بر این شد از این ظرفیت استفاده گردد و تورهای گردشگری سه استان نجف، المثنی و دیوانیه به استان ایلام اعزام شوند و از جاذبه های گردشگری استان استفاده نمایند.

او اضافه نمود: بخش های خصوصی ایران و عراق برای تبادل مسافر باید همکاری بیشتری انجام دهند، چراکه هر گردشگری که وارد منطقه می گردد بین هشت تا 10 شغل ایجاد می نماید.

او اضافه نمود: با توجه به همسایگی استان ایلام با کشور عراق و جهش چشمگیر سطح خدمات درمانی در این استان، ایلام می تواند به یکی از قطب های مهم گردشگری سلامت در کشور تبدیل گردد.

شنبه زاده اضافه نمود: برای ایجاد مرکز گردشگری سلامت در استان همکاری دستگاه های مرتبط شامل اتاق بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، گمرک، نیروی انتظامی، پایانه ها و... با استفاده از توانایی فعالان بخش گردشگری در تحقق این امر می تواند مثمر ثمر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام توضیح داد: با توجه به وضعیت مالی و بیکاری که وجود دارد به نظر می رسد یکی از راه های ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، توسعه بخش گردشگری است که با هزینه کم می توان اشتغال زایی زیادی را در این زمینه انجام داد.

او ادامه داد: تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده و همکاری بسیار خوبی در مرز مهران نیز در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم تورهای بیشتری را از عراق وارد استان کنیم. ضمن اینکه در حوزه گردشگری سلامت نیز اتفاقات بسیار خوبی در حال اجرا است و بیماران عراق به استان ایلام مراجعه می نمایند و از ظرفیت مراکز درمانی این استان به خصوص بیمارستان های تخصصی، خوب استفاده می گردد.

استان ایلام در جنوب غربی کشور و در همسایگی کشور عراق قرار گرفته است. مساحت این استان حدود چهار درصد کل مساحت کشور است. به دلیل همسایگی با کشور عراق و توسعه قابل توجه زیرساخت های نظام سلامت در این استان، می توان امیدوار بود که ایلام بتواند بیش از گذشته از این مزایای خود برای توسعه گردشگری سلامت بهره ببرد. قطعا با توسعه گردشگری سلامت در استان ایلام می توان امیدوار بود که سطح رفاه و توسعه در این استان نیز ارتقا پیدا کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 284

به "ایلام در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت بالایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلام در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت بالایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید