اختلاف ها نتیجه ای ندارد؛ مجلس و دولت همکاری نمایند

به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - نماینده شبستر عملکرد مجلس شورای اسلامی طی 5 ماه اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت انتظارها بالا بوده اما نمی گردد بهتر از این عمل کرد. خوشبختانه نمایندگان از روحیه خوبی برخوردارند به صورتی که 7 روز هفته را کار نمایند.

اختلاف ها نتیجه ای ندارد؛ مجلس و دولت همکاری نمایند

جعفر راستی در گفت وگو با پانا درباره عملکرد 5 ماه اخیر مجلس یازدهم گفت: نمایندگان قراردادی دارند که با قوه مجریه تعامل نمایند، حتما کار صواب هم همین است چون زمانی زیادی از عمر این دولت باقی نمانده است و سعی می کنیم به حاشیه ها پرداخته نگردد.

وی ادامه داد: کاری که در این مدت اجرا شده، نسبت به دوره های قبلی مجلس، حقیقتا زیاد است. کمیسیون های مجلس گاهی تا 7 شب هم کار می نمایند. طرح ها و لوایحی که به صحن آمده است، مربوط به اقتصاد و معیشت مردم و کارهای زیربنایی است و هر آنچه مربوط به قشر پایین جامعه است. هیچ دوره ای از مجلس نتوانسته بود که به موضوع خانه های خالی ورود کند و هنر این کار را نداشتند. طرح تامین کالاهای اساسی، قیمت های تضمینی کالاهای اساسی و ... از جمله این طرح هاست و با رای بالای نمایندگان روبرو شده است. انتظارها بالا بوده اما نمی گردد بهتر از این عمل کرد. خوشبختانه نمایندگان از روحیه خوبی برخوردارند به صورتی که 7 روز هفته را کار نمایند.

راستی با بیان اینکه ما مشکل قانونگذاری نداریم، گفت: اما مشکل از قانون های معطل است. نمایندگان سفرهای نظارتی خوبی را آغاز نموده اند. حال چون رئیس مجلس سفرهایی داشته بیشتر به چشم می آید اما نمایندگان کمیسیون های مجلس هم، استان های مختلف را از نزدیک می بینند تا نظارت ها به خوبی انجام گردد.

این نماینده مجلس تاکید نمود: شرایط مالی جامعه اسف بار است اما ما نمی دانیم گرفتار کدام هیات هستیم و فقط کار می کنیم و امیدواریم موثر واقع گردد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا از تعداد 60 لایحه ارسالی دولت به مجلس هیچکدام در نوبت آنالیز قرار نمی گیرند، گفت: بعضی از لایحه ها قابل طرح نیست و اکنون نمایندگان مجلس خود ورود نموده اند اما هر لایحه ای که بتواند گرهی از مسائل مردم باز کند، از آن استقبال می کنیم. اولویت ما اقتصاد و معیشت مردم است، شما یک مثال بیاورید که این لایحه درباره معیشت مردم بوده است و آنالیز نشده باشد. ما در ابتدای آغاز به کار مجلس طرح ها و لوایح مانده مجلس قبل را مرور کردیم و هر کمیسیون طبق اولویت خود، تعدادی از آنها را انتخاب و تحت آنالیز قرار داده است.

آقای ذوالنوری باید آن الفاظ را نمی گفت اما اگر حرف های آقای ذوالنور را از نزدیک بشنوید می بینید و متوجه خواهید شد که آدم واقعا بعضی مواقع مجبور می گردد این کارها را انجام دهد. اما در هر صورت من به اینگونه حرف ها معتقد نیستم نباید حرفی بزنیم که در جامعه تنش ایجاد کند

جعفر راستی درباره نقدها بعضی از نمایندگان با لحن نامناسب نسبت به مسئولان اجرایی و شخص رئیس جمهور و تذکر رهبر انقلاب در این زمینه، تاکید نمود: ما در مقابل فرمان حضرت آقا گردنمان از مو باریک تر است ولی دوستان قوه مجریه با مردم ارتباط ندارند و این نمایندگان هستند که چشم به چشم مردم اند، مردم درد دارند. دوستان قوه مجریه هم باید بیایند با هماهنگی هم کارهایی را انجام دهیم و گرهی از مسائل مردم باز کنیم. این حواشی حقیقتا از روی عمد نیست بلکه درد است، درد مردم است که نمایندگان مطرح می نمایند.

اگر حرف های آقای ذوالنور را از نزدیک بشنوید، می بینید و متوجه خواهید شد که آدم واقعا بعضی مواقع مجبور می گردد این کارها را انجام دهد!

وی با بیان اینکه ما معتقد به کار غیراخلاقی نیستیم، اضافه کرد: اما اینکه گاهی نمایندگان وارد بعضی لحن ها و الفاظ می شوند به خاطر فشار مردم است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به لحن تند و الفاظ نامناسب هیچ اعتقادی ندارم، به توهین مجتبی ذوالنوری، نماینده قم به رئیس جمهوری اشاره نمود و گفت: ولی حقیقتا این را هم می گوییم که فشاری که به وسیله مردم به آقای ذوالنوری وارد شده بود، این گونه نتیجه داد. همه کارها باید با آرامش و ملایمت حل گردد. آقای ذوالنوری باید آن الفاظ را نمی گفت اما اگر حرف های آقای ذوالنور را از نزدیک بشنوید، می بینید و متوجه خواهید شد که آدم واقعا بعضی مواقع مجبور می گردد این کارها را انجام دهد. اما در هر صورت من به اینگونه حرف ها معتقد نیستم نباید حرفی بزنیم که در جامعه تنش ایجاد کند. فقط در آرامش است که می توانیم کاری کنیم. هیچ احدی از اختلاف نتیجه نگرفته است. همه ما باید بر طبل وحدت بکوبیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1283

به "اختلاف ها نتیجه ای ندارد؛ مجلس و دولت همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف ها نتیجه ای ندارد؛ مجلس و دولت همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید