امین طاهری: با آن مسائل دهم جهان هم نباید می شدیم، از ثانیه های آخر کشتی می ترسیم!

به گزارش تور استانبول، آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران با بیان اینکه مسائل تیم ملی امید 10 برابر بزرگسالان بود، گفت: پیش از اعزام سختی های زیادی کشیدیم، یا اردو لغو می شد و یا می گفتند اصلا قرار نیست به رقابت های جهانی اعزام شوید.

امین طاهری: با آن مسائل دهم جهان هم نباید می شدیم، از ثانیه های آخر کشتی می ترسیم!

امین طاهری در مصاحبه با خبرنگاران، درباره کسب مدال برنز کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا اظهار کرد: سطح رقابت ها واقعا بالا بود و کشتی گیران خوبی از سراسر دنیا در این رقابت ها حاضر شدند.حق کشتی گیران ما خیلی بیشتر از یک طلا و 4 برنز بود اما خدا را شکر توانستیم با وجود همه مسائلی که داشتیم و سختی هایی که پیش از اعزام متحمل شدیم به نتیجه خوبی برسیم.

دارنده مدال برنز امیدهای دنیا اضافه کرد: در 2 یا 3 ماه اخیر سختی ها و مسائل زیادی را تحمل کردیم. علیرضا رضایی سرمربی تیم ملی بیشتر از همه سختی کشید و کشتی گیران هم شرایط بدی را پشت سر گذاشتند که اصلا در شان یک تیم که عازم مسابقات دنیای است، نبود. هر روز یک حرف می شنیدیم. یک روز می گفتند فدراسیون بودجه ندارد اصلا اعزام نمی شوید یا یک روز دیگر می گفتند ناقص اعزام می شوید یا روز دیگر می گفتند کامل اعزام می شوید! تکلیف خودمان را نمی دانستیم که اصلا به مسابقات بالاخره اعزام می شویم یا نه. یا اینکه اردوها لغو می شد و همین مسائل تاثیر بدی بر تیم گذاشت اما بچه ها واقعا غیرت کردند و به این نتایج رسیدند که اگر بدشانس نبودیم باید قهرمان دنیا می شدیم.

وی اعلام کرد: با آن وضعیتی که قبل از اعزام داشتیم و سختی هایی که کشیدیم حتی دهم دنیا هم نباید می شدیم چه برسد به اینکه به روی سکو برویم. اوضاعمان به مراتب خیلی بدتر از بزرگسالان بود اما خدا را شکر می کنیم که دست پر به ایران بازمی گردیم و توانستیم مردممان را خوشحال کنیم.

طاهری درباره دلیل باخت کشتی گیران ایران در ثانیه های انتهای مبارزه که به نظر می رسد به یک مشکل لاینحل برای کشتی گیران ایران در رده های سنی مختلف تبدیل شده گفت: بله کاملا درست است. ما در رقابت های دنیای بزرگسالان هم چوب این مشکل را خوردیم و اینجا هم همین بلا به سرمان آمد. من، ایمان صادقی و حسین شهبازی فقط برای طلای دنیا به رومانی آمده بودیم و باید قهرمان دنیا می شدیم اما درست در 5 ثانیه انتهای نتیجه را واگذار کردیم. به نظر من ترس از باخت در ثانیه های آخر و اینکه آدم از هر چه بترسد سرش می آید باعث این شکست ها بود. من خودم به این مشکل برخوردم و ثانیه انتهای باختم و به فینال نرسیدم و معتقدم ما ترسانده شده ایم. ما را از باخت ثانیه آخر ترسانده اند و این موضوع باعث شده در ثانیه های آخر فشار روحی زیادی به ما وارد گردد.

وی در انتها نیز از زحمات پدر و مادرش قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با این مدال توانسته باشم گوشه ای از محبت و لطف آنها را جبران کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 89

به "امین طاهری: با آن مسائل دهم جهان هم نباید می شدیم، از ثانیه های آخر کشتی می ترسیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امین طاهری: با آن مسائل دهم جهان هم نباید می شدیم، از ثانیه های آخر کشتی می ترسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید