5 دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی!

به گزارش تور استانبول، برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد و لباس ها و ملحفه ها را از کثیفی پاک کند، باید همه اجزای آن درست کار نمایند. گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مسئله ای است که از شستن صحیح لباس های درون ماشین جلوگیری می نماید.

5 دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی!

این موضوع بعلاوه ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در سایر قسمت های دستگاه باشد. در این مقاله 5 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به همراه راه چاره آن ها را آنالیز نموده ایم.

نکات کلیدی

  • گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مشکل مهمی است و در صورت تشخیص باید به عیب یابی آن پرداخت.
  • علل مختلفی ممکن است باعث گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی شوند که هر یک راه چاره خاصی دارند.
  • خرابی ترموستات، اتصال نامناسب دستگاه، خرابی ماژول کنترل، گرفتگی لوله سنسور سطح آب و خرابی المنت گرمایی عواملی هستند که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شوند.

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی موضوعی است که باید به آن توجه گردد؛ زیرا کار کردن ماشین لباسشویی در این شرایط ممکن است منجر به آسیب بیشتر قطعات دیگر آن گردد.

ماشین های لباسشویی شیلنگ های ورودی آب گرم و سرد و بعلاوه شیلنگ تخلیه دارند. شیر برقی نیز میزان آب و دمای داخل لباسشویی را مشخص می نماید.

سرویس نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی
تعمیر انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی با خبرنگاران

سرویس نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی
تعمیر انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی با خبرنگاران

پس از نصب ماشین لباسشویی و ورود آب به مخزن دستگاه و رسیدن به سطح تعیین، هیدروستات شیر برقی را متوقف می نماید. هر کدام از قطعات درگیر در فرایند آب گیری در صورت معیوب بودن موجب اشکال در روند آب گیری می شوند. در این شرایط ماشین لباسشویی به تعمیر احتیاج دارد.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی اغلب به علت معیوب بودن ترموستات، خرابی برد الکترونیکی و تایمر، وجود مشکل در المنت یا مشکل در آب گیری لباسشویی ایجاد می گردد. در ادامه مطلب هر عامل را با جزئیات شرح خواهیم داد.

علائم گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

ممکن است این سوال برای شما ایجاد گردد که از کجا بفهمیم آب ماشین لباسشویی گرم نمی گردد؟ در بسیاری از مدل های نو ماشین لباسشویی در صورتی که ماشین لباسشویی آب را گرم نکند، بلافاصله خطایی نشان داده شده و فعالیت ماشین متوقف می گردد. ماشین های لباسشویی قدیمی تر چنین امکانی ندارند.

در ماشین های لباسشویی قدیمی برای اطمینان از گرم نشدن آب ماشین لباسشویی، باید چرخه شستشو را در دمای بالا (بالای 60 درجه سانتی گراد) اجرا کنید. پس از گذشت 30 دقیقه از آغاز کار، شیشه درب لباسشویی را لمس کنید. سرد بودن شیشه نشان می دهد که ماشین لباسشویی آب را گرم نمی نماید و در حال شستن لباس ها با آب سرد است.

توجه کنید که گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ممکن است به علت اشتباه بودن برنامه باشد و نه به علت معیوب بودن قطعات ماشین لباسشویی!

بعلاوه ممکن است دستگاه آب را ضعیف یا به صورت دوره ای گرم کند. با این وجود چنین مسئله ای در بسیاری از موارد به علت خرابی بعضی قطعات اتفاق میفتد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین لباسشویی!

معرفی تمام دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

در ادامه علل مختلف گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را آنالیز خواهیم کرد:

1. اتصال نامناسب دستگاه

اتصال نامناسب ماشین لباسشویی منجر به کشیدن و تخلیه مداوم آب می گردد. در این شرایط باید شیلنگ ها را برای کشیدن و تخلیه آب مجدداً وصل کنید.

برای این کار دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را دنبال کنید یا با تکنسین تماس بگیرید.

2. خرابی ماژول کنترل (برنامه نویس)

ماژول کنترل مسئول اجرای صحیح وظایف بخش های مختلف دستگاه است. ماژول نرم افزار ممکن است به علل مختلفی از کار بیفتد.

نوسانات نامنظم برق در شبکه برق یکی از علل رایج این مشکل است. در اغلب موارد می توان مدار را تعمیر کرد؛ هرچند متخصصان توصیه می نمایند که در صورت خرابی ماژول، ماژول قدیمی را با ماژول سالم و نو تعویض کنید.

3. گرفتگی لوله سنسور سطح آب

به علت تجمع زباله های مختلف، آب به میزان لازم کشیده می گردد، اما سیگنالی برای گرم کردن آن نیست. برای برطرف مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی در این حالت باید گرفتگی لوله را باز کرد.

علاوه بر موارد گفته شده، در پاسخ به سوال چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی نماید، باید 2 عنصر دیگر این دستگاه یعنی المنت گرمایی و ترموستات را در نظر بگیرید.

تعمیر انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی با خبرنگاران

4. خرابی عنصر گرمایشی

ممکن است علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی عنصر گرمایشی آن باشد.

  • اگر عنصر گرمایشی در ماشین لباسشویی خوب کار نمی نماید، احتمالاً با آنالیز آن یک لایه ضخیم از کف یا آسیب مکانیکی روی بدنه آن پیدا می کنید.

    اگر روی آن کف مشاهده کردید، یک چرخه شستشو و آبکشی خالی را با قرار دادن چند قاشق غذاخوری اسید سیتریک یا یک ماده پاک نماینده مخصوص به جای مواد شوینده انجام دهید.

    یا این کار المنت گرمایشی از کف پاک می گردد.

  • اگر راه بالا جواب نداد، احتمالاً عنصر گرمایشی سوخته است. برای آنالیز سالم بودن المنت، مقاومت آن را به یاری تستر میزان بگیرید.

    المنت را به دستگاه میزان گیری وصل کنید. اگر رقم حاصل با میزان مقاومت محاسبه شده مطابقت داشته باشد، عنصر گرمایشی در شرایط خوبی واقع شده است.

    در غیر اینصورت باید آن را تعویض کرد.

  • برای افزایش طول عمر عنصر گرمایشی توصیه می کنیم تنها از شوینده های باکیفیت بهره ببرید.

    از دوز بیش ازحد مواد شوینده استفاده نکنید.

    اگر آب لوله کشی منطقه شما سخت است، فیلتر streamline را نصب کنید.

  • یکی دیگر از دلایل خرابی ممکن است سایش سیم های منتهی به عنصر گرمایی باشد.

    برای از بین بردن خرابی، باید سیم ها را تعویض کرد یا جوش داد.

5. معیوب بودن سنسور دما (ترموستات)

در زمان کارکرد دستگاه، سنسور کنترل دما یا همان ترموستات به طور دوره ای بخاری را بعد از رسیدن به دمای حالت موردنظر روشن و خاموش می نماید. اگر این قسمت خراب باشد، آب گرم نمی گردد.

برای آنالیز ترموستات ماشین لباسشویی، از یک مولتی متر بهره ببرید. برای تست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ترموستات را از محفظه دستگاه خارج کنید.
  • مقاومت را به یاری مولتی متر میزان گیری کنید.
  • سنسور دما در آب گرم پایین می آید. این موضوع با میزان گیری مکرر مقاومت دنبال می گردد.
  • هر 2 نتیجه مقایسه می شوند.
  • اگر مقادیر ترموستات ماشین در حالت سرد و گرم به میزان قابل توجهی با یکدیگر متفاوت باشند، دستگاه به درستی کار می نماید. در غیر اینصورت به تعویض احتیاج دارد.

ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می نماید؟

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می نماید؟

این کار به وسیله عناصر مختلفی در دستگاه انجام می گردد. خرابی هر کدام از این عناصر در گرم شدن آب اختلال ایجاد می نماید. شیر برقی آبگیری را انجام می دهد. بعد از چپ و راست شدن موتور آب گرم می گردد. برای این کار عنصر به وسیله برد الکترونیکی در مدار قرار می گیرد و آب گرم می گردد.

سنسور کنترل دما به برد الکترونیکی خبر می دهد. ممکن است به جای برد الکترونیکی به تایمر اطلاع داده گردد. تایمر یا برد عنصر را از مدار خارج می نمایند.

عیب یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را چگونه انجام دهیم؟

در ابتدای مقاله علل مختلف گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را بیان کردیم. برای عیب یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی عوامل گفته شده را یک به یک آنالیز کنید تا ببینید علت گرم نکردن آب در لباسشویی شما از کدام مورد است.

عیب یابی لباسشویی می تواند به وسیله خودتان انجام گردد. با این وجود اگر شخص فنی نیستید، بهتر است از یک فرد حرفه ای یاری بگیرید.

بیشتر بخوانید: پد ضد لرزش ماشین لباسشویی و کاربرد آن

سوالات متداول

1. چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی گردد؟

مطمئن شوید که شیلنگ آب گرم باز بوده و چیزی آن را مسدود ننموده باشد. سیم کشی های لباسشویی را آنالیز کنید که مسئله ای نداشته باشند. از صحت عملکرد شیر ورودی آب مطمئن شوید.

2. آیا خودم می توانم کار عیب یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را انجام دهم؟

بله. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله و داشتن کمی تخصص، خودتان می توانید به عیب یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی بپردازید.

3. چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی نماید؟

خرابی ترموستات، اتصال نامناسب دستگاه، خرابی ماژول کنترل، گرفتگی لوله سنسور سطح آب و خرابی المنت گرمایی عواملی هستند که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می شوند.

منبع: آچاره
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2147

به "5 دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید