آیا مأموریت غیرممکن بدون تام کروز دوام می آورد؟

به گزارش تور استانبول، فرانچایز مأموریت غیرممکن، هم از نظر کارشناسی و هم از نظر مالی پیروز است اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که این سری بدون ستاره اصلی خود، تام کروز هم پیروز خواهد بود.

آیا مأموریت غیرممکن بدون تام کروز دوام می آورد؟

فرانچایز مأموریت غیرممکن در طول سال های گذشته بارها و بارها با هر دنباله هم منتقدان و هم بینندگان را تحت تأثیر قرار داده است. سازندگان مأموریت غیرممکن 7 و 8 در سال های 2023 و 2024، امیدوارند با ادامه فرنچایز، این پیروزیت را ادامه دهند.

فروش 3.5 میلیارد دلاری سری مأموریت غیرممکن در گیشه، برخی از منتقدان را به فکر فرو برده که آیا این فرنچایز می تواند یک اسپین آف داشته باشد یا خیر. این مسأله یک سؤال مهم دیگر را هم به همراه دارد. استودیوهایی که دوست دارند پیروزیت این مجموعه را با اسپین آف خود ادامه دهند باید این را هم در نظر بگیرند که آیا مأموریت غیرممکن می تواند بدون ستاره اش فرایند خود را حفظ کند و پیروز گردد یا اینکه این فرانچایز مانند فیلم های دزدان دریایی کارائیب برای سودآوری مداوم به یک نام بزرگ متکی است.

فیلم های مأموریت غیرممکن، با وجود مشغله کاری زیاد بازیگر اصلی شان، تنها فرانچایز مهمی هستند که تام کروز در طول چند دهه فعالیت حرفه ای اش در تمام قسمت های آن حضور داشته است. کروز در تمامی فیلم های سری مأموریت غیرممکن، نقش ایتان هانت، ابرجاسوس جسور را ایفا می کند و در فیلم های مأموریت غیرممکن 7 و 8 هم حضور خواهد داشت. این سری تنها فرانچایز پیروز اوست و شاید هم اولین فرانچایزی باشد که فرد دیگری را با پیروزیت جایگزین کروز کند. سؤال اینجاست که آیا این فرانچایز این کار را انجام خواهد داد یا خیر. طرفداران برای فهمیدن پاسخ این سؤال باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرند.

چرا مأموریت غیرممکن پیروز ترین سری کروز است؟

کروز یک ستاره واقعی در سینما است اما قدرت او تنها چیزی نیست که فیلم های مأموریت غیرممکن را به پیروزیت می رساند. به هر حال، پس از پیروزیت فیلم تاپ گان: ماوریک، بیش از سی سال طول کشید تا در نهایت دنباله آن تولید گردد و آن اثر پیروز و بزرگ یکی از سکوهای پرتاب کروز بود. دلیل اینکه فیلم های مأموریت غیرممکن در سال های اخیر قوی تر شده اند و نقدها و فروش چشمگیرتری را تجربه می نمایند، به بازیگران محبوب این فرانچایز مربوط می گردد.

تحسین منتقدان و پیروزیت تجاری این فرانچایز بادوام، خود یک شاهکار هنری است اما به هر حال این دستاورد برای مأموریت غیرممکن به عنوان یک سری، ریشه در همان چیزی دارد که باعث محبوبیت دائمی فرانچایز سریع و خشمگین شده است. این دو فرانچایز اکشن و پرفروش هر دو سرگرم نماینده و پر از تنش هستند و بازیگران پرتعداد آن ها نقش شخصیت هایی باورپذیر را بازی می نمایند که بینندگان واقعا به آن ها اهمیت می دهند.

مأموریت غیرممکن یک تیم (نه یک خانواده) دارد

مخاطبان مجموعه مأموریت غیرممکن می خواهند درباره بنجی با بازی سیمون پگ، لوتر با بازی وینگ ریمز و ایسلا فاوست با بازی ربکا فرگوسن بیشتر بدانند و زمان بیشتری را با آن ها بگذرانند و این موضوع حداقل روی کاغذ به این معناست که این فیلم ها می توانند روی آن ها تمرکز نمایند و از پرداختن به کروز اجتناب نمایند. با این حال، این فرمول هم لزوما پاسخ مسأله نیست، زیرا این تیم فقط به این دلیل محبوب هستند که یک همکار مشترک دارند که همه چیزهایشان حول او می گردد.

بازیگران مکمل سری مأموریت غیرممکن عامل جذابیت این فرانچایز و هنرمندانی قدیمی، باتجربه و ستارگانی با هماهنگی عالی هستند. بازیگران مأموریت غیرممکن در طول زمان به عنوان یک گروه پیشرفت کردند و فیلم های سریع و خشمگین هم از درگذشت نابهنگام ستاره فیلم، پل واکر، به نوعی جان سالم به در ببرند و این حادثه را کنترل کردند اما فیلم های کروز هرگز نتوانسته اند مرکزیت و نقش مهم او را کاهش دهند. بازیگران سریع و خشمگین اعضای یک خانواده هستند که در آن، همه نقشی به یک میزان مهم بازی می نمایند، در حالی که تیم مأموریت غیرممکن بیشتر شبیه اعضای گروه جیمز باند هستند. آن ها پشتیبانان خوبی به حساب می آیند اما ستاره بی چون و چرای مجموعه تام کروز است.

کروز قلب مأموریت غیرممکن است

شاید یک اسپین آف کوچک بدون کروز هم پیروز باشد اما ساخت یک فیلم پرهزینه با حضور بقیه اعضای تیم مأموریت غیرممکن و بدون حضور ستاره فرانچایز اشتباه خواهد بود. کروز با بدلکاری های مهیج و کاریزمای خود، بدون شک ستاره تمام فیلم های مأموریت غیرممکن است.

بقیه بازیگران این فیلم ها از زمان شروع فرانچایز، در نقش های خاصی بازی می نمایند تا توانایی های هانت را برجسته نمایند و به او اجازه می دهند تا ترفندهای خطرناک تری را اجرا نماید. با این حال، بازیگران هرگز با شخصیتی به غیر از کروز ارتباط برقرار نکرده اند و تماشای تیم مأموریت غیرممکن بدون او شبیه به همکاری کیو و ام در غیاب باند است. این اتفاق می تواند برای چند دقیقه سرگرم نماینده باشد اما برای حفظ یک سری، به میزان کافی جالب نیست.

مأموریت غیرممکن یک مشکل کلاسیک در زمینه اسپین آف دارد

به تازگی گتن ماتارازو، ستاره چیزهای عجیب نشان داد که بیشتر از سنش می داند و آگاهی او فراتر سال های فعالیتش است. وقتی خبرنگاران از این بازیگر درباره اسپین آفی از سریال چیزهای عجیب با موضوع کاراکتر او و شخصیت محبوب جو کری، یعنی داستین و استیو، سوال کردند، ماتارازو اعلام کرد که داستین و استیو در واقع به این دلیل در کنار هم خوب به نظر می رسند که بینندگان، داستان آن ها را در مقیاسی کوچک می پسندند و این دو نفر نمی توانند به تنهایی یک سریال را پیش ببرند.

این موضوع در فرانچایز مأموریت غیرممکن هم صدق می کند که شامل شخصیت های کمیکی است که در پس زمینه فعالیت های کروز، جالب هستند. این مجموعه همچنین شرورانی دارد که وحشتناک هستند و هانت همکارانی دارد که از تک ستاره ی خود حمایت می نمایند. با این حال، هیچ یک از این شخصیت ها احتمالا نمی توانند ستاره ی یک فیلم باشند، زیرا جذابیت آن ها کاملا در چارچوب داستانی به چشم می آید که بر روی کروز متمرکز است.

پروژه مأموریت غیرممکن چگونه بدون کروز به پیروزیت خود ادامه خواهد داد؟

اسپین آف مأموریت غیرممکن درست مانند شلدون جوان که بازیگران، محیط و سبکی متفاوت از بیگ بنگ تئوری دارد لزوما نباید از نظر لحن شبیه آثار اصلی باشد. انتخاب جهت مشابه هابز و شاو و تمرکز بر ستارگان مکمل (به جای تلاش برای جمع آوری کل بازیگران و سعی در پنهان کردن جای خالی کروز در میانه پویایی آن ها) تنها راهی است که جواب می دهد. شاید یک پیش درآمد که بر روی یک ستاره فرعی مانند سولومون لین، شخصیت شرور شان هریس یا بیوه سفید با بازی ونسا کربی، متمرکز باشد پاسخ این معما خواهد بود.

این امر پختگی بیشتری به فرانچایز می بخشد و از تقلید صرف از آثار قبلی مأموریت غیرممکن جلوگیری می کند و در عین حال شخصیت های شناخته شده ای را که بینندگان می خواهند درباره شان بیشتر بدانند، به تصویر می کشد. از سوی دیگر، یک اسپین آف کمدی با بازی بنجی و دوستانش شاید با سبک آثار کروز در گیشه مطابقت نداشته باشد اما برداشتی کم هزینه از دنیای مجموعه مأموریت غیرممکن است که دیدگاه جدیدی نسبت به این مجموعه جاسوسی را به بینندگان ارائه می دهد. در هر صورت، این امکان وجود دارد که فرانچایز مأموریت غیرممکن بدون تام کروز به جهت خود ادامه دهد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2070

به "آیا مأموریت غیرممکن بدون تام کروز دوام می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مأموریت غیرممکن بدون تام کروز دوام می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید