7 اثر باستانی که به گمان عده ای از مردم از طریق فرازمینی ها ساخته شده اند

به گزارش تور استانبول، ممکن است این اماکن از طریق فرازمینی ها ساخته شده باشند ولی این بدان معنی نیست که آن ها به کلی ماورای طبیعی هستند و هیچ تعلقی به زمین ندارند. سیاره زمین یادگاری از گذشته های دور، آثار دیدنی به جامانده از دوران قدیم و بناهایی که به نظر فراتر از محدودیت های تکنولوژیکی عصر خود هستند، می باشد. چون این آثار هم بزرگ هستند هم سنگین و هم پیچیده. بلیط هواپیما به شهر های مختلف

7 اثر باستانی که به گمان عده ای از مردم از طریق فرازمینی ها ساخته شده اند

در این قسمت به تشریح باقی این مکان های عجیب خواهیم پرداخت. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

جزیره ایستر

جزیره ایستر مجموعه از مجسمه های عجیب وغریب است. موآی، نامی است که به این مجسمه های اسرارآمیز داده اند. اندازه پیچیدگی و رمزآلود بودن این جزیره تقریباً مشابه تمامی مکان هایی است که پیش تر به تفضیل در مورد هرکدام به تفضیل توضیح دادیم. اما چگونه مردم راپانوء توانستند این شمایل عجیب را در بیش از 1000 سال پیش بسازند؟ و چرا مجسمه های موآی تنها به جزیره ایستر محدودشده اند؟ پاسخ سؤالاتی مشابه همچنان مجهول به جای مانده اند.

تقریباً 900 چهره انسان روی سنگ های جزیره حکاکی شده اند که همگی در اطراف جزیره آتش فشانی پراکنده هستند. هر سنگ در حدود 300 فیت ارتفاع دارد و وزن هرکدام به 14 تن می رسد. به نظر می رسد سنگ ها، از معدنی بنام رانوراراکو که حاصل انفجار آتش فشان جزیره بوده، استخراج شده اند، بیش از 400 مجسمه دیگر در نواحی مختلف جزیره ساخته شده بودند که برخی از نمونه های کامل شده همچنان در انتظار انتقال به محل موردنظر هستند.

دلیل تراشیده شدن سنگ های موآی همچنان معما به جای مانده است، به نظر می رسد دلیلش مذهب یا آیینی محلی باشد. همچنین کاملاً مشخص نیست که چه بر سر سازندگان راپانوئی مجسمه ها آمده است، اما بر اساس یکی از تئوری ها، تمدن جزیره در بلایی سقوط کرده که خودش عامل آن بوده است. شاید دلیلش عاملی بوده که فقط فرازمینی ها از آن خبر داشته اند و به مردم جزیره آن را آموخته اند و آن ها را از هرگونه افشای آن منع کرده باشند.

صورتک های روی مریخ

اگر مسیری که ایلان ماسک در پیش گرفته به نتیجه ختم شود، انسان تا خاتمه قرن خواهد توانست از نزدیک صورتک های روی مریخ را مشاهده کند. با توجه به تصاویری که از سوی کاوشگر وایکینگ 1 در سال 1976 فرستاده شده است، چهره هایی روی مریخ دیده می شوند که هرکدام نزدیک به دو مایل طول دارند و در منطقه ای بنام Cydonia واقع شده اند. این دشت صاف در حدفاصل میان شمال و جنوب واقع شده است. در آن زمان، دانشمندان در این فکر بودند که صورتک ها در اثر سایه تشکیل شده اند، اما در طول دهه های بعدی ایده مبنی بر سفر فرازمینی ها به منظومه شمسی و به جا گذاشتن شواهدی گواه و حضورشان طرفداران بیشتری پیداکرده است.

در سال 2001 فضاپیماهای ناسا تصاویر باکیفیت تر و با رزولوشن بالاتری از این صورتک های موجود روی سطح مریخ تهیه کردند. اما آنچه که مشاهده شد، هیچ چهره ای نبود. درواقع چیزهایی که در تصویر دیده می شود یک زاویه متفاوت از تپه های موجود روی سطح مریخ بودند. مثل همه تصاویر عجیبی که از جلوه های طبیعی روی زمین گرفته می شود.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1748

به "7 اثر باستانی که به گمان عده ای از مردم از طریق فرازمینی ها ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اثر باستانی که به گمان عده ای از مردم از طریق فرازمینی ها ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید