ایجاد اشتغال برای 2600 نفر از سوی جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/کردستان رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان از ایجاد دو هزار و 600 فرصت شغلی جدید در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان اطلاع داد.

ایجاد اشتغال برای 2600 نفر از سوی جهاددانشگاهی کردستان

اکبر اسدی، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از دهه 70 که بحث اشتغال بحرانی نبود، وارد عرصه اشتغالزایی شد و پایه و اساس این فعالیت جهاددانشگاهی وصل کردن علم و دانش به بازار کار بود.

وی با بیان اینکه هدف نهایی جهاددانشگاهی هم اکنون به سمت اشتغال سوق یافته است، اضافه نمود: سال گذشته 2 هزار و 600 فرصت شغلی در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان ایجاد شد که استان کردستان یکی از الگوهای پیروز کشور در این طرح بود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان نمود: به منظور تحقق اشتغال، جهاددانشگاهی زنجیره شناسایی، آموزش و اتصال به بازار کار را برای افراد جویای کار فراهم نموده است علاوه بر آن پیشران هایی از این افراد حمایت می نمایند.

وی به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی هم اشاره و بیان نمود: در این مرکز استعدادهای جوانان شناسایی و حتی افراد فاقد ایده هم حمایت می شوند تا به مرحله ایده آفرینی برسند.

اسدی توانمندسازی افراد سرپرست خانوار، خانواده زندانیان و اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را از جمله گروه های هدف و دارای اولویت در طرح مشاغل خانگی دانست و بیان نمود: الگوهای قبلی اشتغال مبتنی بر پرداخت تسهیلات بود ولی در الگوی فعلی حدود 100 پیشران فعال در استان تسهیلات دریافت و از مشاغل خانگی در زمینه فراوری حمایت می نمایند.

وی مهم ترین ویژگی پیشران ها را توانایی آنان در اتصال مشاغل خانگی به بازار کار اعلام و بیان نمود: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد تسهیل گر به برپایی نمایشگاه های عرضه کالا نیز یاری می نماید.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به تبیین 12 رسته شغلی در استان با رویکرد مشاغل سنتی برای بانوان و کسب و کارهای اینترنتی برای قشر تحصیل نموده اشاره نمود و اضافه نمود: راه اندازی این مشاغل باعث شده تا در مناطق محروم و دورافتاده به ماندگاری روستاییان یاری گردد.

وی یادآور شد: این طرح در ابتدا برای 9 استان کشور اجرا شد که یکی از این استان ها، کردستان بود و در فاز دوم 31 استان کشور مشمول این طرح شدند که حاکی از پیروزیت ابتکار دولت در اعتماد به طرح های پایلوت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1369

به "ایجاد اشتغال برای 2600 نفر از سوی جهاددانشگاهی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال برای 2600 نفر از سوی جهاددانشگاهی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید