تور ارزان ارمنستان: کاسکاد، هزار پله ارمنستان

به گزارش تور استانبول، کاسکاد | Cascade جاذبه دیدنی ایروان

کاسکاد به معنی آبشارهای کوچک است، ایرانی های که به ارمنستان می فرایند به خاطر پله های بسیار زیاد این مجموعه آن را هزار پله ارمنستان نامیده اند. البته اگر از بالا رفتن از پله ها خوشتان نمی آید و یا پا درد دارید نگران نباشید، در قسمت کناری پله برقی وجود دارد و تا ساعت 11 قابل استفاده می باشند. با خبرنگاران همراه شوید تا از پله های بزرگ و با شکوه کاسکاد بالا برویم و به پارک هافتناک (Haghtanak) برسیم. از بالای آن می توانید چشم اندازی بی نظیر از اطراف را زیر پایتان ببینید.

تور ارزان ارمنستان: کاسکاد، هزار پله ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تاریخچه

در دوران استعمار ارمنستان به وسیله حکومت شوری و حدود دهه 1970 میلادی طرحی مطرح شد که به وسیله آن مرکز شهر ایروان به خیابون مانیومنت و پارک هافتناک متصل می شد. مطرح نماینده طرح الکساندر تامانیان Alexander Tamanyan (1878-1936) بود. هدف اصلی وی اتصال قسمت مسکونی به مرکز شهر بود. او نتوانست ایده اش را اجرایی کند و به مرور زمان طرح به فراموشی سپرده شد.

در اواخر دهه 1970 میلادی جیم توروسیان Jim Torosyan معمار شهر شد و این ایده قدیمی نظرش را جلب کرد. او تصمیم گرفت چنین طرحی را اجرا کند. جیم توروسیان طرح تامانیان را الگوی خود قرار داد و نظراتی را که خود فکر می کرد موجب بهبود یافتن طرح می گردد در آن اعمال کرد. او تصمیم گرفت با ساخت پلکانی بزرگ و طولانی بخش مسکونی شهر ایروان را با مرکز شهر پیوند دهد پس از پیاده سازی طرح علاوه به اتصال بخش شمال و مرکزی شهر، دسترسی مردم به مرکز آن نیز آسان می شد.

در طراحی او تصمیم گرفت برای کسانی که هوادار صعود از پله های بسیار نیستند، اینکار برایشان بی معنی است و یا از لحاظ جسمی توانیی انجام آن را ندارند، در کنار پلکان اصلی پله برقی نیز قرار دهد. برای زیباتر سازی سطح شهر و بنایی که می خواست بسازد باغ و فضای سبزی زیبا در طرح خود گنجاند. می خواست محوطه و نمای سازه به نحوی باشد که بیننده در نگاه آن به تاریخ و فرهنگ غنی ارمنستان پی ببرد.

بنای کاسکاد

کسکاد 302 متر طول دارد که برای جا به جا شدن در این ارتفاع باید 570 پله را بالا یا پایین بروید. اگر بالک بالایی آن را نیز در نظر بگیرید ارتفاع به 450 متر افزایش میابد. عرض مجموعه 50 متر است و هنوز ساخت 90 متر از آن به جای مانده است.

فضای سبزی که جیم توروسیان در سر داشت نیز اجرایی شد. باغچه های کوچک در سراسر محوطه پلکان ساخته شده اند که تمام طول سال شهرداری ایروان گل های زیبا را در آن می کارد.

چشم انداز هنگام ایستادن بالای پلکان

هدف اغلب گردشگرانی که تصمیم بر بالا رفتن از پله ها را عملی می نمایند و سختی را به جان می خرند تماشای چشم انداز ای فوق العاده بی نظیری است که در هنگام ایستادان در بالای پلکان مقابل چشمانتان دیده می گردد. دنیاگرد ها از سراسر دنیا برای تماشا کاسکاد و بالا رفتن از پله های آن به اینجا می آیند. حتی هوای سرد و زمستانی یا بارش باران نمی تواند مانع از صعود آنان گردد. همین امر کاسکاد را در دسته جاذبه های نادری قرار می دهد که حتی در فصل سرما و بارش نیز گردشگران آن را انتخاب می نمایند.

بعضی از مردم شهر بالای پله های را به نمادی از آرامش و خلوت انسان تبدیل نموده اند. عاشقان شهر به بالای هزار پله کاسکاد می فرایند و به معشوق خود می اندیشند. بعضی دیگر نیز در این مکان دمی به آسایش می رسند و از دغدغه ها و مشکلاتی که زندگی شهری امروز با خود دارد دور می شوند. بنابر این اگر در پی لحظاتی پر شور هستید تا بتوانید روزمرگی ها را فراموش کنید همت کنید و از پله ها بالا بیایید.

پیرامون کاسکاد

علاوه بر باغچه های کوچک سر سبز و پرگل که در جای جای حیاط کاسکاد ساخته شده اند، مجسمه هایی در اشکال و ابعاد محتلف با طرح های مجذوب کننده برای زیبایی قرار داده شده اند. در این محیط موزه کافسجیان تشکیل شده که شامل دو بخش خارجی (در میان باغچه ها) و داخلی که در زیر پله ها و آب نماها از 6 سالن مجزا برای نمایش مجسمه ها استفاه شده است.

دسترسی

کاسکاد یا هزار پله ایروان، در جنوب با خیابان های تامانیان، ایسهاکیان و میدان فرانسه، در شرق با خیابان مسروپ مشتوتس، و ازغرب با خیابان مارشال باغرامیان همسایه است. به فاصله اندکی از شمال کاسکاد Victory park یا پارک پیروزی ایروان قرار گرفته است که مجسمه معروف مادر ارمنستان در آن قرار گرفته است. فاصله حدودا یک و نیم کیلومتری کاسکاد با میدان جمهوری (republic) در مرکز ایروان را می توان با خودرو در کمتر از ده دقیقه پیمود. پیاده روی در این جهت، حدودا 20 دقیقه زمان می برد. در نقشه بالا میتوانید محل دقیق قرار گرفتن کاسکاد را مشاهده کنید. هنگام رزرو هتل ارمنستان ایروان به نحوه دسترسی به چنین جاذبه هایی دقت داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور ارزان ارمنستان: کاسکاد، هزار پله ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: کاسکاد، هزار پله ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید