حدس درباره اسامی بعضی وزاری دولت جدید عراق

به گزارش تور استانبول، شبکه العهد، به نقل از منابع مطلع سیاسی اسامی وزرای دفاع، خارجه، دادگستری و چند وزیر دیگر کابینه جدید عراق را فاش کرد.

حدس درباره اسامی بعضی وزاری دولت جدید عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری شبکه العهد، به نقل از منابع مطلع سیاسی اسامی بعضی وزرای کابینه پیشنهادی محمد توفیق علاوی را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، علاوی، مزاحم الخیاط را به عنوان وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی، مظهر محمد صالح را به عنوان وزیر برنامه ریزی و فیصل فنر الجربا را به عنوان وزیر دفاع معرفی می نماید.

بنا بر این گزارش، صالح التمیمی به عنوان وزیر خارجه، عادل کریم به عنوان وزیر بازرگانی و رزکار محمد امین به عنوان وزیر دادگستری کابینه علاوی معرفی می شوند.

در حالی که بعضی منابع می گویند که در هفته جاری، مجلس عراق، نشست فوق العاده ای برای رای گیری درباره کابینه پیشنهادی نخست وزیر جدید عراق، برگزار می نماید، رئیس مجلس عراق با تاکید بر اینکه هنوز تاریخ جلسه رای اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی مشخص نشده گفت، این امر پیش از اطلاع مجلس از خط مشی کابینه و ترکیب آن ممکن نیست.

در همین ارتباط مقتدی الصدر رهبر جریان الصدر خواهان تسریع نمایندگان در مشخص تکلیف دولت جدید شد و هشدار که اگر جلسه مجلس در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب اعضای کابینه بی طرفانه نباشد، از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان ها بریزند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 805

به "حدس درباره اسامی بعضی وزاری دولت جدید عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس درباره اسامی بعضی وزاری دولت جدید عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید