15 اشتباه بزرگ که نباید در فرودگاه مرتکب شوید

به گزارش تور استانبول، نکات فرودگاهی نکاتی هستند که می توانند در سفر به یاری شما آمده و شما را از دردسرهای کوچک و بزرگ نجات بدهند. گاهی افراد تنها به علت عدم آشنایی با این نکات فرودگاهی و قوانین نانوشته ای که باید آنها را رعایت نمایند، دچار مسائل بسیاری شده و هزینه های زیادی پرداخت می نمایند. گاهی همه عدم رعایت این نکات باعث می گردد تا سفر افراد به طور کلی خراب گردد. پس اگر اکنون کنجکاو شده اید که بیشتر با نکات ضروری هنگام سفر هوایی آشنا شوید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه 15 اشتباه که نباید در فرودگاه مرتکب شوید برای شما شرح داده شده است.

15 اشتباه بزرگ که نباید در فرودگاه مرتکب شوید

آنالیز زمان پرواز یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که در زمان مناسب و به موقع به فرودگاه برسید. بهتر است که 2 ساعت قبل از پروازهای داخلی و 3 ساعت قبل از پروازهای بین المللی به فرودگاه بروید. بیشتر ایرلاین ها و فرودگاه های معتبر می توانند در همین بازه زمانی کارهای شما را راه انداخته و شما به پرواز خود برسید. اما در نظر داشته باشید که باز هم امکان دارد بعضی از فرودگاه ها و پروازهای خاص از این برنامه ساعتی پیروی ننمایند. به همین علت بهتر است که سابقه های سفر فرودگاه خود را آنالیز نموده و طبق این سوابق برای زمان رسیدن به فرودگاهی برنامه ریزی کنید.

یکی دیگر از نکات فرودگاهی مربوط به مدیریت زمان رسیدن این است که ترافیک و فاصله خود تا فرودگاه را هم در نظر بگیرید. حتما برنامه های خود را جوری چیده که به خاطر ترافیک یا مسائل احتمالی مانند تصادف های جاده ای پرواز خود را از دست ندهید. در صورتی که دیر به پرواز خود برسید، علاوه بر از دست دادن پرواز، خسارت مالی هم خواهید دید. به همین علت مدیریت زمان رسیدن به فرودگاه اهمیت بسیار زیادی دارد.

به فرودگاه اشتباهی نروید

شاید اکنون با خود بگویید که امکان ندارد کسی این اشتباه را مرتکب گردد. اما باید بگوییم که یکی از بیشترین دلایل از دست دادن پرواز به علت عدم اطلاع از فرودگاه درست است. این مشکل به ویژه در شهرهای بزرگی که بیش از یک فرودگاه دارند پیش می آید. بنابراین یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که حتما با ایرلاین خود فرودگاه مبداء را چک نموده و در ساعت معین شده در فرودگاه درست پیاده شوید. در صورتی که از تاکسی استفاده می کنید هم حتما مطمئن شوید که راننده می دانند منظور شما از فرودگاه دقیقا کدام فرودگاه است. ضمناً مطمئن شوید که در انتخاب فرودگاه هوشمندانه عمل نموده اید. صرفا تنها به خاطر این که یک فرودگاه ارزان تر است، آن فرودگاه را انتخاب نکنید. انتخاب فرودگاه مناسب و به خاطر سپردن آن یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی است.

وسایل خود را به درستی بسته بندی کنید

بسته بندی درست وسایل می تواند یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی برای تمامی مسافران باشد. حتما هنگام بسته بندی وسایل یک استراتژی مناسب داشته باشید. به طور مثال سعی کنید که تا حد ممکن وسایل ارزشمند خود را در چمدان هایی که به بخش بارهای فرودگاه می روند نگذارید. بعلاوه بهتر است که وسایل ضروری مانند مدارک شناسایی و سایر وسایل این چنینی را در یک کیف جداگانه و دم دستی بگذارید. مطمئنا هیچ مسافری نمی خواهد برای پیدا کردن مدارک یا وسایل ضروری خود کل چمدان را در فرودگاه زیر و رو کند. اگر بیمار هستید و در طول پرواز به دارو احتیاج پیدا خواهید کرد، داروهای خود را حتما در یک کیف کوچک برای وسایل ضروری قرار داده و آن ها را با چمدان ها به بخش بار هواپیما نفرستید.

چمدان های خود را بدون علامت گذاری رها نکنید

یکی از مسائل بسیار رایجی که مسافران با آن روبرو می شوند، جا به جا شدن چمدان هاست. چمدان های بسیاری در فرودگاه شبیه به هم هستند و امکان این که چمدان شما شبیه به چمدان مسافر دیگری در همان پرواز باشد بسیار زیاد است. جا به جا شدن چمدان علاوه بر این که می تواند برای شما دردسرهای زیادی درست کند، می تواند باعث گردد که وسایل ارزشمند خود را هم از دست بدهید. بنابراین یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات فرودگاهی پیش از سفر این است که چمدان های خود را با یک تگ مسافرتی علامت گذاری کنید تا مسافران دیگر به اشتباه آن ها را تحویل نگیرند. رعایت این نکته فرودگاهی به ظاهر کوچک می تواند شما را از دردسرهای بزرگ نجات بدهد.

با خودروی شخصی به فرودگاه نروید

می دانیم که سفر با خودروی شخصی بسیار راحت تر به نظر می رسد و می توانید در زمان کمتری به فرودگاه برسید. اما تا زمانی که همه اعضای خانواده شما به سفر آمده اند و کسی نیست تا خودرو را به پارکینگ منزل بازگرداند، به همراه داشتن خودروی شخصی خیلی کار درستی نیست. درصد بالایی از عایدی تمامی فرودگاه ها به خاطر مبلغی است که به عنوان هزینه پارکینگ از مسافران دریافت می گردد. بنابراین شاید الان بتوانید حدس بزنید که اجاره پارکینگ چقدر برای شما گران تمام خواهد شد. بنابراین یکی از نکات فرودگاهی این است که از تاکسی بهره ببرید. باور کنید که هزینه تاکسی از منزل تا فرودگاه بسیار ارزان تر از پرداخت هزینه پارکینگ فرودگاه خواهد بود.

پارکینگ خودروی خود را نباید فراموش کنید

در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد که پارکینگ های فرودگاهی بسیار گران قیمت هستند و بهتر است که از این پارکینگ ها استفاده ننموده و با خودروی شخصی به فرودگاه نروید. اما اگر به هر علتی مجبور شدید که با خودروی شخصی خود به فرودگاه بروید، متوجه خواهید شد که پارکینگ فرودگاه بسیار بزرگ است. بنابراین خیلی دور از فکر نیست که بسیاری از مسافران جای پارک خود را گم نمایند. فراموش کردن جای پارک خودرو هنگام برگشت می تواند مشکل بسیار بزرگی باشد و شما را کاملا خسته کند. به همین علت نکته بعدی از نکات فرودگاهی این است که از محل پارک خودروی خود یک عکس گرفته تا جای آن را فراموش ننمایند.

از بیرون فرودگاه با خود خوراکی ببرید

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی برای داشتن سفری ارزان تر این است که کمی خوراکی همراه خود داشته باشید. به طور معمول باید از مدت طولانی قبل از سفر در فرودگاه حضور داشته باشید و بدیهی است که امکان دارد گرسنه شوید. خوراکی هایی که در رستوران ها و کافه های فرودگاه به فروش می رسند بسیار گران بوده و هزینه زیادی برای شما خواهند داشت. به همین علت بهتر است که قبل از رسیدن به فرودگاه همراه خود کمی خوراکی و ساندویچ های سبک داشته باشید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

بلیط پرواز خود را نباید فراموش کنید

یکی دیگر از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که مسافران بلیط خود را فراموش ننمایند. در صورتی که بلیط را به صورت حضوری خریده اید و یک نسخه فیزیکی از آن را در دست دارید، بلیط را در جای امنی گذاشته و آن را نباید فراموش کنید. در صورتی که آن را به صورت آنلاین و غیر حضوری تهیه نموده اید هم مطمئن شوید که از آن یک پرینت تهیه نموده باشید. در صورتی که نمی خواهید از بلیط پرینت بگیرید، باید یک اسکرین شات از آن تهیه کنید. باید به خاطر داشته باشید که احتمال قطع شدن اینترنتی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که بلیط خود را در دسترس داشته باشید.

یکی از نکات فرودگاهی، برنامه ریزی برای پس از رسیدن به مقصد

یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی که بیشتر مسافران از آن قافل می شوند، برنامه ریزی برای سفر زمینی پس از رسیدن به مقصد است. در صورتی که برنامه ای برای رسیدن به هتل یا مقصد خود در سفر داشته باشید می توانید در زمان و هزینه های خود تا حدود بسیار زیادی صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید که رزرو ترانسفرهای فرودگاهی برای شما بسیار ارزان تر و بهتر از گرفتن تاکسی است. به همین علت پیش از سفر، برای زمانی که به مقصد می رسید یک ترانسفر فرودگاهی رزرو کنید.

حجم بارها و وسایل خود را کنترل کنید

یکی دیگر از نکات فرودگاهی بسیار مهم، مدیریت حجم بارهایی است که مسافران به همراه دارد. بهتر است که قوانین و محدودیت های ایرلاین مورد نظر خود را در رابطه با بارها و چمدان ها آنالیز کنید. سعی کنید که وزن چمدان های خود را قبل از رسیدن به فرودگاه بدانید و بیشتر از محدودیت مشخص شده به وسیله ایرلاین ها وسیله بسته بندی نکنید. در صورتی که وزن چمدان ها بیشتر از محدودیت ایرلاین باشد، مجبور هستید هزینه را به عنوان اضافه بار پرداخت کنید. بنابراین یکی از نکات فرودگاهی می تواند این باشد که از به همراه داشتن وسایل اضافه و غیر ضروری خودداری کنید.

قوانین مربوط به ایرلاین خود را آنالیز کنید

آنالیز قوانین مربوط به ایرلاین می تواند یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی باشد. بعضی از ایرلاین ها یا کشورها اجازه به همراه داشتن بعضی از داروها، مواد غذایی و در کل وسایلی که ممکن است مسافران به همراه داشته باشند را نمی دهند. در صورتی که مسافران از این نکته اطلاع نداشته باشند، ممکن است در طول سفر دچار مشکل شده یا این که حتی سفر خود را از دست بدهند. بنابراین حتما قبل از سفر قوانین را به طور کامل مطالعه کنید و از آن ها آگاه شوید.

قبل از پرواز مراقب چیزهایی که می خورید باشید

دیگر نکته از نکات مهم فرودگاهی این است که قبل از پرواز مراقب غذاهایی که میل می کنید باشید. به خاطر داشته باشید که هنگام سفر هوایی قرار است جو متفاوتی نسبت به زمین را تجربه کنید. در صورتی که غذاهای چرب و سنگین خورده باشید، هنگام پرواز ممکن است حالت تهوع بگیرید و خیلی احساس خوبی نداشته باشید. بعلاوه نوشیدن اندازه زیادی از مایعات هم می تواند همین تاثیر را روی شما داشته باشد. بنابراین از خوردن غذاهای چرب و نوشیدن اندازه زیاد مایعات باید حتما پرهیز کنید.

به همراه داشتن وسایل فلزی ممنوع

یکی از مهم ترین نکات هنگام رد شدن از گیت فرودگاه این است که وسایل فلزی همراه نداشته باشید. رد شدن از گیت برای همه افراد حتی در صورتی که خلافی ننموده باشند هم ممکن است کمی استرس آور باشد. بنابراین برای این که این مرحله زودتر تمام گردد و به مسئله ای برخورد نکنید، تمامی جواهرات خود را در آورده و از پوشیدن لباس هایی که در آن ها از فلز استفاده شده است خودداری کنید. در صورتی که پلاتین در بدن خود دارید هم حتما به مسئول گیت خبر بدهید.

لباس مناسب فرودگاه به تن داشته باشید

شاید فکر کنید که قرار است تنها در صندلی راحت خود در هواپیما نشسته و به مقصد خود برسید. بنابراین به لباس و کفش راحت احتیاجی ندارید. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. برای رسیدن به صندلی راحتی که در هواپیما رزرو نموده اید، باید مسافت زیادی را پیاده روی نموده و کارهای لازم را برای پرواز خود انجام بدهید. به همین علت هم یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی این است که لباس و کفش راحتی داشته باشید. در صورتی که لباس و کفش شما مناسب فرودگاه نباشد، سختی زیادی تا رسیدن به مقصد خواهید کشید.

از یاری خواستن نترسید

در سرانجام شاید مهم ترین نکته از نکات فرودگاهی این است که بدانید سفر هوایی و فرودگاه می تواند مراحل زیاد و سختی داشته باشد. اگر اولین بار است به فرودگاه می روید یا اگر با مشکل جدیدی روبرو شده اید، حتما از یکی از مسئولین فرودگاه یاری بخواهید. از صحبت کردن با مسئولین فرودگاه نترسید و خجالت هم نکشید. همه یک اولین باری داشته اند و کسی قرار نیست شما را قضاوت کند.

سفری امن و راحت با خبرنگاران

در این مطلب با 15 مورد از نکات فرودگاهی که تمامی مسافران باید آن ها را رعایت نمایند آشنا شدیم. تمامی مسافران باید این مساله را به خاطر داشته باشند که سفر هوایی ممکن است مراحل پیچیده و زیادی داشته باشد. بنابراین بهتر است که با تمامی نکات مهم سفر هوایی آشنا باشید تا به مسئله ای برخورد نکنید. در صورتی که بلیط هواپیمای خود را تهیه نموده اید، یکی از برترین کارهایی که می توانید انجام بدهید، آنالیز قوانین مربوط به ایرلاین است. به طور معمول بیشتر نکات مهم فرودگاهی را در این قوانین به شما شرح می دهند. برای آشنایی بیشتر با نکات سفر سایر مطالب خبرنگاران را از دست نداده. و برای استفاده از خدمات مسافرتی مانند رزرو بلیت یا ترانسفر فرودگاهی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برترین زمان رسیدن به فرودگاه کی است؟

بهتر است که برای پروازهای داخلی 2 ساعت و پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

در فرودگاه چه لباسی باید پوشید؟

برای این که سفر بهتر و راحت تری داشته باشید، حتما لباس و کفش راحت پوشیده و از پوشیدن لباس هایی که قطعات فلزی دارند خودداری کنید.

برترین راه برای رفتن به فرودگاه چیست؟

رفتن به فرودگاه با خودروی شخصی می تواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد. به همین علت برترین کار این است که از تاکسی یا ترانسفر فرودگاهی بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2315

به "15 اشتباه بزرگ که نباید در فرودگاه مرتکب شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 اشتباه بزرگ که نباید در فرودگاه مرتکب شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید