آنتونوف: آمریکا و ناتو ابتکارعمل های روسیه برای کنترل تسلیحات را رد نموده اند

به گزارش تور استانبول، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به فقدان تمایل واشنگتن برای تمدید پیمان استارت-3 ، از رد قاطع پیشنهاد مسکو برای عدم استقرار متقابل موشک های میان برد در منطقه آسیا - اقیانوسیه و اروپا از سوی آمریکا و ناتو انتقاد کرد.

آنتونوف: آمریکا و ناتو ابتکارعمل های روسیه برای کنترل تسلیحات را رد نموده اند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن، ایالات متحده به طور قطعی از تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) به شکلی که امضا شده، خودداری نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف این مسئله را طی سخنرانی خود در نشست سالانه شورای رایزنی های بین المللی مرکز مطالعات منع گسترش سلاح های هسته ای، که به وسیله کنفرانس ویدئویی برگزار گردید، عنوان نمود و یادآور شد: ما نمی توانیم بگوییم که گفت وگوهای روسیه و آمریکا خوب پیش می فرایند و این رایزنی ها وجود اختلافات جدی بین دو طرف در مورد بسیاری از موضوعات اصلی را تأیید می کند؛ ضمن اینکه ، ایالات متحده قاطعانه از تمدید پیمان استارت به شکلی که امضا شده خودداری می کند و این علی رغم این واقعیت است که ما پیشنهاد نموده ا یم این کار را بدون هیچ گونه پیش شرطی انجام خواهیم داد.

به گفته سفیر روسیه، ایالات متحده این توافقنامه را به گروگان گرفته و شروطی را برای تمدید آن معین نموده است؛ بنابراین صحبت از اینکه مسکو و واشنگتن در آستانه رسیدن به توافق در این زمینه هستند، بسیار زودهنگام است.

وی ادامه داد: البته در سطح کارشناسی، کار همچنان ادامه دارد و ما امیدواریم که در نتیجه این مذاکرات، اساساً همه اختلافات رفع گردد؛ چراکه یافتن سازش نه تنها به نفع هر دو کشور ما، بلکه به نفع تقویت امنیت و ثبات در کل دنیا خواهد بود.

روسیه در صورت ادامه استقرار موشک های آمریکایی، مجبور به پاسخ گویی به آن خواهد شد

سفیر روسیه در آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که این کشور به ادامه استقرار سامانه های موشکی آمریکایی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام که قبلاً تحت شرایط پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر ممنوع شده بودند، پاسخ خواهد داد.

آنتونوف تأکید کرد که ابتکار عمل روسیه درخصوص توقف متقابل استقرار زمینی موشک های میان برد در مناطق مختلف دنیا، به طور قاطع از سوی آمریکا و متحدان آن در ناتو رد شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پنتاگون به سرعت در حال توسعه این نوع سامانه ها بوده و تا به امروز دو بار موشک هایی را که قبلاً تحت شروط این پیمان ممنوع بودند، آزمایش نموده است و درصدد استقرار آنها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و در خاک اروپاست. اجرای چنین طرح هایی در منطقه شرق دور، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی و توان بازدارندگی هسته ای روسیه است و ما مجبوریم به آن واکنش نشان دهیم؛ ضمن اینکه استقرار موشک های دارای برد متوسط در قاره اروپا بی ثبات کننده تر خواهد بود. هیچ کس به وارد شدن اروپا به یک بحران موشکی احتیاج ندارد. ما در آنجا به اندازه کافی مسائل داریم. در حال حاضر ضروری است اقدامات تحریک کننده افزایش نیابد، بلکه باید انبوه مسائل انباشته شده پاکسازی گردد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بیانیه ای، اقدامات مضاعفی را برای تنش زدایی اوضاع در قاره اروپا، در شرایط خروج آمریکا و توقف اجرای پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر پیشنهاد کرد.

پوتین از آمادگی روسیه برای عدم استقرار موشک های روسی 9 M729 در بخش اروپایی این کشور -که واشنگتن آنها را نقض پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر دانسته - اطلاع داد و در عین حال هشدار داد که این مسئله تنها به شرط اقدام متقابل از سوی کشورهای عضو ناتو امکان پذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1272

به "آنتونوف: آمریکا و ناتو ابتکارعمل های روسیه برای کنترل تسلیحات را رد نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونوف: آمریکا و ناتو ابتکارعمل های روسیه برای کنترل تسلیحات را رد نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید