اعلام وضعیت اضطراری نازی ها در آلمان، بال راست افراطی اوج می گیرد

به گزارش تور استانبول، بحران فعالیت های راست افراطی جامعه آزاد دموکراتیک را تهدید می کند.

اعلام وضعیت اضطراری نازی ها در آلمان، بال راست افراطی اوج می گیرد

اعضای شورای شهر درسدن آلمان می گویند برای مقابله با دست راستی ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند. این شهر یکی از پایگاه های اصلی راست های افراطی و نئونازی در آلمان است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، یکی از اعضای شورای شهر درسدن فعالیت سال های گذشته گروه های بال راست افراطی را بحران نازی اعلام نمود. او این گروه ها را نژادپرست توصیف می کند. این گروه ها معمولا ضدمهاجران، ضد خارجی ها، ضداسلام اند و ضمن تاکید بر ملی گرایی نژادی - دینی در آلمان خواستار جلوگیری از ورود مهاجران و مسلمانان به آلمان هستند.

مقامات شهر درسدن در هفته جاری قطعنامه ای را تصویب کردند که از رشد گسترده و در حال تقویت راست افراطی در این شهر شرقی آلمان خبر داده و از اقدامات ویژه در مقابله با آن می گوید.

در این قطعنامه ضمن تاکید بر این که رفتارها و اقدامات افراط گرایانه دست راستی ها رو به افزایش است، از شورای شهر خواسته شده تا به قربانیان خشونت های دست راستی ها کمک و از اقلیت ها محافظت کرده و دموکراسی را مستحکم کند.

ماکس اشنباخ عضو حزب دی پارتی شورای درسدن به سی ان ان گفت: بحران کنونی مانند بحران آب و هوایی است و تا بطن جامعه نفوذ کرده است.

وی افزود: بحران فعالیت های راست افراطی جامعه آزاد دموکراتیک را تهدید می کند.

یکی از تظاهرات طرفداران بال راست افراطی در درسدن آلمان/ عکس: سی ان ان

آنها تصویب قطعنامه شورا را نمادین و بدون عواقب قانونی خواندند، اما اعلام نمودند این موضع مسئله ای هشدار دهنده در خصوص گسترش فعالیت های راست افراطی است.

درسدن آلمان جایگاه ظهور جنبش PEGIDA (اروپایی های میهنی علیه اسلامی شدن غرب) در سال 2013 به شمار می آید و گهگاه شاهد تظاهرات آنها درخیابان های این شهر هستیم.

احساسات ضد مهاجرتی در ایالت ساکسونی آلمان به پایتختی درسدن بسیار زیاد است. از طرفی حزب آلترناتیو آلمان AfD) 27.5) درصد آرا انتخابات ایالتی را به دست آوردند.

حزب آلترناتیو آلمان (AfD) اولین حزب راست افراطی آلمان است که پس از 60 سال به عنوان سومین حزب بزرگ آلمان در انتخابات سال 2017 به مجلس این کشور راه یافته است.

آشنباخ در این باره گفت: این قطعنامه برای نمایش تعهد به جامعه دموکراتیک، آزاد، کثرت گرا ارائه شده است و با 39 رای موافق در برابر 29 رای مخالف به تصویب رسیده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 524

به "اعلام وضعیت اضطراری نازی ها در آلمان، بال راست افراطی اوج می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام وضعیت اضطراری نازی ها در آلمان، بال راست افراطی اوج می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید